Google Merchant Center Next — все, що вам потрібно знати

Google Merchant Center Next — все, що вам потрібно знати

Google Merchant Center — це безплатний інструмент від Google, який дозволяє продавцям демонструвати свої товари у результатах пошуку Google, на Google Shopping та інших сервісах Google.

У вересні 2024 року Google анонсує повний перехід всіх акаунтів на версію Merchant Center Next. Нова версія Merchant Center обіцяє революціонізувати спосіб, яким продавці управляють своїми продуктами на Google, але чи не втрачає він гнучкість через спрощення інструмента?

Розбираємось, які переваги має оновлений Merchant Center, як отримати максимум та не втратити контроль над товарною видачею.

Що нового у Google Merchant Center Next

Розглянемо основні покращення GMC Next, які Google представляє як оновлення, та спробуємо розібратись, чи справді ці зміни покращують досвід користування інструментом.

Огляд інтерфейсу Google Merchant Center Next

Google представляє GMC Next як інструмент з сучасним та інтуїтивно зрозумілим інтерфейсом, який полегшує навігацію та використання, порівняно зі складним та застарілим інтерфейсом стандартного Merchant Center. 

Перше, що зустрічає користувача в оновленій версії — це зміни інтерфейсу, починаючи від вкладок і закінчуючи логікою функціонала.

Огляд інтерфейсу Google Merchant Center Next

У старій версії Google Merchant Center основний акцент робився на готовності товарів до показу в різних програмах Google. Для цього демонструвалась діагностика товарів з графіком готовності товарів, позначеними різними кольорами. Будь-які проблеми з товарами можна було побачити відразу на головній сторінці.

У Google Merchant Center Next є акцент на ефективності товарів, які вже активні, і на готовності товарів. Проблеми більше не є основним акцентом на головній сторінці.

Новій версії бракує хронології та детальної інформації, наданої попередньою версією Google Merchant Center. Проблеми з товарами тепер перенесені в розділ «Потрібна дія», який виглядає скороченим та недопрацьованим за функціоналом та додатковою інформацією.

Огляд інтерфейсу Google Merchant Center Next — новий розділ «Потрібна дія»

Блоки «Доставка та повернення» та «Інформація про компанію» винесені в бокове меню, тоді як в старій версії ці блоки знаходились в налаштуваннях акаунту. Це рішення спрощує доступ до блоків, тобто підтримувати актуальність цих даних стало простіше. Наприклад, в інформацію про компанію тепер простіше додати фірмові кольори та логотип компанії, водночас як в старій версії GMC ці блоки (через незручність розташування) майже завжди залишались незаповненими.

Огляд інтерфейсу Google Merchant Center Next — блоки «Доставка та повернення» та «Інформація про компанію»

У бокове меню нового Google Merchant Center Next був доданий розділ «Якість магазину», в якому виводяться, відповідно, показники якості магазину — доставка, повернення, зручність сайту та оформлення покупки, а також рейтинг магазину.

Додавання такого блоку може свідчити про те, що в майбутньому ці показники можуть бути включені в рейтинг торгових оголошень та будуть мати вплив на аукціони.
Огляд інтерфейсу Google Merchant Center Next — блок «Якість магазину»

У розділі «Товари» в GMC Next тепер не має доступу до фідів товарів, вони перенесені в налаштування акаунту в розділ «Джерела даних». Загалом в GMC Next ще активніше просувається функція додавання товарів автоматично (сканування сайту), що з одного боку може спрощувати старт роботи з GMC для невеликих магазинів, а з іншого — створювати проблеми для просування великих eCommerce-проєктів, для яких матриці товарів, що додаються для просування, мають велике значення.

Огляд інтерфейсу Google Merchant Center Next — розділ «Товари»

На момент публікації статті, у GMC Next перенесений повний функціонал роботи з фідами, включаючи додаткові фіди та правила фідів.

Огляд інтерфейсу Google Merchant Center Next — розділ «Фіди»

Розділи «Маркетинг» та «Аналітика» мають мало візуальних відмінностей від старої версії. Але з’явилась можливість створювати кастомні звіти, а також розширена аналітика, що робить GMC Next не тільки інструментом зв’язування товарів магазину та Google Ads, а й окремим інструментом для аналізу ефективності товарів. Залишається відкритим питання доцільності такого розвитку інструмента, адже звіти Merchant Center можна було б додати в Google Analitycs 4.

Нові функції Google Merchant Center Next

Редагування товарів

Можливо, одним із найбільших покращень нової версії Google Merchant є можливість редагування товарів безпосередньо в Merchant Center Next. Це означає, що в більшості випадків не доведеться оновлювати та повторно завантажувати товарні фіди, щоб внести зміни. Адже через кнопку «Редагувати продукт» є можливість змінювати такі атрибути, як назва продукту, опис, кінцева URL-адреса тощо.

