Де брати теми для створення контенту про товари та послуги
Чим більше ваш клієнт знає про те, що ви пропонуєте, тим простіше вам довіритися. Ви прозорі – значить безпечні. Такому краще довіряють. А про що ж розповісти, де взяти натхнення і найголовніше – теми для публікацій? Розкажемо про це, дамо джерела ідей та конкретні формулювання.Кожен продукт завжди спершу розглядайте з погляду потенційних питань вашої цільової аудиторії. Це найперше, на що варто відповісти у публікаціях. Є питання, відповіді на які у вас мають бути ще на першому етапі створення бізнесу. Вони й допоможуть у складанні первинного пулу тематик.
Запитуємо про послугу
Відповіді на ці запитання допоможуть створити вам затребуваний контент про послугу:
- Кому підійде послуга і чому?
- Чому послуга не підійде?
- Послуга як сервіс: що чекає на клієнта після укладання контракту? Road map вашої взаємодії.
- У чому переваги послуги? Без самореклами оціночних суджень чи критики конкурентів.
- Чому ми додали до послуги новий компонент?
- Що зміниться в житті клієнта, якщо він скористається послугою?
- З чого складається ціна на послугу? Пояснюємо на прикладі, але без примітивної ілюстрації на чашках кави, будь ласка.
- Хто робить цю послугу? Як ми підбираємо команду та чому нам можна довіряти? Не лише обличчя, а й особистості.
- Як можна заощадити? Наша програма лояльності, що реально вигідна.
- Як ми доводимо послугу до ідеалу?
- Як ми збираємо фідбек без редактури та купюр?
- Хто з зірок кіно/блогерів/політиків/ важливих людей для вашої цільової аудиторії користується такою послугою? Необов’язково, щоб саме вашою.
Запитуємо про товар
«Товарний» контент завжди відрізнятиметься від того, який розповідає про послугу.
- З чого складається ваш товар? До складу/комплектації можуть бути питання, перерахуйте які.
- Які в товару властивості? Тут теж перелік питань та переваги.
- Для якої категорії споживачів/покупців цей товар? Складаємо теми за таким принципом: [Товар] [для таких людей]. Наприклад: «Шкільна форма для дівчинки 10-12 років». Виходячи з цього, формуємо низку можливих тем.
- У товару є сезонність? Наприклад, дитячі осінні вбрання: для дитячого садка, для дому, складання «капсул» для дитячого гардеробу.
- Які обставини, у яких використовується товар? Наприклад, «Особливо міцний намет для екстремальних туристів».
Так, «Епіцентр» з початком повномасштабної війни розширив асортимент бронежилетами, розвантаженнями, військовою формою, маскувальними сітками.
На темах у блозі це позначилося також, і з’явилися актуальні статті з ілюстраціями:
Ще один приклад: «Вбрання для випускного чи вечірки». Виходячи із такого призначення, розвиваємо, про що можна розповісти чи що порадити.
- Чи можна скласти з товарів топ? Наприклад, «Топ-5 столів для малогабаритних квартир», або «Топ зимових комбінезонів для хлопчика».
- Як зробити щось? Наприклад, «Як вибрати крутий електродриль» – матеріал з опорою на ваш асортимент.
Чи можна скласти чек-листи? Збір в армію/пологовий будинок/школу. До важливих подій завжди ретельно готуються. Допоможіть своїм клієнтам з корисним списком, що потрібно купити та зробити. - На що можна зробити огляди? Візуал завжди працює добре, хоча це й більш витратно, ніж унікальний текст із картинками.
Випадок із досвіду. Нещодавно я консультувала засновницю туристичного сервісу. Продають сплави річками та обладнання до цих сплавів, або дають напрокат. Запит від клієнтки був такий: як відрізнятись у контенті від конкурентів? Я порадила робити відео на такі теми:
- що робить човен стійким;
- з якого матеріалу зроблено;
- чи є обмеження за вагою та обсягом: на прикладі різних людей, які в неї сідають. Це також опрацювання можливих сумнівів;
- топ товарів одного бренду.
Фіксуємо питання та уточнення користувачів
Дізнайтеся, що турбує покупців і залишається для них незрозумілим:
- Зберіть працівників відділу продажу та поставте задачі зібрати питання від клієнтів.
- SMMник, що відповідає в соцмережах та директі, може надати свій топ питань від аудиторії.
- Влаштовуйте регулярні мозкові штурми, де обговорюйте всі питання і можливі формати відповідей на них.
