А/В тестування: як налаштувати експеримент в Google Analytics

А/В тестування: як налаштувати експеримент в Google Analytics У Inweb ми практикуємо «навчальні години». Це короткі зустрічі з колегами, де досвідчені фахівці вчать новеньких. Результатами таких зустрічей стають конспекти для навчання новачків.

Остання тема, на яку ми дискутували присвячена А / В тестуванню і налаштуванню експерименту. Повинні зізнатися, що в мережі ми не знайшли матеріал на цю тему, який би нам повністю підходив. Тому, тримайте короткий конспект щодо налаштування тестування в Google Analytics!


Пам’ятайте, як в школі вчили: тільки аксіома не потребує доказів.
Гіпотези та теореми потрібно доводити. Сьогодні ми поговоримо про першу. Саме її наявність веде нас до необхідності А / В тестування сторінки на сайті.

A / B тестування — дослідження, яке допомагає визначити який вид сторінок краще відповідає нашим цілям. Google Analytics розподіляє трафік на кілька варіантів тої самої сторінки та, аналізуючи статистику, робимо висновок — який контент є більш результативним для поточного завдання.

Щоб проводити A / B тестування, як ви вже зрозуміли, повинна бути гіпотеза — припущення, яке ви тестуєте. Розглянемо на прикладі форми замовлення на сайті нашого агентства.

У нас була форма заявки. Виглядала вона так:

Order_Aneinik
Форма замовлення — початковий варіант

Пам’ятаючи про гендерну політику, ми вирішили перевірити гіпотезу: жінка на фотографії конвертує краще, ніж чоловік :). Ми створили аналогічну форму заявки, але з фотографією Олега — керівника відділу продажів. Чи зможе це якось вплинути на поведінку користувачів і поліпшити / погіршити показники заповнення форми?

Тестовий варіант форми виглядає ось так:

Order-test_Final
Форма заказа — варіант 1

Отже, є кілька кроків для того, щоб це зробити.

  1. Кличемо веб-майстра.

    Просимо програміста, щоб створив таку сторінку з формою замовлення, тільки додавши фото Олега. Це і буде наша тестова сторінка. Важливий момент — тестову сторінку потрібно закрити від індексації. Зробити можна це за допомогою мета тегу — <meta name = “robots” content = “noindex, nofollow” />. Просто скопіюйте його і вставте всередину <head>.

  2. Налаштовуємо систему.

    Заходимо в Google Analytics. Переходимо в розділ «Поведінка», далі «Експерименти».

    GA-test
    Google Analytics → «Поведінка» → «Експерименти»

    Створюємо експеримент.

    GA_create_experiment
    Створюємо експеримент
  3. Заповнюємо дані про наш експеримент.

    • Називаємо експеримент.

      Назву найкраще вибирати таку, щоб будь-кому, хто зайде в цей розділ було зрозуміло, про що йде мова.

    • Обираємо мету.

      Ви можете вибрати будь-який параметр із запропонованих. Або створити новий. Вказувати потрібно мету, на яку ви орієнтовані й те, що хочете заміряти в результаті тесту. Система, за виконання цієї мети, вибере той варіант, який буде найбільш ефективний. Ми хочемо тестувати сторінку з формою заявки, відповідно в нашому випадку мета – це успішне оформлення заявки.

    • Вказуємо відсоток трафіку для тесту.

      Відсоток трафіку, який бере участь в експерименті — показник, який допомагає визначитися який відсоток від загального трафіку ви готові використовувати в тестуванні. Щоб результати були чистіше та об’єктивніше — даних потрібно багато. У нашому випадку ми вибираємо 100%. Переходимо в додаткові настройки.

    • Включаємо рівномірний розподіл трафіку між усіма варіантами.

      Система буде рівномірно розподіляти користувачів на 2 сторінки — на вихідну і на варіант, який ми тестуємо. В іншому випадку, система буде давати більше відвідувань варіанту, якого вважатиме на цей момент більш виграшним.

    • Налаштовуємо мінімальний час проведення експерименту.

      Якщо ви припускаєте, що трафіку на вашій сторінці досить — для тесту може вистачити 2-х тижнів. Звертаємо вашу увагу, що ви встановлюєте мінімальний термін.

    • Встановлюємо поріг вірогідності.

      Пам’ятайте, чим вище поріг — тим точніше Google Analytics видасть результати, але часу на такий експеримент витратите більше. Якщо ви хочете отримувати повідомлення про зміни у вашому експерименті на пошту — включіть такі повідомлення і вкажіть адресу пошти, на яку вони повинні надходити.

      GA_create_step1
      Створюємо експеримент — крок 1
  4. Задаємо налаштування експерименту.

    Вихідна сторінка — існуюча сторінка. У нашому випадку — форма заявки з фотографією Юлі.
    Варіант 1 — альтернативний варіант існуючої сторінки (форма заявки з фотографією керівника відділу продажів).

    GA_create_step2
    Створюємо експеримент – крок 2

    Варіантів вихідної сторінки може бути кілька. Якщо трафіку на сайт, на вашу думку, досить, можете використовувати більш 2-х варіантів тестової сторінки. Прийняти рішення самостійно, без достатньої кількості даних — ризиковано: система не зможе зробити висновки.

  5. Налаштовуємо код експерименту.

    За допомогою цього коду система відправляє користувача, який потрапив на форму заявки, на вихідну сторінку або на тестову. Існує 2 способи:

    • Код можна відправити веб-майстру.

      Щоб він вставив його в сайт. При чому система настільки розумна, що сама пише лист. Вам достатньо лише правильно ввести email програміста, який буде займатися впровадженням коду на сайт.

    • Вставити код вручну.

      Скопіювати код експерименту, який пропонує система і вставити після тега, що відкривається head у верхній частині вихідної сторінки.

      GA_create_step3
      Створюємо експеримент – крок 3
  6. Переходимо в розділ «Подивитися і почати». Запускаємо експеримент.

    Після того, як експеримент запущено, системі знадобиться час для збору даних. Звертаємо увагу: час, яке ви задали — мінімальний, максимальний становить 90 днів. Ви зможете зайти в експеримент, подивитися статистику і робити висновки, яка ж сторінка працює краще для ваших цілей. Якщо результати вам зрозумілі, а термін до кінця експерименту ще не підійшов — ви зможете зупинити його вручну. Але ми радимо не поспішати в цій справі та почекати, поки система сама скаже, що тестування закінчено. Ну це так, для чистоти експерименту.

    До речі, як гадаєте, яка форма заявки у нас перемогла? Залишайте свої припущення в коментарі. І експериментуйте! «Адже коли теорія збігається з експериментом, це вже не відкриття, а закриття».

Аліна Глазиріна
Аліна Глазиріна
• Head of Marketing Department
Агенція digital-маркетингу Inweb
Хто я? За освітою — банкір і криміналіст (ох і «покидало» мене), за покликанням — маркетолог. У digital-реклами з 2015 року, в Inweb — з 2017. Прийшла на посаду асистента CMO, через 1,5 року — очолила відділ маркетингу. Чому Inweb? Ми — команда, яка вміє працювати, приносити результат бізнесу наших клієнтів і нести за нього відповідальність. Що подобається? Чіткість, старанність і працьовитість. Намагаюся сама виконувати завдання, спираючись на ці якості. Люблю таймінг, котиків і людей, які можуть пожартувати та посміятися над собою. Відчуваю шалену силу, коли багато лідів і конверсія висока.
Більше цікавого