Святковий мерч українських брендів — що дарують та випускають бренди на Новий рік та Різдво у 2024 році
У 2024 році українські бренди продовжують традицію створення унікальних святкових колекцій та мерчу для блогерів та співробітників. Окрім того, бренди активно підтримують благодійні ініціативи.
Ми запитали у JYSK, Guina, WOG, Silpo та інших, що вони підготували для своїх співробітників, партнерів та блогерів на Новий рік та Різдво й зібрали найкращі ідеї у підбірку.
Silpo — Fozzy Group
Цьогоріч Fozzy Group організували Свята Зимовершника, що тривали два місяці, аби зробити зимовий період цікавішим для своїх працівників, яких вони називають Перевершниками.
Компанія розробила серію адвент-календарів з цейлонським чаєм. Адвент супроводжувався історією про Зимовершника, святкового персонажа, який разом з Оленем Зимком і голубом Го-Го мандрував до Цейлону, аби привезти подарунки для команди.
Перевершники стежили за пригодами персонажів на спеціальному лендингу, брали участь у квізах і отримували подарункові кошики.
Крім того, Fozzy Group підготували кілька сюрпризів для всіх. Одним з них став шарф-чек, аксесуар розроблений у колаборації з брендом CHER’17, ідею якого запропонував дизайнер Олег Антонов.
Також випустили лінійку ароматів, натхненну випічкою мережі Silpo — наприклад, ніжний хліб Альзас із золотавою скоринкою та шоколадно-ванільний брауні. Над створенням ароматів працювали технологи разом із парфумерами.
Також Silpo разом з Іреною Карпою створили адвент-календар із шоколадними цукерками та QR-доступом всередині до унікальної аудіоказки.
WOG
WOG CAFE підтримали пʼятирічну традицію і випустили зимові горнятка, дизайн яких створили діти, що постраждали від війни й проживають в різних куточках України, або були вимушені виїхати закордон.
Ця ініціатива, за словами представників бренду, допомагає зміцнити зв’язок з клієнтами, створюючи позитивні асоціації. Випуск святкових горняток став важливим інструментом для підвищення лояльності та взаємодії з гостями, які діляться своїми враженнями в соцмережах.
Gunia
До свят Gunia підготували лімітований брелок «Що то за предиво», який став частиною нової колекції «Дивосвіт». Цей аксесуар об’єднує з культурним значенням:
- наївний кіт натхнений картиною «Квіти з кицьками» XX ст. з Лівобережної Черкащини з Фонду Миколи Бабака;
- змія — сузір’ям змії в атласі Станіслава Любинецького 1668 року та анімалістичним кресалом XIX ст. з Гуцульщини;
- зоря — символом Вифлеємської зірки з колекції Національного музею народної архітектури та побуту України.
Створення святкового мерчу для Gunia є частиною підтримку бренду, об’єднання спільноти, нагадуванням про спільну історію у святкові дні. Брелок, за словами представника бренду, — це знак вдячності для лояльної аудиторії Gunia family, друзів та клієнтів, що приносить радість і створює теплі емоції.
JYSK Україна
Замість звичного мерчу у JYSK цьогоріч розробили наліпки та сумки-шопери в колаборації з благодійними фондами. Усі кошти від продажу йдуть на підтримку цих фондів. Наразі, наприклад, у мережі проходить благодійна акція з фондом «Таблеточки», мета якої — збір коштів на медикаменти для дітей з онкозахворюваннями.
BEVZA
Bevza присвятили святковий товар історії пісні «Щедрик», знаної у світі як Carol of the Bells. Бренд створив ялинкову прикрасу зі скла, яку вручну розмальовують майстри. Дизайн прикраси відтворює образ пташки, що символізує тепло, добробут і зв’язок з українським фольклором.
Прикраса доступна в наборах від двох до шести штук. Ця ініціатива є способом зберегти культурну спадщину та нагадати про значущість українських традицій навіть у святковий період.
