84% українців отримують новини з соцмереж — дослідження USAID / Internews

84% українців отримують новини з соцмереж — дослідження USAID / Internews

На конференції National Media Talk, яка відбулася 19 вересня 2024 року, Джилліан МакКормак, директорка Internews Network в Україні, представила результати дослідження медіаспоживання українців від USAID / Internews. 

Ділимось головними висновками з читачами медіа Inweb.

Яке головне джерело новин в українців

За даними дослідження USAID / Internews, 84% українців отримують новини через соцмережі, причому 40% роблять це виключно там. Смартфони є основним пристроєм для споживання інформації (90%). 

Популярність новинних сайтів знизилася на 11%, тоді як використання соцмереж зросли на 8%. Telegram залишається ключовим джерелом новин, особливо для ВПО, військових та мешканців тимчасово окупованих територій.

Фото: Яке головне джерело новин для українців

Які соцмережі найпопулярніші в Україні

Telegram продовжує лідирувати серед соцмереж в Україні для спілкування та споживання новин. Viber також широко використовується для спілкування, але не для новин. Facebook, YouTube та Instagram популярні, проте не як новинні джерела. Користування TikTok і WhatsApp зросло через запуск каналів і проблеми з Telegram.

Лише 4% українців підтримують ідею заборони Telegram, тоді як 51% проти втручання держави в роботу месенджера. У разі його заборони 52% шукатимуть нове джерело новин, а 31% намагатимуться обійти заборону.

Фото: Які соцмережі найпопулярніші в Україні

Довіра аудиторії до медіа

Довіра до медіа серед українців знизилася з 53% до 47%. Найбільшу довіру мають соціальні мережі — 55% респондентів вважають їх надійним джерелом новин, тоді як новинним сайтам довіряє 51 %, телебаченню — 43%, а радіо — 30%. 

Фото: Довіра аудиторії до медіа

Ставлення до штучного інтелекту в медіа

За даними дослідження, 64% українців розуміють, що медіа можуть використовувати штучний інтелект для створення матеріалів, але лише 16% вважають, що це покращить якість контенту. Натомість 35% переконані, що використання ШІ погіршить ситуацію, а 33% не мають визначеної позиції.

Чи готові українці платити за контент

Зокрема, кожен п’ятий українець готовий платити за доступ до контенту. Якщо точніше, то: 13% — приблизно 60 грн/місяць, 4% — 120 грн/місяць, 3% — 200 грн/місяць.

60% не мають улюблених інтернет-медіа, або інші обставини заважають їм платити.


Тож, дослідження показує, що соцмережі стали основним джерелом новин для українців, а Telegram продовжує утримувати лідерство серед них. Водночас ставлення до медіа та штучного інтелекту у ньому залишається суперечливим. 

Хоча частина аудиторії готова платити за контент, більшість медіаспоживачів очікують нових підходів до взаємодії з аудиторією для зміцнення довіри та залучення підтримки. 

Джерело: Медіамейкер

Ольга Беспалько
Ольга Беспалько
• Media Editor
Inweb
Редакторка медіа з досвідом роботи у контент-менеджменті та копірайтингу. Постійно слідкую за digital трендами і новинами, щоб надавати вам цікаву та актуальну інформацію. Зі мною ви точно будете в курсі всіх подій.
Більше цікавого