Встановлення і налаштування турбо-сторінок на WordPress
Турбо-сторінки – це сторінки, що формуються за особливою технологією Яндекса, яка дозволяє прискорити завантаження контенту з пошуку, новин і Дзена на мобільних пристроях, навіть за умови повільного інтернет-підключення.
Турбо-сторінки формуються залежно від змісту вашого сайту, використовуючи єдиний шаблон, який містить:
- налаштований логотип сайту;
- повний текст сторінки;
- зображення;
- рекламний блок.
Такі сторінки швидко завантажуються і дозволяють користувачеві одразу перейти до контенту, без необхідності очікування тривалого завантаження.
Це стало можливим завдяки оптимізації верстання і тому, що дані про такі сторінки зберігаються на серверах Яндекса.
Турбо-сторінки позначаються значком ракети. У пошуковій видачі виглядає це ось так:
Плюси турбо-сторінок
- Висока швидкість завантаження, що покращує користувальницький досвід взаємодії з сайтом.
- Стабільна робота навіть при низькій швидкості інтернет-з’єднання. Турбо-сторінки дозволяють користувачам взаємодіяти з сайтом навіть в русі. За даними Яндекса 24 млн користувачів виходять в мережу використовуючи тільки мобільні пристрої.
- Зниження навантаження на ваш сервер – дані турбо-сторінок зберігаються на серверах Яндекса.
- Формування стрічки автоматичних рекомендацій на основі контенту сайту.
- Приріст трафіку через зростання популярності турбо-сторінок.
- Робота турбо-сторінок навіть під час «падіння» основного сайту.
Окрім перерахованого вище, турбо-сторінки є фактором для формування розширеного сніппета, хоча їх наявність і не є гарантією його появи.
Мінуси турбо-сторінок
- Відповідність всіх сторінок єдиному шаблону, що не дозволяє створити абсолютно унікальний дизайн трубо-сторінки.
- Обмеження кількості постів, зображень і ваги RSS фіда в 15 мегабайт, що може викликати проблеми у великих проектів.
- Відсутність можливості підключити власні скрипти, що унеможливлює роботу фільтрації і використання модальних вікон.
- Відсутність підтримки форми підписки на розсилку, що унеможливлює її використання.
Види турбо-сторінок
Залежно від типу ресурсу розрізняють два види турбо-сторінок: для інтернет-магазинів і для інформаційних сайтів.
Оновлення турбо-сторінок для інтернет-магазинів
Нещодавно турбо-сторінки для інтернет-магазинів отримали великий апдейт і стали ще зручніші для мобільних пристроїв.
Оновлення технології
Турбо-сторінки перейшли на технологію SPA (Single-page application): тепер вони підвантажують весь контент інтернет-магазину під час першого завантаження, тим самим прискорюючи відгук. Така швидкість прирівнюється до швидкості роботи мобільного застосування.
Поява наскрізної навігації
Унизу сторінки з’явилася панель навігації, яка містить основні розділи: головну, каталог, кошик, інформацію про магазин, профілі користувача.
Поява навігаційної панелі дозволяє прискорити взаємодію користувача з розділами сайту.
Головна сторінка
В інтерфейсі з’явилася головна сторінка для швидкого пошуку товарів. Можна зайти в потрібний розділ, використовуючи меню з навігацією, подивитися рекомендовані товари й товари зі знижками.
Головна сторінка формується на підставі вашого YML-файлу.
Оновлення переліку товарів
Картки товарів у переліку стали більшими – тепер краще видно колір, деталі, матеріал. З’явилася можливість додати товари у «Вибране» просто з переліку, а також оновилися бейджики зі знижками.
Умови доставки
Блок з умовами доставки на картках товарів став помітніше і містить більше інформації, а рекомендації тепер працюють у вигляді каруселі.
Кошик
Кошик також стала зручніше: вона розташувалася в самому центрі, і тепер завжди знаходиться під пальцем, що робить оформлення замовлень простіше. Форма замовлення – інформативніше, опис доставки виділено чорним шрифтом, а картки товару в кошику стали більше. У разі , якщо у користувача є профіль в Яндексі, то необхідні поля заповняться автоматично.
Магазин
Для зручності зв’язку з користувачами, з’явилася сторінка магазину. У розділі міститься посилання на повну версію сайту. Тут можна вказати контактні дані, юридичну інформацію та інші корисні відомості.
Профіль користувача
Профіль дозволяє авторизуватися через Яндекс. Якщо користувач авторизований, дані автоматично підтягнуться в форму замовлення. Також в профілі користувача буде зберігатися інформація про відкладення товари, до яких можна повернутися в будь-який момент.
