Запах жінки шукайте в Instagram

Продовжуючи тему стартапів в нашій рубриці, сьогодні, ми хочемо вам розповісти історію fashion бутика “Rarete”. Цей магазин прикрас і парфумів вже давно успішно працює і процвітає в офлайні, а ось в інтернет-просторі з’явився відносно недавно. І перше що одразу спадає на думку при вигляді сторінки — як підібрати такий товар для себе? Адже, якщо в реальному житті вибираючи парфуми ми зазвичай вдихаємо прекрасний аромат або приміряємо сережки підбираючи їх до нашого наряду, то як бути в інтернет-продажах з таким сегментом? Про реальні продажі в мережі, плюси й мінуси облікових записів розповіла нам господиня бутика, Елла Козакова.

Елла Козакова власниця бутика “Rarete”:

Кілька років я займаюся продажем ексклюзивної, нішевої парфумерії та вінтажних ароматів в нашому місті. Крім того, у нас в бутику представлені прикраси українського дизайнера Lena Se і ми успішно розвиваємо наш магазин, шукаємо нові імена і завжди намагаємося приємно вразити нашого клієнта цікавими новинками. Це дуже цікавий і жіночний бізнес. Я завжди отримую задоволення від спілкування з клієнтами “Rarete”, бо зазвичай вони завжди знають, чого саме хочуть: конкретний аромат, поєднання будь-яких нот. Сама дуже люблю парфумерію і є справжнім «парфум-маніяком»! Обожнюю тестувати нові аромати, шукати й привозити рідкісні парфуми та новинки. Сьогодні інтернет-простір для нас дозволяє значно розширити клієнтську базу.

Цільова аудиторія

Наші клієнти — це такі ж «парфум-маніяки» як я сама. Як правило, вони дуже люблять парфумерію, хочуть відрізнятися і відповідно користуватися не мас-маркетом, а чимось особливим, що підкреслює їх індивідуальність. Найчастіше це заможні люди, які розуміються в нішевій парфумерії. Зараз, все більше людей вважають за краще купувати якісний, нехай і дорогий, парфум. Багато хто знаходить наш бутик живучи не тільки в Одесі, але і в Україні й навіть за її межами. Постійні клієнти стежать за новинками і якщо щось подобається — приїжджають і забирають. Кінцеве завдання парфумера — було, є і буде, — дарувати людям радість, щастя і задоволенням від аромату, який оточує вас в повсякденному житті.

Q8rrD3VdKXU

Перед тим, як почати продавати в інтернеті, ми не вивчали будь-які книги й не ходили на семінари, просто розуміли, що соцмережі — це тренд, а ми, як фешн-бутик, повинні бути завжди в тренді.

Так ми створили сторінку на Facebook, теж саме було і з Instagram. Сторінки ведемо самостійно своїми силами, в агенцію для розкрутки акаунтів ми ніколи не зверталися. Останнім часом на обох сторінках робимо тільки пости, що продають. Ведення займає не більше двох годин на день і зазвичай полягає в тому щоб сфотографувати прикрасу / парфум і викласти в соцмережу.

Оновлюємо стрічку два рази в день: вранці, годині о 10:00-11:00 і ввечері о 19:00-20:00 годин, зазвичай це 4-5 фотографій. Пости тільки по буднях.

Instagram

Перші продажі з’явилися приблизно через рік після створення акаунту і, взагалі, можна сказати, що активність тут трохи вище ніж у Facebook. На цей час у нас 2753 підписника, які часто запитують ціни й наявність товару. У квітні придбали нову програму для IG за цілком прийнятною ціною, яка лайкає і підписується на передплатників профілів зі схожою тематикою (там є функція, де ви можете самі обрати які саме профілі). Але, поки що, результату від неї немає. Дуже надихають зазвичай сторінки таких IG профілів, як: buro 24/7, jomalonelondon, voguemagazine і т.п.

Facebook

Сторінку створили ще у 2011 році, але докладно їй ніхто ніколи не займався, на відміну від Instagram профілю, який ведеться лише 2 роки. Перші продажі на Facebook прийшли не одразу, на початку їх було зовсім небагато і тільки через рік-два можна було сказати, що вона дійсно почала продавати. На наш погляд — Instagram для нас цікавіший з точки зору продажів і не вимагає особливих фінансових вкладань у розвиток. У Facebook, щоб реально продавати потрібно вкладати кошти на таргетингову рекламу, яких із кризою не так вже й багато, а IG можна просувати своїми силами, творчим підходом і фантазією. Наша сторінка на Facebook сьогодні налічує 1095 учасників і при цьому залишається малоактивною.

