Три основні тренди TikTok для брендів на 2025 рік — дослідження TikTok What’s Next
У новому звіті What’s Next 2025 платформа TikTok визначила три ключові тренди, які будуть формувати взаємодію брендів із користувачами в наступному році.
Ми у Медіа Inweb підготували адаптацію цього звіту й у цій статті розповімо про тренди, в яких представники TikTok бачать потенціал для бізнесу. З повним звітом можна ознайомитися на сайті TikTok.
Методологія TikTok для визначення трендів на 2025 рік
Методологія TikTok для визначення трендів базується на аналізі впливу та тривалості трендів, що допомагає розрізняти короткострокові явища Trend Moments та довгострокові зміни Trend Forces і Trend Signals.
- Trend Moments — це короткострокові тренди, які швидко набирають популярність завдяки активності спільнот (наприклад, творчі флешмоби чи вірусні виклики);
- Trend Signals — сигнали, які відображають нову поведінку спільноти або зростаючий інтерес, виявлений через патерни контенту. Вони є основою для розробки довгострокових стратегій;
- Trend Forces — глибокі, масштабні зміни у поведінці, які впливають на ширші культурні та поведінкові трансформації.
Звіт TikTok What’s Next 2025 фокусується саме на Trend Signals та Trend Forces, які формуватимуть довгостроковий вплив на платформу та маркетинг. Ця методологія спирається на аналітичні дані, отримані через глобальні дослідження по всьому світу, включно з опитуваннями, експериментальними методами та аналізом активності спільноти.
Brand Chem — хімія брендів
Концепція Brand Chem є центральною ідеєю звіту TikTok What’s Next 2025, яку платформа радить використовувати брендам у 2025 році. Основна мета — допомогти брендам краще інтегруватися в культуру платформи через співпрацю з творцями контенту та спільнотами.
У звіті TikTok What’s Next 2025 Brand Chem пов’язується з трьома ключовими трендами:
- Brand Fusion (злиття брендів) — посилення зв’язків між брендами, творцями та спільнотами.
- Identity Osmosis (осмос ідентичності) — природна адаптація брендів до змінюваних цінностей аудиторії.
- Creative Catalysts (креативні каталізатори) — використання інноваційних інструментів і методів для створення сміливих ідей.
Brand Chem є основою, що пояснює, як бренди можуть досягати кращих результатів, використовуючи ці тренди: слухати спільноту, адаптуватися до її потреб і створювати релевантний контент. У звіті це позиціонується як стратегія, що дозволяє брендам бути не лише учасниками платформи, а й частиною TikTok.
Тренд 1. Brand Fusion — злиття брендів
TikTok сформував ідею Brand Fusion із трьох трендових сигналів: Creator Spread (залучення різних кріейторів), Trust Fund (формування фонду довіри) та Constant Confidant (увага на бренди, які завжди поруч).
Трендовий сигнал — залучення різних кріейторів
Традиційні маркетингові бюджети за схемою 70/20/10 не враховують темпи створення контенту та зростання очікувань аудиторії.
Компанія L’Oréal Paris створила кампанію разом із коміком mister.emerson. Він розповів про сонцезахисний крем у веселій формі, що допомогло бренду стати ближчим до аудиторії й охопити понад 23 млн користувачів.
Brand Fusion досягається, коли бренд:
- працює з великою кількістю різноманітних творців контенту;
- розширює свою аудиторію, залучаючи різні сфери;
- робить свій контент автентичним і зрозумілим для спільноти.
TikTok дає ще два приклади — відео KFC з гномом та швидкий ASMR огляд соусів. Вони наголошують на тому, що концепція полягає не в пошуку найкращих творців, а в збільшенні їх кількості (іноді навіть на 50%), щоб досягти масштабного впливу від бренду на аудиторію.
Аудиторія віддає перевагу нередагованій, автентичній естетиці, коли творці діляться реальним досвідом взаємодії з брендом.
Трендовий сигнал — формування довіри
Через вуличні інтерв’ю, бекстейджі або спільні інсайти бренди можуть зміцнювати довіру та формувати відчуття спільноти. Цей інтерактивний підхід змінює формат комунікації з одностороннього на двосторонній, створюючи стратегію, де аудиторія відчуває себе почутою і цінною. Це відкриває можливості для глибших зв’язків.
Контент, який стимулює розмови зі споживачами, створює справжню довіру. Бренди зосереджуються на сміливих маркетингових кампаніях, які створюють сильне враження.
