Аналіз і приклади розмітки таблиць Dataset від Google
Одна з труднощів, з якою стикається SEO фахівець під час технічного аудиту сайту — правильно розмітити всю наявну інформацію на сайті. А особливість полягає в тому, що у Google розмітка є на всі випадки життя — від хлібних крихт (які вже набили) до визначення широти / довготи служб таксі. Чи не здивує, якщо коли-небудь компанія створить окрему розмітку для всіх розміток на сайті. Слава Форду, до цього ще не дійшло.Навіщо ми взагалі про це?
Річ у тому, що Google оголосив про нову мікророзмітку Dataset — вона буде зображати дані з таблиць в результатах пошуку. Крім цього, розмітити можна і файли, і набори файлів, і взагалі все, що хоча б виглядає як набір структурованих даних.
Ось що про розмітку Dataset говорить сам Google:
Декілька прикладів того, що можна називати набором даних (датасетом):
- таблиця або csv;
- упорядкований набір таблиць;
- файли пропрієтарного формату;
- набір файлів, які пов’язані;
- файли, призначені для машинного навчання — нейронні мережі, налаштовані параметри або визначення структури нейронної мережі;
- все, що здається вам набором даних.
Навіщо це потрібно?
- кльово виглядає, корисно користувачам;
- додатковий лінк на нульовій позиції;
- програміст, котрий згадує вас недобрими словами;
- ???
- Profit!
Гайд розмітки таблиць і файлів з табличними даними – Dataset
Перше, що потрібно засвоїти — розмітка таблиць знаходиться в глибокій-глибокій … беті. Тому сподіватися на швидкі або відчутні плюси не варто.
Більш того, не факт, що за умови правильної розмітки та переобходу роботи вашої розміченої сторінки сніппет зміниться.
Ось що про це думає Аарон Бредлі: «I doubt it is worth trying this, I mean — it is super beta. If you are bored, let us know how it goes».
Якщо ви як і раніше рішуче налаштовані, приступаємо.
Розмітка файлів з різними форматами
Вже зараз Google розуміє формати типу CSV, Excel і ін.
Спеціально для гостей блогу ми дістали «піддослідного». Клієнтський сайт клінінгової тематики: зайшов недавно, косяків багато.
Що потрібно робити з таким сайтом? Правильно, розмітити прайс-лист!
Шаблон розмітки:
{ "@context":"http://schema.org/", "@type":"Dataset", "name":"Название страницы", "description":"Описание страницы", "url":"ссылка на страницу", "keywords":[ "ключевая фраза 1", "ключевая фраза 2" ], "creator":{ "@type":"Organization", "url": "https://site.com/", "name":"Название сайта", "contactPoint":{ "@type":"ContactPoint", "contactType": "customer service", "telephone":"+380000000000", "email":"почта" } }, "distribution":[ { "@type":"DataDownload", "encodingFormat":"CSV", "contentUrl":"https://site.com/files/site.csv" } ], "spatialCoverage":{ "@type":"Place", "geo":{ "@type":"GeoShape", "address":"Адрес" } } }
Наше завдання зводиться до того, щоб вказати пошуковій системі на наступний файл:
Вказуємо:
- тип даних (файл до завантаження);
- формат (csv-файл);
- посилання на файл.
До того ж це відмінний спосіб в ще одній розмітці вказати на:
- назву компанії;
- опис діяльності;
- адресу;
- номер телефону.
Розмітка таблиць
Розмітка таблиць за допомогою Dataset поки що таємниця, покрита мороком. Про це не кажуть відкрито, в кабінетах SEO-відділів виникає тиша, варто закашлятися на вході.
Як це має працювати
Розглянемо на прикладі запиту про витрати фонду Google за 2014 рік.
Коли розмітка вийде з глибокої бети, відмінність між розміченою сторінкою і ні буде такою:
Тобто Google навчиться «розуміти» запит користувача і витягати з таблиці саме те, що йому потрібно.
Оскільки на самій сторінці https://projects.propublica.org/nonprofits/organizations/201548253 вказані не тільки витрати.
Готуватися до другого пришестя потрібно вже зараз, щоб потім, коли все поїде, можна було збирати пошукові вершки.
Ось як виглядає розмітка окремих елементів, які буде пропонувати видача з даного нами запиту:
Звітний рік (Fiscal year):
{ "csvw:name": "End of fiscal year for most recent extracted data", "csvw:datatype": "gYearMonth", "csvw:cells": [{ "csvw:value": "2014-12 "}] }, <p>Общие расходы (Total Expenses): </p> { "csvw:name": "Total expenses ($)", "csvw:datatype": "integer", "csvw:cells": [{ "csvw:value": "30204724" }] },
Благодійні виплати (Charitable disbursements):
{ "csvw:name": "Charitable disbursements ($)", "csvw:datatype": "integer", "csvw:cells": [{ "csvw:value": "21219444", "csvw:notes": "Also listed as 'Total expenses for tax-exempt purpose'" }] },
Підсумкові зобов’язання під кінець звітного періоду (Total liabilities at end of fiscal year):
{ "csvw:name": "Total liabilities at end of fiscal year ($)", "csvw:datatype": "integer", "csvw:cells": [{ "csvw:value": "14922682" }] },
Так це потрібно робити чи ні?
Повторюємо ще раз — розмітка в беті імовірно декілька SEO-світлових років.
Чи буде результат від впровадження зараз — ні. Завтра, за місяць — ні.
До виходу Half-Life 3 — швидше за все.
Пошукові алгоритми постійно удосконалюються, SEO-фахівцям з кожним роком доводиться викручуватись все більше в погоні за заповітними цифрами в аналітиці. Якщо Google пропонує плюс в перспективі, чому ні?
Зрештою, на обідній перерві можна один раз пропустити бій в Hearthstone і налаштувати розмітку таблиць, щоб коли-небудь біля каміна розповідати джунам, як ти був одним з першопрохідців.