Нові функції Google Merchant Center Next — редагування товарів

Інтеграція з Product Studio

До інструменту Google Product Studio, який допомагає продавцям створювати унікальні зображення продукту за допомогою генеративного штучного інтелекту, тепер можна отримати прямий доступ з Merchant Center Next. За допомогою цього інструменту можна, наприклад, замінювати фон, додавати предмети на фотографію товару, покращити якість фотографії тощо.

Нові функції Google Merchant Center Next — інтеграція з Product Studio

Автоматичне додавання товарів

Також великим оновленням можна вважати додавання можливості автоматично заповнювати розділ «Товари» інформацією про товари, яку Google знаходить на сайті продавця. Ця функція разом з попередньою створює досить зручний та зрозумілий інструмент, що полегшить продавцям-початківцям старт роботи.

Як ми зазначали раніше, весь функціонал роботи з фідами зі старої версії Google Merchant повністю перенесений в GMC Next, а автоматичне додавання товарів в будь-який момент можна призупинити.

Новий показник «Потенційні кліки»

У Google Merchant Center Next з’явився новий показник — «Потенційні кліки» (цей показник тестували й у попередній версії GMC). Ця метрика оцінює ймовірність того, що покупці натиснуть на рекламне товарне оголошення, аналізуючи минулий трафік, дані про продукт і попит.

Показник має три значення:

  • Високий — вказує на потенціал, подібний до найефективніших товарів в акаунті.
  • Середній — передбачає помірний потенціал кліків порівняно з найефективнішими товарами в акаунті.
  • Низький — вказує на нижчий потенціал кліків порівняно з найефективнішими товарами в акаунті.
Нові функції Google Merchant Center Next — показник «Потенційні кліки»

Можливість налаштування та запуску кампанії Performance Max через інтерфейс GMC Next

Google Merchant Center Next все ще не став окремим рекламним інструментом і для запуску рекламних кампаній через його інтерфейс потрібен зв’язок з активним акаунтом Google Ads. Але при налаштуванні такого звʼязку в GMC з’являється можливість запустити кампанію Performance Max з товарним фідом прямо з його інтерфейсу.

Плюси та мінуси нового Google Merchant Center Next

Google Merchant Center Next зосереджується на простоті використання та підвищеній автоматизації. З додаткового та суто технічного інструменту тільки для роботи з товарами, він перетворюється на повноцінний інструмент для початківців з аналітичними звітами та можливістю запуску рекламної кампанії.

Разом з тим у ньому бракує деяких важливих функцій класичної версії, але є вірогідність, що Google додасть їх у майбутніх оновленнях разом із новими функціями, які допоможуть роздрібним торговцям ефективніше та результативніше керувати своїми онлайн-магазинами. Саме так сталось з фідами, додатковими фідами та правилами фідів, яких не було в перших версіях Google Merchant Center Next, але ці інструменти були додані пізніше.

Наразі основним мінусом нової версії Google Merchant Center можна вважати спрощену діагностику товарів. Класичний GMC показує діагностику, пов’язану з товарами, фідом та обліковим записом. Він показує проблеми товарів та атрибутів фіда, попередження, порушення правил, проблеми з якістю даних, що робить функцію діагностики детальною та вичерпною. Але розділ Merchant Center Next «Потрібна дія», здається, скороченим. У ньому також відсутня можливість вибору часу звіту, тому неможливо побачити, як мінялась якість фіду за певний період.

Загалом Google Merchant Center Next можна вважати позитивним кроком в управлінні товарами в рекламі, адже, з одного боку він спрощує користування інструментом новачкам, але й залишає багато інструментів для профі з класичної версії. Безумовно, турбує, що в ранніх версіях Google Merchant Center майже всі інструменти з GMC не були перенесені, що може свідчити про те, що інструмент створювався, як максимально автоматизована та урізана по функціоналу версія, але наразі ми бачимо вектор змін та додавання інструментів з класичної версії. Тому при переході на Google Merchant Center Next залишається можливість повного контролю над товарами з попередньої версії GMC.

Олена Вдовіченко
Олена Вдовіченко
• PPC Specialist
Inweb
PPC-спеціалістка з досвідом у керуванні рекламними кампаніями у Google Ads та Facebook Ads. Подобається пошук нових рішень та інструментів, які дозволяють підвищити ефективність кампаній. Полюбляю працювати з фідами та товарними кампаніями, адже це як збирати пазл, коли кожне слово і цифра мають значення.
Більше цікавого