Маркетингові бюджети скорочуються на 15%, а CMO пристосовуються до нових реалій — дослідження Gartner
Опитування Gartner свідчить про значне скорочення бюджетів, а штучний інтелект стає необхідністю для підвищення ефективності маркетингу.
Gartner Annual CMO повідомляють, що маркетингові бюджети компаній знизилися до 7,7% від загального доходу компаній у 2024 році. Торішній показник становив 9,1% та 9,5% у 2022 році.
Попри те, що ці показники все ще вище, ніж 6,4% одразу після пандемії COVID-19. Однак вони не дотягують до 11% у 2020 році та 10,5% до пандемії у 2019 році. Відповідні цифри формувалися на основі опитування 395 CMO та спеціалістів з маркетингу.
Тенденція демонструє вимогу для маркетологів досягти більших результатів з меншими ресурсами.
Багато керівників компаній використовують штучний інтелект, щоб підвищити ефективність на роботі. Згідно з опитуванням, 64% респондентів вважають, що, хоча їхні бюджети недостатні для реалізації стратегій 2024 року, ШІ допомагає розширити можливості маркетингу та оптимізувати витрати.
Юен Макінтайр, керівник відділу досліджень Gartner Marketing Practice, підкреслив потенціал ШІ, заявивши:
«GenAI пропонує можливість збільшити вплив маркетингової функції далеко за межі її бюджетних обмежень».
З погляду на розподілу бюджету, інвестиції в платні медіа зросли до 27,9% загальних маркетингових бюджетів у 2024 році, в той час, як витрати на технології, робітників та агентства скоротилися. Цифрові канали отримують більшу частину (57,1%) бюджету платних медіа, в порівнянні з 54,9% у 2023 році. Пошук, соціальні мережі та цифрові канали також отримують значні інвестиції.
Івент-маркетинг, що займає 17,1% бюджету, випереджає спонсорство (16,4%) і телебачення (16%) у 2024 році.
Макінтайр зазначає:
«У ці важкі часи CMO надають пріоритет інвестиціям, які мають очевидний вплив».
Ця зміна підкреслює необхідність перегляду й оптимізації маркетингових стратегій, з урахуванням обмежених бюджетів, необхідних результатів та нових можливостей, які надає ШІ.
Джерело: MarketingWeek