Включення оновленого інтерфейсу
Оновлений інтерфейс вже доступний користувачам з підключеним кошиком. Давайте розберемося докладніше.
Підключення турбо-сторінок на WordPress
Більше 30% сайтів реалізовані на WordPress, пропоную зупинитися і розглянути особливості підключення та налаштування турбо-сторінок для цієї CMS-системи.
Підключення турбо-сторінок для інтернет-магазину
Крок 1. Для підключення турбо-сторінок інтернет-магазину необхідно виконати експорт товарів в YML-формат. Можна скористатися плагіном.
Крок 2. Після цього, YML-файл необхідно розмістити на сервері. Він повинен бути доступний роботу за прямим посиланням, наприклад https://examplesite.com/price. Також, треба переконатися, що файл доступний для сканування Яндекс роботу.
Крок 3. Потім файл необхідно додати в Яндекс Вебмастер:
- перейдіть у вкладку: «Турбо сторінки для інтернет-магазинів»; зайдіть в «Джерела»
- вставте посилання на YML-файл у відповідне поле;
- натисніть «Додати»
Після додавання файл відправиться на перевірку:
Крок 4. Далі потрібно налаштувати способи оформлення замовлення. Для цього переходимо в «Налаштування», в підрозділ «Способи оплати»:
Бачимо два методу оформлення замовлення: використовуючи кошик, або ж минаючи його – «купити в один клік». Щоб вибрати відповідний метод оплати, переведіть необхідний повзунок. Існує три способи оформлення замовлення для турбо-сторінок. Розглянемо кожен з них детальніше.
Кошик з турбо
Дозволить користувачеві оформити замовлення з турбо-сторінки, тобто без переходу на основний сайт. Для активації – перемкніть повзунок і введіть електронну адресу, на яку будуть надходити листи з інформацією про замовлення.Якщо необхідно, укажітеь мінімальну вартість замовлення. Також можна включити перенесення замовлень в CRM-систему Бітрікс.
Додати в кошик
Для оформлення замовлення користувачеві необхідно буде перейти на основну версію сайту. Щоб підключити, потрібно вибрати вашу CMS з меню, що випадає або, вибравши «Інша», вказати url, який буде передавати ідентифікатор пропозиції і виконувати необхідні конфігурації:
Після перевірки працездатності, відзначте відповідний чекбокс-підтвердження і збережіть зміни.
Зверніть увагу, що це налаштування є застарілим.
Замовте в один клік
Дозволить користувачеві оформити замовлення без переходу в кошик. Налаштовується аналогічно «Кошику з турбо». Для активації переведіть повзунок, після чого введіть електронну адресу, на який будуть надходити листи з інформацією про замовлення. За необхідності вкажіть мінімальну вартість замовлення.
Важливо! Після налаштування оформлення замовлення, не забудьте включити турбо-сторінки у вкладці «Джерела».
Додаткові налаштування турбо-сторінок для інтернет-магазину
Ви можете налаштувати ряд параметрів для своїх трубо-сторінок на інших вкладках:
-
Про магазин. Тут ви можете додати інформацію про магазин, вибрати колірну схему оформлення, додати іконку магазину, електронну пошту, телефон, а також інформаційні розділи, які виводяться на всіх сторінках магазину. Наприклад, розділи з інформацією про доставку, оплату, гарантії.
-
Доставка. Тут ви можете вказати доступні способи доставки, їх терміни, і вартість:
-
Оплата. Ви можете підключити онлайн-платежі, а також вказати інформацію про ПДВ:
-
Налаштування API. Тут ви можете згенерувати токен доступу і додати URL для запитів:
-
Веб-аналітика. Пыдключіть необхідні інструменти для веб-аналітики, наприклад, Google Analytics або Яндекс Метрика:
-
Угода. Ви можете додати відповідне посилання:
-
Доступ до джерел. Тут ви можете вказати логін і пароль доступу до файлу з даними, якщо для формування турбо-сторінок необхідна авторизація:
-
Каталог. Ви можете створити меню і задати його ієрархію:
Підключення турбо-сторінок для тематичних сайтів
В першу чергу необхідно сформувати RSS. Зробити це можна вручну або за допомогою плагіна. Давайте докладніше зупинимося на другому варіанті.
Налаштування плагіна для формування RSS
Налаштування плагіна з нашого прикладу мають 8 вкладок:
- RSS-стрічка. Тут ви можете вказати наступні налаштування RSS-стрічки:
- вказати її ім’я;
- вказати назву;
- додати посилання на сайт для експорту даних;
- задати опис стрічки;
- вказати її мову;
- вказати загальну кількість записів в стрічці;
- задати розбиття стрічки за кількістю записів, якщо це необхідно.
