10 головних трендів SMM на 2025 рік — що чекає на бренди та як просуватися у соціальних мережах

10 головних трендів SMM на 2025 рік — що чекає на бренди та як просуватися у соціальних мережах

2024 рік добігає кінця, і саме час ознайомитись з головними трендами SMM на 2025 рік.

Я — Ольга Полюхович, SMM Specialist в Inweb, і в цій статті розповім: як змінилась користувацька поведінка, що буде популярним, та на чому будувати успішні стратегії просування соцмереж бізнесам у наступному році.

На матеріал мене надихнув гайд SMM-трендів на 2025 рік від Твої.Agency.

Фото: Дослідження різдвяного сезону 2024: ключові статистичні дані та тренди для бізнесу і маркетологів

Тренди в SMM — це популярні напрямки та практики у маркетингу в соціальних мережах, які диктують, як бренди повинні взаємодіяти зі своєю аудиторією, щоб залишатися конкурентоспроможними.

Короткі ролики, породженні тенденцією до швидкого споживання інформації сучасного користувача, залишаться актуальними, однак необов’язковими. У 2025 році швидкість не означатиме коротко.

TikTok навпаки сприяє ранжуванню роликів тривалістю 30-60 секунд, маючи на меті побудувати міцніші зв’язки між кріейторами та глядачами, так званий феномен «мозку TikTok». Проте вкрай важливо зберігати увагу користувача протягом усього часу. Тому варто використовувати окремі тренди та інструменти зацікавлення, як кіносторітелінг.

Тренд 1. Кіносторітелінг

Нещодавні дослідження Gradus Research показали, що художні фільми та серіали переважили у виборі опитуваних і відсунули новинні програми на друге місце.

Вже сьогодні й упродовж 2025 року бренди будуть активно інвестувати у створення не просто цікавих роликів, а у повноцінні мінікінострічки. Важливими будуть заздалегідь прописані сценарії, розбивки кадрів, складний монтаж. Завдання — показати одну тему, під різним кутом. Це динамічно і триматиме увагу глядача.

До прикладу, історії успіху від Nike.

Тема досягнення перемог попри труднощі, висвітлена крізь призму історій з особистого досвіду відомих спортсменів. Подана у короткому форматі, з динамічним звуковим і візуальним супроводом, гра контрастності — це цікаво. Ролики, з продуманою інтригуючою кінцівкою та сюжетом, викликають зацікавленість проглянути наступну серію.

Подібний інструмент використав також бренд Nivea.

Ще одним гарним прикладом застосування цього тренду є колаборація CHER’17 х Intertop та їх серіальна версія фільму Devil Wears Prada. За допомогою цих відео бренди креативно презентували свої осінні колекції та набрали тисячі переглядів у соцмережах.

Тренд 2. Бути справжніми

Стандарти щодо краси та естетики залишаються позаду, натомість популярності набирають прояви реального, живого, неідеального. У 2025 році варто відмовитись від надмірного фотошопу фото і бездоганних постановчих кадрів. Транслювання справжності знаходитиме більше точок дотику до користувачів соцмереж.

Прикладами застосування цього тренду є маркетингові стратегії брендів Dove, GBar, Brabrabra. У фокусі їх маркетингових кампаній — real beauty кожної жінки. Природна краса немає стандартів. Кожна унікальна і красива по-своєму.

Тренд 3. POP-UP культура

Тренд на попап-культуру уже став ключовим інструментом стратегій маркетингу в соцмережах великих брендів. У 2025 році його популярність наростатиме.

Pop-up — це тимчасовий, нестандартний захід або концепція, що створює відчуття ексклюзивності та терміновості, залучаючи увагу та генеруючи інтерес до бренду чи продукту.

Впровадження pop-up заходів допомагає привернути увагу до бренду та його товарів, і стає приводом для обговорень у соціальних мережах, запуску сарафанного радіо, залучення медіа та підвищення впізнаваності бренду.

Бути неочікуваними, нестандартними, цікавими лімітованим (обмеженим у часі/кількості). Організація офлайн зустрічей, чи відкриття тимчасових точок продажу, лімітовані пропозиції, знижки на нові колекції чи окремі продукти — все це прояв попап-культури.

Як приклад, можемо розглянути:

  • COOSH x Honey. Відкриття попап-магазину з лімітованою колекцією кепок та моті-морозивом для гостей.
  • Katy Soho. В шоурумах встановили імітацію гри, де відвідувачі після здійснення покупки могли кинути кульку й отримати додатковий подарунок з асортименту магазину.

Втілення попап-кампаній забезпечує брендам тісніший зв’язок з ЦА (емоційний маркетинг), створення UGC та вірального контенту. Такі інструменти приковують увагу аудиторії до онлайн та офлайн активностей бренду, створюючи ефект FOMO

FOMO — (від англ. Fear of missing out) — нав’язливий страх пропустити цікаву подію або гарну можливість.

Тренд 4. Унікальність

Бренди, які пропонують автентичний, максимально кастомізований продукт набирають популярності. Сучасний покупець шукає індивідуального підходу і цінує унікальність. Наслідуючи цю тенденцію, все більше брендів започатковують крафтове виробництво, лімітовані колекції та створюють свої власні механіки індивідуальної взаємодії.

