Кращі маркетингові ідеї світу: захоплюємося і навчаємося
Для більшості невеликих агентств створення і проведення рекламної кампанії, яка приверне мільйони людей і тисячі продажів, – справа майже недосяжна. Проте, щорічно ми дізнаємося про приголомшливі маркетингові ініціативи міжнародних кампаній, які просто вражають поєднанням геніальної ідеї, своєчасного вирішення і бездоганністі реалізації.Розглянемо декілька прикладів, з яких не тільки можна, а й категорично потрібно брати приклад – і пояснимо, чому.
«Заражений» білборд до фільму «Зараження»
Warner Brothers Canada, Curb Media і рекламне агентство Lowe Roche особливо підійшли до питання просування нового фільму Стівена Содерберга «Зараження» – про невідомий науці вірус, що передається повітрям. Вони найняли групу мікробіологів і імунологів, які розробили спеціальний рекламний щит із сумішшю бактерій на основі пеніциліну, поміщених під скляну кришку. Своєрідний білборд було встановлено у вітрині, що здається в оренду приміщення в самому центрі Торонто. Завдяки спеціально встановленому температурному режиму, бактерії росли та розмножувалися, утворюючи, з часом, напис «Зараження» під склом. Природно, що така картина привернула увагу кожного перехожого. Поруч з бордом містилася інформація про фільм, а також запрошення всіх читачів подивитися його в місцевих кінотеатрах.
Кампанія отримала тонну відгуків і кілька престижних нагород. Це одна з тих ідей, яка б’є комусь в голову і перший час здається занадто навіженою, але при гідній реалізації просто приголомшує результатом.
УРОК: не бійтеся бути «партизаном»
Ідея стане вірусною, якщо вона буде ламати мозок стереотипи традиційних рекламних кампаній.
Політика в допомогу «7-Eleven»
Під час виборчої кампанії проміжних виборів, президент Барак Обама звинуватив республіканців в тому, що вони «стоять, спостерігають за демократами й потягують «Slurpee»(прохолодний напій), в той час, коли демократи роблять за них всю роботу. Після виборів, перебуваючи в доброму гуморі, Обама пожартував, що подумує про проведення «Slurpee»-самміта в Білому Домі, куди він запросив би представників республіканців. «7-Eleven», найбільша мережа супермаркетів по всьому світу, підхопила цю ідею і перетворила її в прекрасну рекламну кампанію для напою: вони моментально розробили нову візуалізацію і розмістили на носіях осла (символ демократичної партії) і слона (символ республіканської партії), які розпивають один і той же напій – «Slurpee». Країною каталися десятки та сотні вантажівок з цим зображенням, нагадуючи американцям про популярність товару. Деякий час навіть розроблявся спеціальний фіолетовий вид «Slurpee» – створений на основі змішаного червоного і синього – для особливих любителів національної символіки.
УРОК: будьте уважні
Завжди будьте в курсі останніх подій і соціальних трендів – відмінна ідея в потрібний момент легко стане геніальною.
Програма амбасадорів від «Lululemon Athletica»
Замість того, щоб витратити традиційні мільйони доларів на запрошених зірок, як це роблять «Nike» та «Adidas», невелика компанія спортивного одягу «Lululemon Athletica» пішла іншим шляхом: з моменту заснування фірми в 1998, тут працює спеціальна програма амбасадорів бренду. В її рамках працівникам, а це різні інструктори та фітнес-тренери, можуть за бажанням отримати пакет спорядження на $ 1000. Умовою було вести тренування в одязі від «Lululemon Athletica», який вони отримували безкоштовно. І це хороша ідея: зірки спорту притягують, але вони занадто далеко. А ось фітнес-інструктор зовсім поруч і його вибір обов’язково вплине на учнів.
УРОК: використовуйте «дрібні авторитети»
Знайдіть спосіб перетворити своїх постійних клієнтів у справжніх прихильників вашого бренду – і справу зроблено. Вони будуть гостро обороняти ваші інтереси та залучати до вас нових і нових людей.
«Museum of Me» від Intel
Щоб продемонструвати потужність нового ядерного процесора другого покоління, в Intel розробили кампанію «Visually Smart». Після, маркетологам потрібно було створити зв’язок між цим продуктом та ідеєю «візуалізації» людського життя. У роботі з японським диджитал-агентством «Projector» протягом п’яти місяців було розроблено проєкт «Museum of Me». Це спеціальний Facebook-додаток, що дозволяє, проаналізувавши ваші фотографії та записи, в лічені секунди створити короткометражний фільм з повним архівом вашого соціального життя. Додаток став вірусним і використовувався понад мільйон разів за 5 днів без будь-яких вкладень на рекламу. «Ми звернулися безпосередньо до емоцій людей і отримали моментальну відповідь», – так коментує успіх проєкту маркетолог Intel.
УРОК: переходьте на особистості
Не так-то просто достукатися до емоцій людей, коли мова йде про комп’ютерне обладнання …. Intel прекрасно вдалося це зробити за допомогою звернення до кожної людини особисто.