Щоб краще зрозуміти фінансову грамотність своїх клієнтів, RBC Bank співпрацював із TikTok для запуску ток-шоу за участі кріейторів. Мета шоу — ділитися й вирішувати емоційні питання, пов’язані з фінансами.
Автобренд Renault провів захід What the five show із запуском Renault 5 E-Tech у форматі TikTok LIVE. У ньому взяли участь французькі митці, як представники сучасного мистецтва.
Реальне життя стає центром уваги, бренди зустрічають своїх споживачів там, де вони є, — на заходах, на вулиці або в магазинах.
Трендовий сигнал — бренди завжди поруч
Аудиторія насторожено ставиться до брендів, які звертаються до них лише тоді, коли щось продають. У міру того як спільноти та творці стають ближчими до брендів, очікується що бренд стане постійним партнером, що інвестує у спільний розвиток.
Бренди зараз формують зв’язок за допомогою щирих повідомлень, створюючи моменти «м’якого продажу» впродовж року.
Як приклад TikTok дає Sour Patch Kids, котрі створили стипендію Mischief for Change для студентів HBCU (історично темношкірих коледжів та університетів), підтримуючи їхній розвиток і прагнення до вищої освіти.
Тренд 2. Identity Osmosis — поглинання та еволюція ідентичності
Це підхід, що дозволяє брендам бути не просто актуальними, а й важливими для своїх споживачів, створюючи культурне та соціальне значення.
Трендовий сигнал — сила перспектив
Раніше маркетинг будувався на обмеженому уявленні про те, що вважалося «прийнятним» або могло продавати. Тепер TikTok дозволяє людям показувати себе справжніми, включаючи історії, які раніше ігнорувалися, наприклад:
- особливості життя людей з інвалідністю;
- культурні аспекти;
- смішні чи несподівані ситуації з щоденного життя.
Люди почали ділитися своїми унікальними історіями, щоб об’єднуватися з глобальною аудиторією. TikTok стає платформою, де будь-яка думка знаходить відгук і підтримку.
Бренди можуть створювати історії від першої особи, які показують подорож продукту — від його створення до взаємодії з клієнтами. Це робить продукт ближчим і зрозумілішим. Наприклад, бренд Volley Games використав жартівливий тренд про емпатію до комара, щоб показати, як їхні ігри об’єднують людей через емоційний зв’язок.
Чим більше бренди та користувачі діляться своїми унікальними історіями, тим глибші зв’язки вони створюють з аудиторією.
Трендовий сигнал — дівчата залишаються дівчатами
Жінки обговорюють реальні та різноманітні теми:
- прозорість щодо зарплат;
- поради щодо зачісок;
- доступні аналоги дорогих товарів;
- дорогі покупки.
Ці теми допомагають жінкам відчувати підтримку, а TikTok стає платформою для відкритих і чесних розмов.
@refinery29 Did you know that this multi-million dollar slime business is run by these amazing women? 💥 @og slimes ☻ #slimes #slimeasmr #womenowned #whatido #salarytransparency #firstgen ♬ original sound – Refinery29
Бренди можуть зміцнювати лояльність, приймаючи феномен жіночності на TikTok, співпрацюючи з жінками, підтримуючи сестринство, турботу про себе.
У партнерстві з журналом Flagrant і спортивним баром для жінок The Sports Bra, Cash App організували спільний захід, щоб разом переглянути фінал WNBA.
@cashapp wish we could get our nails done at every watch party 💅 the crossover event with @Flagrant and @thesportsbra ♬ original sound – Cash App
Трендовий сигнал — у наш час
Купівля житла чи створення сім’ї, стикаються із застарілими нормами, які викликають страх або тривожність через невідповідність очікуванням. Зараз споживачі більше цінують досягнення, які відповідають їхнім реальним потребам:
- психічне здоров’я;
- особисте щастя;
- індивідуальний розвиток.
Кріейтори TikTok переосмислюють маркетинг, пов’язаний із життєвими етапами, та пропонують персоналізований підхід, зосереджуючись на реальних цілях та історіях.
Розуміння особистих життєвих віх споживачів дозволяє маркетологам взаємодіяти з ними під час ключових моментів змін і зростання, допомагаючи в значних покупках і рішеннях.