Нова пошта
Цього року Нова пошта ініціювала кілька передсвяткових проєктів. Одним із них став тур «Доставка казки» — святкові траки Нової пошти вирушили в 19 міст України, де перетворилися на інтерактивну сцену з виставами, подарунками та розвагами. Тур розпочався 6 грудня в Києві й триватиме сім тижнів.
Трак, у зібраному вигляді довжиною 20 метрів, розгортається в сцену площею понад 45 квадратних метрів. Участь у заходах безоплатна.
Також компанія представила святкову лінійку пакування, натхненну українськими традиціями. Нові коробки, конверти та пакети декоровані зображеннями панянок — різдвяних пряників, що виготовляли в Україні ще у XVIII столітті. Їх можна розібрати й використовувати як елементи декору для ялинки чи зимового містечка.
Для дітей співробітників Нова пошта продовжує традицію створення святкових подарунків. Цього року вони отримують мерч із героями нової казки Галини Буділової «Троль, крижана печера та нові друзі», зокрема футболки, худі та подушки.
Окрім того, компанія підтримує благодійні ініціативи. Разом із фондом «Повернись живим» Нова пошта збирає кошти в межах проєкту «РЕБнемо так РЕБнемо» на обладнання для Повітряних сил ЗСУ. Завдяки зібраним коштам 17 військових частин отримали зенітні FPV-дрони, БпЛА та інше обладнання для захисту українського неба.
У партнерських ініціативах Нова пошта дарує святкові бокси клієнтам, що містять продукцію з прифронтових територій: свічки, сири, вино, каву та інші вироби з регіонів України, що постраждали від війни. Наприклад, свічки з Сум, сири з Харкова, вино з Миколаївщини, каву з Херсону, кераміку зі Слов’янська та варення з Чернігівщини.
Кожен бокс містить листівку з історією виробників, що дозволяє партнерам більше дізнатися про їх діяльність та придбати їхні товари у майбутньому.
Видавництво «Наш формат»
Видавництво «Наш Формат» вирішило не випускати святковий мерч, зосередивши свої зусилля на підтримці важливої соціальної ініціативи. У співпраці з громадською організацією «Ветеран Хаб» компанія спрямувала свої ресурси на збір книжок для дітей військовослужбовців.
Ця акція стала способом висловити подяку родинам захисників і підтримати розвиток дітей через книги. «Наш Формат» продовжує демонструвати, як бізнес може долучатися до соціально важливих проєктів, навіть у святковий період.
Фокстрот
Компанія «Фокстрот» представила оновлену колекцію мерчу під назвою «Фоксі з тобою!», присвячену святам. Основний акцент колекції — створення універсальних аксесуарів, які підходять як для буднів, так і для святкових моментів. До колекції увійшли фігурні подушки, зокрема популярна подушка-обіймашка, брендовані шопери та стильні брелоки. Святковий мерч доповнено солодощами й новорічними листівками, створеними внутрішньою креативною командою.
Окрім емоційної складової, мерч виконує й соціальну функцію. Частина коштів від його продажу спрямовується на психологічну підтримку дітей, які постраждали через війну. Разом із благодійною організацією «SOS Дитячі містечка» компанія провела 84 арттерапевтичних заняття для 338 дітей і їхніх батьків.
Для «Фокстрот» святковий мерч є важливим інструментом, який допомагає зміцнити асоціацію з брендом, посилити його впізнаваність та забезпечити емоційний зв’язок з аудиторією.
Українські бренди у 2024 році демонструють, як святковий мерч може поєднувати креативність, корпоративну культуру та соціальну відповідальність. Унікальні подарунки, адвент-календарі, аксесуари й благодійні ініціативи стають не лише інструментом для зміцнення зв’язку з аудиторією, а й нагадуванням про важливість підтримки громади та збереження культурної спадщини.
Цей рік підтвердив, що святковий мерч може бути водночас творчим і корисним для підтримки благодійних ініціатив.
Матеріал готували:
- Валерія Трофімчук — Deputy Head of Content в Inweb
- Роман Скрупник — Head of Content в Inweb
- Софія Гризовська — Media Editor в Inweb