- Оформлення. Ви можете задати додаткові налаштування:
- вказувати дату публікації записи та її тип;
- додати уривок в початок запису;
- включити або відключити мініатюру в RSS;
- задати розмір мініатюри;
- включити або відключити вказівку автора статей;
- налаштувати опис зображень;
- додати блок змісту турбо-сторінок (опціонально).
- Блоки сайту. Тут можна задати такі параметри:
- виведення бокового меню;
- налаштування блоку «Поділитися» з посиланнями на соціальні мережі, яким можна задати порядок відображення;
-
настройка блоку «Зворотній зв’язок», для якого можна задати кнопки, їх порядок відображення і контакти
- включити або відключити коментування сторінок;
- налаштування блоку «Схожі записи», для якого можна задати: кількість схожих записів, обмеження за датою, розмір мініатюри схожих записів, задати кешування схожих записів і термін життя кешу;
- включити або відключити рейтинг турбо-сторінок;
-
включити або відключити рядок пошуку.
-
Лічильники. Тут ви можете підключити необхідні інструменти веб-аналітики. Це також можна зробити в Яндекс.Вебмастері.
-
Реклама. Тут ви можете включити або відключити виведення кожного з п’яти рекламних блоків.
-
Типи записів і виключення. Ви можете налаштувати типи записів, які будуть включені в RSS-стрічку, а також задати виключення.
-
Шаблони. Можна задати власний шаблон форматування контенту.
-
Фільтри. Можна задати просунуті налаштування видалення контенту.
Після того як ви задасте всі необхідні вам налаштування:
- натисніть на кнопку «Зберегти налаштування»;
- перейдіть у вкладку «RSS-стрічка»;
- скопіюйте посилання на сгенерировану RSS- стрічку.
Налаштування турбо-сторінок для тематичних сайтів в Яндекс.Вебмастер
Після того як ви скопіювали посилання на RSS-стрічку, їх необхідно додати в Яндекс Вебмастер:
Для цього:
- перейдіть у вкладку«Турбо сторінки для тематичних сайтів»;
- зайдіть в «Джерела»;
- вставте посилання на YML-файл у відповідне поле;
- натисніть «Додати».
Після додавання файл відправиться на перевірку, про що буде свідчити відповідний статус:
Додаткові налаштування турбо-сторінок в Яндекс.Вебмастері
Ви можете також налаштувати ряд параметрів для своїх трубо-сторінок на вкладках:
-
Реклама. Тут ви можете автоматично або вручну задати налаштування відображення реклами на мобільних і десктоп пристроях.
-
Автоматична стрічка. Ви можете налаштувати параметри відображення автоматичної стрічки.
-
Авторизація. Ви можете налаштувати параметри для входу та виходу користувачів.
-
Коментарі.Налаштуйте параметри коментування турбо-сторінок.
-
Пошук. Тут ви можете підключити і налаштувати рядок пошуку.
- RSS – де ви можете прописати власний код css.
-
Меню. З десь ви можете задати і налаштувати ієрархію бічного меню.
-
Шапка і логотип. Заповніть налаштування шапки турбо-сторінок і додайте лого вашого сайту.
-
Зворотній зв’язок. Ви можете задати налаштування віджета зворотного зв’язку, а також задати позицію іконок.
-
Веб-аналітика. Ви можете підключити необхідні інструменти для веб-аналітики, наприклад, Google Analytics або Яндекс Метрика.
-
Доступ. Тут ви можете вказати логін і пароль доступу до файлу з даними, якщо для формування турбо-сторінок необхідна авторизація.
-
Угода. Чи можете додати відповідне посилання.
Після налаштування оформлення замовлення, не забудьте включити турбо-сторінки у вкладці «Джерела».
Особливості налаштування турбо-сторінок
При налаштуванні турбо-сторінок, слід звернути увагу на:
- Частина налаштувань плагіна для формування RSS-стрічки перекликається з налаштуваннями, доступними в Яндекс.Вебмастері. Застосовувати їх варто в чомусь одному, щоб уникнути конфлікту налаштувань між собою.
- Після підключення та налаштування турбо-сторінок, перевірте свій файл robots.txt. Плагін, який ви використовуєте для SEO, може закривати фіди в файлі robots.txt
Висновки
- Для налаштування турбо-сторінок Яндекса, в першу чергу необхідно визначити їх тип: контентний або товарний.
- Потрібно згенерувати, налаштувати і додати в Яндекс.Вебмастер: для тематичних сайтів – RSS-стрічку, для товарних – YML-файл.
- Після додавання, необхідно виконати перевірку і усунути помилки. Якщо все добре, – переключити повзунок в положення «ВКЛ» навпроти потрібного джерела.