10 порад як бізнесу підготуватися до 14 лютого
День святого Валентина дає компаніям нагоду підвищити рівень залученості та продажів на початку року. Проте до цього сезонного свята варто підготуватися заздалегідь.
Ми зібрали 10 порад, які допоможуть покращити оптимізацію сайту, а також додатково залучити аудиторію бренду у соціальних мережах чи інших каналах, таких як email й контекстна реклама.
Використовуйте для оптимізації long tail ключові слова
Запити «подарунок на 14 лютого» чи «подарунок на День Валентина» — популярні, проте по ним може бути складно вийти на перші позиції видачі Google.
Потрібно шукати інші тематичні long tail ключові слова і додавати контент, використовуючи їх.
Наприклад це можуть бути запити:
- Що подарувати військовому на День закоханих.
- Що купити на День Валентина до 1000 грн.
- Недорогі подарунки для дівчини на 14 лютого.
Тут важливо зважати на інтент цих запитів і використовувати їх у комбінації з якісним контентом, який може підтягуватися як у пошуку Google, так і, наприклад, у ChatGPT.
Можна зробити тематичні пости з посиланням у популярних місцевих, новинних або тематичних каналах Telegram — це дає впізнаваність бренду і зростання органіки за брендовими запитами, але друге триває не довго.
Також можна написати outreach-статті на тему 14 лютого + тематика сайту і розмістити на популярних ресурсах з живою аудиторією (новинники, міські сайти). Сама стаття може поліпшити впізнаваність бренду + посилання з якісного донора посилить контрольний профіль сайту»,— Оксана Николенко, SEO Team Lead в Inweb.
Заплануйте кампанії до 14 лютого заздалегідь
Згідно з аналітикою Google Trends, кількість пошукових запитів на тему «подарунки на День закоханих» починає активно зростати вже на початку року. Відповідно, компанії, які розпочинають рекламну активність раніше, мають можливість вплинути на рішення покупців ще до появи конкуренції. Це підвищує ймовірність ранніх конверсій.
Ранній запуск дозволяє отримати попередні дані про дієвість креативів та CTA. Провівши попереднє тестування кампаній до 14 лютого у січні, можна максимізувати ефект у лютому, коли конкуренція зросте і підвищиться ціна за клік.
Також завчасний підхід до PPC-реклами допомагає бренду запамʼятатися. Наприклад, якщо клієнт уже бачив оголошення з подарунковим набором наприкінці січня, і він його зацікавив, він може повернутися до цього магазину у лютому.
Додайте інтерактиву у кампанії та контент
Інтерактивний контент генерує на 52,6% більше залучення порівняно зі статичним контентом. В середньому покупці витрачають 8,5 хвилин на перегляд статичного контенту та 13 хвилин на інтерактивний.
До інтерактивного контенту можна віднести квізи, вікторини, UGC-відео, підбірки та конкурси, які спонукають до контакту з глядачем. Інфопривід 14 лютого — це хороша можливість поекспериментувати з різними форматами, аби пробити банерну сліпоту і виділитися серед конкурентів пропозиціями.
Що можна протестувати:
- Інтерактивні email з квізами до свята, іграми чи підбірками подарунків.
- Конкурси у соцмережах, челенджі до свята #Galentines.
- Ігри та прямі трансляції із залученнями блогерів чи працівників.
Можна створити вікторину «Вгадайте романтичний фільм», повʼязавши це зі своїм продуктом і запропонувати першим 10 клієнтам, які надішлють правильні відповіді знижки. А замість статичних підбірок подарунків розробити гру «Наповніть свій кошик», або «Візуалізуйте ідеальний День Валентина з нашими товарами».
З Днем Валентина в SMM ми працюємо як і з Black Friday. Тобто це не обовʼязково має бути Black і не обов’язково тільки Friday. Концептуально обігруємо кожне свято, щоб видати унікальну пропозицію і зосереджуємося на аудиторію, яку маємо.
Ми повинні розуміти: у нас більше аудиторії в парах, чи бренд має цільову аудиторію людей, які не мають пари. Можна комунікувати з ними в контенті, видумувати різні ігри — карти, шахова дошка, знайти дорогу до свого партнера. Пропонувати вказувати своїх коханих у коментарях, або вказувати, з ким би люди хотіли б провести цей день»,— Софія Тимо, Head of SMM Department в Inweb.