Соціальний конкурс від About.me
Популярний сервіс About.me, що належить американському медійному конгломерату AOL Inc, придумав простий, але далекоглядний конкурс в соцмережах для підвищення своєї популярності. Сам по собі сервіс використовується для агрегації всій онлайн інформації про себе на єдиній цільовій сторінці. За умовами конкурсу, людина, яка отримала найбільше голосів на своїй сторінці About.me, вигравала безкоштовне розміщення на рекламному щиті прямо на Таймс-сквер в центрі Нью-Йорка плюс квиток до цього самого Нью-Йорка, щоб перевірити свій приз. Мотивовані обіцяним призом конкурсанти повинні були стати в п’ять разів активніше в соцмережах, запрошуючи своїх друзів проголосувати за них на About.me. Деякі з них навіть створювали власні відео YouTube і роздавали листівки на жвавих перехрестях з закликами віддати голос. В результаті about.me отримав результат, що перевершив всі очікування.
УРОК: підніміть ставки
Дайте вашим клієнтам підставу для того, щоб допомогти вам просуватися. Просто допоможіть їм захотіти допомогти вам 🙂
Прихід «Spotify» на американський ринок
Коли потоковий музичний сервіс «Spotify», на рахунку якого понад 10 мільйонів користувачів в Європі, прибув в США, перед ним було нелегке завдання. Тут вже повноцінно панували одразу кілька великих сервісів: «Pandora», «Rhapsody», «Google Music» та інші. Спочатку маркетологи «Spotify» зосередилися на залученні користувачів з високим показником Klout, щоб ті автоматично рекламували майданчик своїм фоловерам. А потім вони просто обмежили кількість безкоштовних підписок і видавали їх тільки за інвайтами. І рейтинг сервісу виріс в рази! До теперішнього часу «Spotify» представляє гідну конкуренцію іншим американським музичним гігантам і не припиняє привертати нових підписчиків.
УРОК: будьте ексклюзивні
Всього два слова: «тільки за запрошенням» – і у вас вже з’явиться черга з роззяв, охочих зазирнути всередину і хоча б одним оком побачити, що ж ви тут ховаєте.
Реклама від «Method»
Коли компанія «Method», виробник побутової еко-хімії з Сан-Франциско, виходила на ринок, здавалося майже нереальним її прагнення переконати завзятих покупців Тайд і Аріель, що одна менш ніж півлітрова пляшка в змозі впоратися з 50 праннями автоматичної машини. І це все лише при 200 000 доларів бюджету на рекламу!
Творець компанії Ерік Райан вирішив, що найкраще це зробити руками самих покупців. У парі з агентством «Mekanism» була розроблена рекламна кампанія, в рамках якої представники «Method» просили глядачів записати на відео самих себе, виконуючи кілька обумовлених умов, і вислати це відео в «Method» для подальшої обробки. Відгукнулися близько 350 учасників. Але отриманий в результаті ролик став найбільшою кількістю переглядів відео тижні на YouTube, а кількість підписчиків компанії в Facebook зросла на 68%.
УРОК: розмовляйте зі споживачем
Поговоріть з клієнтами: бренд, який бере участь в діалозі, буде набагато успішнішим за той, що вважає за краще читати лекції.
Apple і Siri
Жоден перелік крутих маркетингових ідей не обійдеться без Apple. У 2011 році вони випускали свій черговий iPhone – тоді четвертий – і головним його оновленням була Siri – голосовий провідник, який виконує безліч завдань. Десяток випущених 30-секундних рекламних роликів з різними сценаріями підірвали ЗМІ: в них демонструвалося, як спритно Siri працює під диктування, призначає зустрічі, відправляє повідомлення і навіть замовляє каву. Одним словом, Apple ще раз показали, як вони полегшують і спрощують наше життя.
УРОК: вирішуйте проблему
Якщо ви зосередитеся на тому, яку проблему допомагає вирішити товар або послуга, – це завжди буде безпрограшною ставкою. Таку ставку зробили й в Apple. А хто, як не вони, можуть краще за всіх переконати нас розщедритися на речі, про необхідність яких ми ніколи й не здогадували?
«Zippo» і Олімпійський вогонь
Пам’ятайте, як під час урочистої подорожі Олімпійського вогню у 2014, на очах у багатьох мільйонів телеглядачів, полум’я згасло в руках одного зі спортсменів? Він тоді не розгубився і скористався допомогою охоронця, який стояв неподалік, запаливши вогонь запальничкою «Zippo» зі своєї кишені. Весь світ шумів: вогонь погас! А представники «Zippo» не розгубилися і тут же зробили стоп-кадр цього моменту головним зображенням профілю у всіх своїх соцмережах. Олімпійський вогонь запалено «Zippo»! Маркетологи компанії не могли й сподіватися на такий подарунок долі, але, отримавши його, вчасно зорієнтувалися і використали по максимуму.
УРОК: швидко міркуйте
Іноді доля буде підносити вам подарунки у вигляді ідеальних умов для тих чи інших рекламних рішень. Головне – не проґавити їх і все зробити правильно.