Як одне питання врятувало Ferrari від шахрайства з deepfake

Як одне питання врятувало Ferrari від шахрайства з deepfake

Цього місяця виконавчий директор Ferrari отримав декілька повідомлень у WhatsApp, які, на перший погляд, надходили від генерального директора Бенедетто Віньї.

«Привіт, чи чув ти про велике придбання, яке ми плануємо? Мені може знадобитися твоя допомога», — говорилося в одному з повідомлень.

Воно надійшло з іншого номера з іншим фото профілю, хоча на зображенні був Вінья перед логотипом Ferrari.

«Будь готовий підписати угоду про нерозголошення, яку наш юрист надішле тобі найближчим часом», — зазначалося в іншому повідомленні. «Регулятор ринку Італії та міланська біржа вже проінформовані. Будь готовий і дотримуйся найвищої конфіденційності».

Як стало відомо з джерел, знайомих з ситуацією, це був один з останніх випадків використання deepfake для спроби проникнути в міжнародну компанію. Ferrari уникнула шахрайства завдяки тому, що виконавчий директор помітив дещо дивне.

Під час дзвінка у виконавчого директора виникли сумніви, через механічну інтонацію. Тому він запитав: «Вибач, Бенедетто, але я маю тебе ідентифікувати. Яка була назва книги, яку ти рекомендував кілька днів тому?» Після цього дзвінок миттєво обірвався.

Ferrari розпочала внутрішнє розслідування цього інциденту.

І це не перший випадок шахрайства з використанням deepfake. У травні подібна спроба була з генеральним директором WPP Марком Рідом. Раніше цього року одна транснаціональна компанія втратила 26 мільйонів доларів після того, як шахраї обдурили її співробітників у Гонконзі, використовуючи технологію deepfake.

Технології штучного інтелекту можуть спрощувати життя, проте вони ж підвищують ймовірність шахрайства й махінацій, коди потрапляють у неправильні руки.

Тому бізнесу та користувачам варто не випускати з уваги можливість застосування deepfake чи інших технологій і пересвідчуватися у правильності чеків, автентичності осіб з якими спілкуєтеся тощо.

Джерело: Bloomberg

Софія Старк
Софія Старк
• Media Editor
Агенція digital-маркетингу Inweb
Media Editor, дипломована журналістка із пристрастю до Digital та технологій. Маю стаж графічного дизайну розрізом у 5 років, вивчала основи SEO, email-маркетингу та була Head of SMM. Ваша персональна Сірі у світі digital, штучного інтелекту тощо. Педантична перфекціоністка із неймовірною допитливістю, тому збираю найцікавіше, щоб ви могли прочитати це в медіа. Обожнюю геймінг та практикую мобільну фотографію.
Більше цікавого