Зараз обидві сторінки ведуться як інтернет-магазини, без будь-яких помислів і красивих слів. Сайту у нас поки що немає. Ми бачимо наше наповнення контенту соцмереж так: красиві, яскраві й соковиті картинки парфуму або прикраси й підпис про те, що є в наявності. У випадку з прикрасами тим більше. З парфумами в цьому плані, звичайно, важкувато, бо вони не можуть передати запах. Але зазвичай люди, які купують через соцмережі, знають як пахне той чи інший аромат.

У нас багато парфумів-новинок і ароматів, які вже не випускаються, їх немає ні в одному магазині в Одесі, і навіть в Україні. Є люди, яким не важливий запах, вони колекціонують якусь серію ароматів, а, отже, часто купують парфуми, не знаючи запаху.

097

Я вважаю, що заробляти та продавати в інтернеті можливо, але не з будь-який товар. Для, того, щоб успішно продавати, потрібно знати свою цільову аудиторію, перед тим як створити інтернет-магазин або заводити профіль в якісь із соцмереж.

Основна складність

— це купівельний попит і продаж. На перших тижнях створення сторінок ми розуміли, що того результату, який хочуть всі (це продажу-продажу-продажу) не буде. Перші тижні Instagram — це завжди наповнення профілю контентом, а також взаємний фоловінг.

У Facebook — також наповнення і підключення таргетингової реклами. Сьогодні нам не вистачає покупців (часто запитують, але не купують), ще більше активності, більше підписантів. Як на мене, причина поганих продажів — це невелика кількість підписників і, можливо, тільки пости, що продають. Хоча, знаю багато магазинів, де пости в Instagram аналогічні, а продажі чималі.

Ще причина — це те, що парфуми не можна відчути й ціни у нас, вище середніх. Було б чудово почути відгуки самих покупців і фахівців. Поки, на жаль, ніяких відгуків клієнтів не залишали в акаунтах, а ми б з радістю їх вислухали — це іноді дуже корисно і дає поглянути на ситуацію свіжим поглядом.

Питання до Inweb

Хотілося б дізнатися у фахівців: що і як потрібно робити, щоб мої підписники й майбутні клієнти купували продукцію нашого бутіка через соціальні мережі?

nfyzТетяна Бондар, керівник відділу медіа-маркетингу компанії Inweb, дає свою експертну оцінку сторінках “Rarete”:

Дякую вам, Елла, що поділилися досвідом та інформацією. Приємно і радісно бачити профілі, які ведуться зі смаком. Багато дій застосовуються коректно: дійсно, велике значення слід приділяти контенту ітаргетинговій рекламі. На жаль, ці дві складові, практично, основні в процесі залучення нових підписників, тому, без вкладень, результат буде нижче.

Якщо категорично немає можливості фінансових вкладень в рекламу, ми б порадили збільшити тимчасові витрати: продовжувати постити, але більше, частіше, цікавіше. А саме:

Порада №1

Дійсно, варто ввести хоча б один розважальний пост в день: він не зверне увагу читача одразу на товар, це правда, але приверне цільову аудиторію в групу, створить вірусний ефект (завдяки тегам в ІГ і лайкам / репостам читачів в ФБ), що також дозволить охопити більшу кількість людей. Всього один такий пост в день може збільшити місячне охоплення людей в рази. До того ж у фешн-індустрії писати розважальні пости зовсім не складно) Часом, досить просто красивої цитати й відповідної ілюстрації.

Порада №2

Можливо, також, варто спробувати систему пресрелізів на бартерних умовах: взаємної реклами з аналогічним фешн-пабліками (одяг, аксесуари), реклама в обмін на подарунок від вашого магазину і т.п. Тут будуть корисні не тільки б’юті-майданчики, а й окремі блогери.

Порада №3

Обов’язково спробуйте email-розсилку: ваш товар належить до тих, які люди купують регулярно. Одного разу купивши щось у вас, людина стає лояльнішою до магазину. Залишилося докласти трохи зусиль, щоб нагадати їй про існування вашого магазину і мотивувати на повторну купівлю. Існує кілька відмінних сервісів, стартове використання яких безкоштовно. Обов’язково спробуйте! :)

Сподіваємося наші поради допомогли вам і на прикладі нашої статті ви щось побачили корисного і для себе. Пишіть нам як ви ведете свій бізнес в інтернеті та з якими питаннями стикаєтеся — можливо героєм наступної статті ми виберемо саме вас :)