Створюйте колаборації для вірусного ефекту
Це вказує на те, що співпраці та колаборації з інфлюенсерами, лідерами думок можуть підвищувати видимість продукту та схиляти людей до покупки. Однак, потрібно враховувати ризики й зважено підходити до підбору загального продукту й особи для співпраці, аби уникнути ризиків.
Нещодавно Dorofeeva та Milk Bar створили музичні цукерки Heartbeat із сюрпризом — це приклад того, як можна поєднати продукт з інфлюенсером у тематичній колаборації.
Персоналізуйте пропозиції, використовуючи власні дані
Якщо є можливість, на своєму боці прослідкуйте за зацікавленнями клієнтів, сформувавши окремі сегменти, яким можна надати персоналізовані пропозиції, відповідно до куплених раніше товарів чи тих, які були додані у кошик або ж список бажань. Для таких клієнтів перед 14 лютого можна відправити email з конкретними знижками на ті позиції, які вони переглядали.
Як приклад, Steam розсилає сповіщення, якщо на гру, яка є в списку бажаного, діє знижка.
Проте важливо проінформувати клієнтів заздалегідь і спонукати додавати такі товари до списку бажанок, налаштувати автоматизацію, якщо клієнтів багато.
Змістіть фокус свята
Американці витратили приблизно 2,14 мільярда доларів на подарунки для тварин на День святого Валентина. А частка жінок та чоловіків, які купуватимуть собі самі подарунки на це свято, росте з року у рік.
Тому можна тестувати та зміщувати фокус пропозицій з подарунків для половинок на подарунки для себе, домашніх улюбленців, колег, друзів тощо. Це можна використати як у контенті, так і в рекламних кампаній.
Наприклад, запустити кампанію «Зізнайся у коханні своєму чотирилапому», «Релакс масаж “все для себе” на День Валентина».
Запропонуйте можливість відсвяткувати разом з брендом
Для людей, які не мають пари чи планів на святкування 14 лютого, можна запропонувати провести День закоханих з брендом. Оформити тематичний захід — як зробили Cher17 до Дня незалежності України — куди можуть прийти клієнти бренду, чи ті хто слідкує за соцмережами.
Такий захід — вияв турботи до своїх клієнтів, також він зближує і створює свого роду комʼюніті й вау-ефект. Хоча подібний формат може бути складним у реалізації, можна запланувати щось камерне, як от майстер-класу, для конкретної кількості клієнтів.
Наш кейс — це майстер-клас зі створення свічки. І тут неважливо, чи подарує потім її клієнт собі, чи обміняється з партнером. Нам важливо продемонструвати свою турботу в цей день», — Софія Тимо, Head of SMM Department в Inweb.
Ефект неочікуваності — здивуйте, не попереджуючи
Створити вау-ефект на День Валентина можна і по іншому — організувавши особливі подарунки до замовлення, про які не знатимуть клієнти.
Додати до пакування святковий промокод, який діє на наступну покупку до 15 лютого, або поділитися пробниками нового продукту (якщо такий є), запропонувати дрібничку до замовлення — мінісвічку, тематичне печиво з передбаченням тощо.
Проявіть добро до інших — ініціюйте благодійну ініціативу
Благодійність стала обовʼязковою частиною багатьох брендів. На День Валентина можна знайти достатньо ідей для того, щоб залучити клієнтів і підписників у соцмережах до благодійних ініціатив.
- Організувати відправку подарунків для ЗСУ, попередньо узгодивши куди саме відправлятимете та що.
- Запустити тематичний благодійний збір, з % від проданих товарів.
- Запропонувати поділитися подарунками для дітей ветеранів, сиріт тощо.
Wellness Puresport організували активність до Чорної пʼятниці — відправили інфлюенсерам і клієнтам пусті коробки, запропонувавши наповнити їх своїми старими речами і подарунками, щоб передати на благодійність.
Комунікуйте з тими, хто купує в останній момент
З тими, хто купує в останній момент, можна простіше встановити емоційний звʼязок, наприклад, запропонувавши безкоштовне святкове пакування. Це вияв турботи від бренду, який може відкластися і трансформуватися у поради друзям, відгуки у соцмережах, або те, що клієнт повернеться ще раз.