Emotion AI — новий тренд у бізнесі, який викликає занепокоєння
Оскільки бізнеси прагнуть впроваджувати штучний інтелект та автоматизувати роботу, виникає потреба в емоційному ШІ, який міг би відрізняти емоції людей та зчитувати їх з повідомлень чи виразів обличчя.
Emotion AI значно відрізняється від традиційного аналізу емоцій, оскільки використовує мультимодальні підходи. Тобто система може просити доступ до камери, аудіо та інших сенсорів, щоб розпізнавати емоції людини.
Великі хмарні компанії Microsoft та Amazon, вже пропонують подібні послуги для розробників. Однак, попри зростання інтересу до цієї технології, існують сумніви щодо її реальної ефективності та можливих етичних проблем.
У 2019 році вчені опублікували кілька досліджень, які доводить, що емоції не можна точно визначити лише за виразом обличчя або тоном голосу. Це ставить під питання основи, на яких базується технологія розпізнавання емоцій, тому що відповідно до цих досліджень ШІ знадобиться набагато більше біометричних даних і часу на навчання.
Також впровадження Emotion AI є неетичним та може тягнути за собою юридичні наслідки, оскільки ЄС, наприклад, забороняє використання систем розпізнавання емоцій у певних сферах.
З одного боку, технологія може допомогти штучному інтелекту краще розуміти людей і ефективніше взаємодіяти з ними, з іншого боку — її ефективність і етичність викликають сумніви.
Джерело: TechCrunch