Як правильно інтегрувати службу доставки з інтернет-магазином
Багато інтернет-магазинів пропонують доставку найбільш популярними перевізниками – Нова Пошта.Інтеграція сайту зі службами доставки настільки звична, що не кожен замислюється, як це працює.
У минулій статті ми розповідали, що таке інтеграція і яка вона буває. У цій ми докладніше зупинимося на інтеграції з системами доставки. Розглянемо всі можливості, які з’являються під час взаємодії сайту з системою, на прикладі Нової Пошти (НП) – які переваги дає ця взаємодія власникам інтернет-магазинів та їх клієнтам.
Дуже важливо правильно спланувати ресурси підприємства з доставки. Адже якісно організований процес доставки – ключова перевага, а також запорука відмінної репутації. Цей процес включає: прийом, оформлення, обробку замовлення, його маркування, пакування, координування дій зі складом, роботу кур’єрів. Чим чіткіше сформована доставка, тим вищими будуть оцінки інтернет-магазину серед покупців, а тоді, вищим буде і рівень довіри. Відповідно, магазин отримає і постійних клієнтів, і приріст нових.
Під час вибору перевізника для сайту слід враховувати специфіку товарів. Для малогабаритних або швидкопсувних товарів підійде перевізник, який пропонує найменші терміни транспортування коштом незначного збільшення вартості доставки. Для великогабаритних товарів в такому випадку, більше підійде перевізник у якого менша ціна, обумовлена великими термінами доставки. Можливість вибору вартості та швидкість доставки для клієнта, іноді буває вирішальною під час покупки в Інтернеті.
Робота з API
Під час установки модуля НП на сайт відбувається інтеграція з API перевізника, що дозволяє при оформленні адреси доставки підтягувати з сервера перевізника правильну інформацію розташування відділень, дозволяє розрахувати вартість і терміни доставки. Це дозволяє виключити неправильну або несвоєчасну доставку і наступні за цим проблеми.
Що таке API? API (інтерфейс програмування додатків) – це набір інструментів для автоматизації роботи з компанією перевізника.
Крім зручності для клієнта система дає можливість автоматизувати формування відвантажувальних документів.
Автоматика в допомогу
Розглянемо докладно, як це відбувається. Коли клієнт робить замовлення на сайті, в системі управління відбувається зміна статусу замовлення та інформація відправляється на склад інтернет-магазину. Комірник на складі зі своєю програми роздруковує на локальному принтері згенерований трек-номер і товарно-транспортну накладну (ТТН) замовлення і починає формувати посилку. Під час формування замовлення в систему йде відмітка, що посилка готове до доставки. На цьому етапі ми впевнені, що комірник поклав саме той товар, який замовлений, зважив його і наклеїв ТТН на пакування.
Зручність для кур’єра полягає в одержанні не купи коробок і папірців до них, а чітко сформованих зважених посилок з реєстром наклеєних ТТН на відправку. У відділенні перевізника оформлення таких посилок займе мінімум часу і зусиль, а також виключить можливість помилки під час оформлення.
У момент оформлення через API перевізника на сайті замовлення автоматично змінює статус на “Відправлений”. Робот системи, може відправити SMS клієнтові з повідомленням про відправку. Коли посилка приходить в пункт призначення, система автоматично змінює статус на “Доставлено” і робот відправляє SMS з інформацією про доставку і місцеперебування товару клієнта. Всі пересування і зміни статусу товару, завдяки API, доступні покупцеві в його Особистому Кабінеті на сайті інтернет-магазину. По закінченню декількох днів після прибуття посилки, робот не тільки повторно надсилає SMS клієнтові, але і на e-mail інформує менеджера магазина про неодержання товару.
Менеджер, в свою чергу, роздрукувавши список не отриманих ТТН, може провести дзвінки клієнтів для особистого нагадування про доставку. Коли клієнт забирає товар, система змінює статус на “Отримано” і в разі, якщо була вказана доставка з післяплатою, робот відстежує рух платежу назад і з прибуттям інформує про це через e-mail кур’єра. Співробітник роздрукувавши список ТТН за якими потрібно забрати гроші витрачає на отримання мінімум часу і зусиль.
Після закінченню терміну зберігання, якщо клієнт не отримав посилку, менеджер на e-mail отримує повідомлення. Відстеження неотримання в заданий термін товару дозволяє вжити заходів або повернути товару на склад магазину до штрафних санкцій.
Система дозволяє вести реєстр за видами оплати, будь це накладений платіж або оплата під час замовлення. Також робот відстежує і показує місцеперебування коштів, які йдуть назад. Формує свої довідники ТТН за їх станом.
У підсумку, якщо відбувається інтеграція сайту з НП ми отримуємо економію часу на оформлення посилання замовлення, покращуємо якість пакування, а найголовніше – отримуємо зручну як для покупця, так і для продавця систему контролю і відстеження посилок. Це найпростіша форма інтеграції для обслуговування повного циклу доставки, який складається з прийняття замовлення, пакування і маркування посилок, відправки, трекінгу посилок і накладених платежів, трекінгу відкликання посилок і пререадресаціі. Все це може бути автоматизовано всередині системи інтернет-магазину.
Аналітика не завадить
Така інтеграція буде корисна як для невеликих компаній, так і для компаній які мають у своєму оберті від 30 посилок на день. Для допомоги можуть бути реалізовані модулі для сайту і для 1С, де буде зведена воєдино інтеграція з SMS, e-mail і трекінгом НП. З огляду на те, як багато помилок можна наробити під час ручного введення та відстеження життєвого циклу посилки, робота з автоматичним відстеженням набуває чіткості, злагодженості та швидкості. Менеджер магазину має можливість порахувати, скільки посилок в день упаковано, скільки відправлено, прорахувати скільки часу знадобилося на дзвінки до клієнта. Скласти звіт, скільки посилок забрали з першої SMS, а скільки з другої. Якщо підключенні додатково аналітики, ми маємо можливість не тільки відстежити життєвий цикл посилки, але і контролювати звіти на основі автоматики.
Робота з Інтаймом великих відмінностей від НП не має. Варто тільки відзначити, що кур’єр під час посилання отримує номери, які потрібно повернути менеджеру магазину, оскільки вони мають інший формат ніж той, що видає автомат. У всьому іншому процес роботи однаковий з НП.
Також хотілося б звернути увагу, що для того, щоб ці системи працювали, як описано, власник інтернет-магазину повинен укласти договір з перевізником на використання його API.
Якість обслуговування – запорука успіху
Нижче перераховані основні фактори успіху роботи інтернет-магазину:
- покупець отримує товар точно в той день, який з ним погоджено;
- клієнт отримує ВСЕ, що замовлено;
- документи доставки оформлені вірно;
- товар не містить пошкоджень;
- якість сервісу супроводжується позитивними емоціями з обох сторін.
Якщо перераховані вище факти повністю контролюються в вашому інтернет-магазині, ви прекрасно організували логістику і доставка товару клієнтам ідеальна.
Якщо ж відсутні один або кілька пунктів, вам варто замислитися. Адже зважений підхід до організації доставки товарів, як важливої складової робочих процесів інтернет-магазину, постійної оптимізації та контролю витрат на нього, здатний збільшити зростання продажів, і, відповідно, прибутку магазину. За допомогою правильно організованого сервісу доставки можна домогтися значних переваг перед конкурентами і збільшення потоку покупців.