Бренд українського ювелірного дому Family Gold Masters створили зручний застосунок онлайн примірки каблучок. Це зручно для покупців, бо вони одразу бачать як обручка виглядатиме перед покупкою.

До речі, це ще й орієнтація на онлайн-покупців, можливо бренд так стимулює до онлайн-покупок і бореться з поверненнями.

Тренд 5. Штучний інтелект, доповнена та віртуальна реальність

Штучний інтелект, віртуальна реальність, голосовий пошук активно використовуються в житті, бізнесі та маркетингу. Інструменти ШІ допомагають покращити аналіз великих об’ємів даних і точніше прогнозувати запити й адаптувати маркетингові підходи. А ще ШІ в маркетингу допомагає генерувати матеріали для рекламних кампаній: тексти, фото і навіть відео.

FOOH — це Fake Out Of Home, фальшива зовнішня реклама. Наприклад, гігантські сумки, пляшки вина, помада, що залишає сліди на асфальті, які накладаються на відео з «реального світу» за допомогою засобів доповненої реальності.

Як застосовано ефект FOOH у публікації бренду Dove.

Бренд Katy Soho затестив ШІ генерацію музики й додає її на власні Reels.

Це виглядає свіжо, оригінально, однозначно трендово.

Тренд 6. Мікроінфлюенсери та нативна реклама

У 2025 році бренди більше звертатимуть уваги на мікроінфлюенсерів, які зможуть природно порекомендувати продукт. Адже саме такий формат найкраще сприйматиметься аудиторією, яка втомилась від очевидно проплаченої реклами. Тільки хороші поради та особисті рекомендації продуктів, які могли б стати в пригоді.

Мікроінфлюенсери, на відміну від блогерів-мільйонників, часто мають тісніші зв’язки зі своїми підписниками й значно нижчий чек на послуги. Це робить їх доступнішими для малого та середнього бізнесу, дозволяючи проводити більш часті та різноманітні рекламні кампанії без великих фінансових витрат.

Зв’язок мікроінфлюенсерів з аудиторією часто нагадує дружню рекомендацію, тому їх колаборації з брендами сприймаються не як нав’язлива реклама, а як поради від довіреної особи й знаходять кращий відгук серед підписників.

Тренд 7. Віральний контент

З оновлених правил Instagram 2025 року ранжування контенту відбуватиметься не за кількістю вподобань і коментарів, а за кількістю репостів. Звідси слідує тренд на створення вірального контенту

Віральний контент — це контент, який стрімко поширюється інтернетом, без зусиль автора.

Згадайте себе. Коли гортаєте стрічку і бачите смішний мем, думаєте: «О це про мене!» або «Це точно нагадує мого друга!» — і швиденько відправляєте переліку близьких друзів, щоб вони подивились і розділили з вами це почуття — це і є віральність.

Важливо: це працює не лише зі смішними відео. Таким контентом можуть бути листівки привітання, естетичні відео, підбірки корисностей (фільмів/серіалів, наприклад), милі відео зі звірятами.

Тренд 8. ASMR

ASMR-контент — це контент, який викликає сенсорні відчуття у користувачів (радість, спокій, розслаблення).

Основними тригерами такого контенту є: звуки, записані на конденсаторні мікрофони, візуальні маніпуляції, рольові ігри, маніпуляції з їжею, подрібнення чогось.

Шипіння Coca-Cola, звуки Нового Року, аромат кави Jacobs у її новорічній рекламі — це все про цей тренд.

Тренд 9. Work & Life balance

2025 року очікується більше контенту, присвяченого добробуту, уважності та обізнаності про фізичне, психічне та ментальне здоров’я.

Багатьом людям вже не цікава постійна гонитва за досягненнями, їх не цікавить чужий успіх. Розуміти себе, піклуватись про себе, наповнювати життя враженнями — стає трендом.

Відображенням цього тренду вже є впровадження політики деяких держав щодо скорочення робочого часу. У контексті маркетингових стратегій, це проявляється у співпрацях брендів з інфлюенсерами, які мотивують людей приділяти час собі: спілкування з коханими, хобі, інтереси, подорожі.

Тренд 10. Прямі трансляції

Прямі трансляції стануть ще більш важливими у 2025 році. Вони створюють відчуття безпосередньої участі та щирості, що важливо для сучасної аудиторії. Цей інструмент також можна використовувати разом з офлайн заходом, щоб підвищити взаємодію з тими користувачами, які не фізично не можуть бути присутні.

Передбачається, що і Live shopping через прямі трансляції теж набере обертів у 2025 році. Отже, брендам буде відкритий ще один канал до активних продажів. Вони легко зможуть зацікавити велику кількість користувачів. Тим паче, що у TikTok подібні трансляції часто потрапляють в рекомендації.


Я описала 10 основних тенденцій. Більше про тренди у 2025 році для соціальних мереж — у гайді Твої.Agency.

Ольга Полюхович
Ольга Полюхович
• SMM Specialist
Агенція digital-маркетингу Inweb
SMM Specialist в Inweb, люблю створювати цікаві стратегії для клієнтських проєктів і пояснювати складне просто. Мені подобається допомагати брендам ставати ближчими до своєї аудиторії. Особистий бренд — моя особлива цікавість, адже він допомагає розкрити унікальність кожного.
Більше цікавого