Приклад. В акаунті виробника взуття є які завгодно фото та відео, крім тих, де модель просто стоїть і фото на повний зріст. Не кожна покупниця може роздивитися, як товар буде виглядати в перспективі на ній. У відповідь на такий запит магазин знову надіслав відео, де черевики показані на повне зростання близько трьох секунд. А потрібно лише фото, де модель просто стоїть рівно без спеціальної пози, в першій чи другій позиції ніг, з різних ракурсів.
До такого фото можна додати варіанти вбрання, стилі предметів гардероба, які потенційно можуть поєднуватися з таким взуттям. Ось і тема для публікації.
Вивчаємо галузеві заходи
Припустимо, у вашій ніші регулярно відбуваються тематичні заходи.
- Для пошуку сторінок цих заходів введіть у пошуку «конференція з відеомаркетингу» або «семінар аграріїв» – те, що пов’язане з вашою діяльністю, та знайдіть минулі та майбутні заходи.
- На сторінці шукайте програму заходу або розділ із нею.
- Випишіть теми, що зазвичай повторюються на різних івентах або не втрачають актуальності останні 3-5 років.
І одразу приклад такого заходу з іменами доповідачів. Це з першого сайту за запитом «семінар аграріїв програма», тому що мене цікавлять саме українські компанії та експерти:
Інсайти гарантую. Додайте експертів у друзі, щоб ваша стрічка була наповнена потрібними цікавими людьми, їхніми думками, актуальною аналітикою та дискусіями під постами.
Шукайте нішеві подкасти
Знайдіть круті подкасти у вашій темі та послухайте, про що говорять. Наприклад, я – контент-маркетолог, і хочу писати про контент-маркетинг. Дивіться, скільки тем я знайшла у профільному блозі:
Повністю з важливими темами про контент можна ознайомитись тут
Читаємо книги
Так, шлях самурая. Де взяти час, щоб прочитати книгу, яка рекомендована для вашої діяльності? Але треба. Як?
- Спокійно та вдумливо читайте. Щоденне читання радять навіть психотерапевти.
- Робіть нотатки.
- Шукайте додаткову інформацію.
Це інвестиція у свою експертність та інсайти, але можна і схитрувати.
Проводимо опитування в соціальних мережах
У профільних групах або просто у себе в акаунті. Цей спосіб підходить ще й тим, хто готується до інтерв’ю.
Я не раз збирала цікаві питання у профільних спільнотах, бо дві голови добре, а багато голів – краще. Збираємо питання від людей із різним життєвим досвідом. Можна висвітлити проблему з усіх боків, домовитися про інтерв’ю та розкрити у ньому співрозмовника.
Вивчаємо блоги конкурентів
Це шлях художника, який креативно краде. Я пропоную не брати саме таку тематику, а зробити трохи інакше:
- Уважно вивчіть, чим можна посилити, покращити та актуалізувати тему. Що автор забув сказати? Який блок можна додати на основі нової інформації? Які технології, свіжі та очікувані, можна описати?
- Досліджуйте акценти. Якщо ваш конкурент наголошує на своїй перевазі, переграйте тему по-своєму. Наприклад, акцентуйте на вашому підході, програмі, цінності. Грубо кажучи, не йдіть шляхом реклами, а дайте користь, але на ту ж тему.
- Промоніторьте запит теми в тих же блогах, на форумах, якщо у вашій ніші вони ще є, в спільнотах.
Дивимося YouTube
Дійте тут, як у пошуковій або соціальній мережі. Дивіться відео, виписуйте теми та заодно ідеї, про що, наприклад, не сказано в ролику. У коментарях під відео знайдете питання вашої цільової аудиторії, що також є джерелом тем.
Вивчаємо пошукові запити та підказки
Раджу сходити до колег у блог Serpstat та вивчити тему досконально. Де шукати? А ось тут:
Шукаємо в Telegram
Тут також є пошуковик. Шукайте за ключовими словами профільні канали та моніторьте теми, які активно обговорюються.
Дивимося в Instagram, Facebook, Twitter
Схема пошуку така сама. Підглядаємо за конкурентом, за відомим блогером у вашій ніші, за коментарями та питаннями. Шукайте активні спільноти та гарячі обговорення.
Вивчаємо профільні ЗМІ та блоги
Можна скласти список читання за ранковою кавою. Там точно будуть підказки: що популярно/обговорюємо цього сезону, над чим люди сміються. Там же можна знайти авторів-експертів, їхніх соцмереж, і стежити, що пишуть і радять, про що сперечаються.
Як бачимо, теми є практично скрізь. Виділіть на пошук пару годин, введіть найпопулярніші пошукові запити зі своєї сфери буквально скрізь – від Google до Твіттера, і у вас вийде до двох десятків тем відразу.
Якщо ваша ніша унікальна, і пошуки зупинилися, звертайтесь до нас!