Наприклад, користувачі TikTok активно діляться списками цілей «30 до 30», як це робить travelsbytash. Вона надихає на подорожі та досягнення мрій до певного віку, створюючи емоційний зв’язок зі своєю аудиторією.
@sierra.fernald @Tasha | Solo Female Travel ✈️ thanks for the inspo!!! Big dreams make for a memorable life right?? #30before30 #bucketlistideas #travelbuckletlist #travellifestyle #worldtraveler #digitalnomads #travelgoal #greenscreen ♬ original sound – sierra | travel + outdoors
На цьому слайді TikTok пояснює, як формуються нові спільноти, які є частиною загальної ідеї створення різноманітного й інклюзивного контенту. Це має прямий зв’язок із трендовими сигналами In OUR Era, Girls are Girling та Power of Perspectives, тому що всі вони відображають важливість спільнот і індивідуальних поглядів.
Тренд 3. Creative Catalysts — креативні каталізатори
Креативні каталізатори — це тренд TikTok, який стосується нових інструментів і підходів у маркетингу, що дозволяють:
- генерувати ідеї — створювати нові, незвичайні концепції;
- навчатися — знаходити ефективні підходи для взаємодії з аудиторією;
- ризикувати — експериментувати з незвичними форматами, щоб виділитися.
Іншими словами, допомагають маркетологам та брендам використовувати нові технології (наприклад, ШІ) і креативні інструменти для створення контенту. Це не лише про стандартну рекламу, а про те, як зробити її захопливою та більш ефективною.
Трендовий сигнал — ШІ спрощує щоденність
Раніше ШІ часто викликав тривогу через невизначеність його впливу, але зараз він стає джерелом натхнення. TikTok перетворює його на інструмент для швидкого генерування ідей та створення контенту.
Кріейтори використовують ШІ для:
- створення образів і стилізації одягу;
- візуалізації ремонту чи облаштування житла;
- ілюстрації історичних періодів;
- генерації ідей для контенту за допомогою Symphony Assistant.
@tiktokcreativeexperts Imagine having your very own AI sidekick to help you brainstorm ideas for your TikTok videos.😎 Make sure you try Symphony Assistant on TikTok Creative Center. Here’s how!
♬ vlog, chill out, calm daily life(1370843) – SUNNY HOOD STUDIO
Підприємці діляться досвідом, як вони застосовують ШІ для покращення щоденних операцій, відкриваючи нові можливості для творчості та глибшого зв’язку з аудиторією. Бренди використовують ШІ для створення персоналізованого досвіду для своїх клієнтів у застосунках, адаптуючи контент.
Трендовий сигнал — міксування контенту
Замість того, щоб створювати контент для короткочасного використання, TikTok відкриває можливості для створення матеріалів, які можуть постійно оновлюватися.
Раніше креативи мали короткий термін придатності, що спричиняло неефективність і високі витрати. Зараз бренди використовують формати, як-от Image Ads, щоб швидко інтегруватися в тренди та розповідати нові історії.
Бренди в автомобільній галузі використовують варіативність контенту для просування своїх продуктів у нових контекстах. Наприклад, версії одного й того ж матеріалу дозволяють створювати кампанії, що залишаються актуальними без перевантаження аудиторії.
TikTok допомагає брендам ефективніше використовувати свої ресурси, створюючи контент, який залишається актуальним і викликає цікавість аудиторії протягом тривалого часу.
Трендовий сигнал — від коментаря до покупки
Це може бути оновлення продуктів, чи створення нових смаків — коментарі стають важливим інструментом співпраці між споживачами та брендами. Це допомагає створювати довіру та формувати лояльних клієнтів.
@rothys You’ve waited long enough. The Flip Flop is back, and this $49 sustainable style SLAPS. #fyp #rothys #summershoes #flipflops #rothyshoes #foryou #sustainablefashion #sustainableshoes #springstyle ♬ Hahahaha again – Lea👅
Традиційно бренди запускали нові продукти, спираючись на фокус-групи, що є дорогим і довготривалим процесом. Сьогодні коментарі TikTok стали такою фокус-групою.
Звіт TikTok What’s Next 2025 демонструє ключові тренди, які визначатимуть майбутнє диджитал-маркетингу у платформі.
На основі глобальних досліджень і поведінкових змін аудиторії, аналітики TikTok виділили три основні напрями розвитку: злиття брендів, осмос ідентичності та креативні каталізатори — брендам варто звернути увагу на ці тренди та сигнали, щоб бути актуальними у 2025 році.