Грамотна оптимізація: як знайти і вивести в топ потенційні сторінки сайту

Чи складно відшукати сторінки сайту, які трошки не дотягують до топу SERP’a? Вручну – можливо, з автоматизацією – легко. Як знайти сторінки, які просіли й що робити далі, розберемо на реальному прикладі інтернет-магазина reebok.in.ua.

Знаходимо те, що впало

Завдання: виявити сторінки сайту, які опустилися нижче 10-й позиції у пошуковій видачі, але знаходяться в межах 20-й. Це і є потенційні сторінки для просування в топ.

Варіанти вирішення:

  • старий метод: вручну, забиваючи в пошуковик ключові фрази з семантичного ядра (СЯ) і аналізуючи пошукову видачу;
  • актуальний метод: автоматизовано, використовуючи онлайн сервіси для SEO-аудиту.

Наполегливо закликаємо відмовитися від дідівських методів ручної перевірки. Це величезна трата сил і часу, які потрібно перекинути на оптимізацію сторінок. Рекомендуємо користуватися Serpstat – перевіренимSEO-інструментом для дослідження конкурентів в пошуку, аналізу семантики й аналізу посильної маси.

Реєструємося для безкоштовної роботи в сервісі, створюємо свій проект і починаємо аналітичну роботу з сайтом.

serpstat-1

Клікаємо по SEO-ключах, як показано стрілкою на скріншоті вище, і потрапляємо в розділ “Позиції”. Тут зібрана вся семантика нашого домену.

serpstat-2

Оперуючи розширеними фільтрами (12), одразу в сервісі очищаємо семантичне ядро від сміття, сортуємо за будь-якими критерієм і змінним.

serpstat-3

Повернемося до нашого завдання і знайдемо сторінки між 11-20 позиціями SERP’a. У розділі SEO-аналізу натискаємо на інструмент “Дерево сайту”, налаштовуємо фільтр “позиція домену по фразі” між 11 і 20.

Фільтри можна зберігати для швидкого доступу до них і роботи надалі, задаючи назву.

serpstat-4

Вуаля, і перед вами перелік сторінок, які займають певну позицію з різних ключових фраз. Уважно вивчаємо список і кольорові маркери біля позицій. Червоні стрілочки означають падіння, зелені – зростання. New – ключові фрази, що з’явилися вперше в топ-100 Google з моменту поновлення баз.

Високочастотні запити оновлюються раз на добу, низькочастотні – максимум до двох тижнів.

serpstat-5

Такий звіт зручний тим, що всі ключові фрази, за якими ранжується сторінка, зібрані в одному місці та прив’язані до одного лендінгу. Вже на етапі знайомства зі звітом, можна накидати план оптимізації ключових слів.

Оптимізуємо сторінки, які опустилися перелінковкою в e-commerce

Важливість: за допомогою внутрішньої перелінковки можна розподілити вагу сторінок, прискорити індексацію сторінок і привести користувачів за покупками на нові товари між блоками.

Робочі варіанти перелінковки для інтернет-магазинів:

  • між блоками “з цим товаром дивляться / с цим товаром купують”;
  • наразі користувачі дивляться …;
  • інші моделі / кольору цього виробника;
  • супутні товари;
  • разом з товаром “х” товар “у” дешевше.

Перелінковку в досліджуваному брендовому сайті доречно робити між різними кольорами товарів збоку в блоці з розмірами.

serpstat-6

Ніколи не завадить гарне верстання категорійних товарів. Наприклад, під час фільтрації за категорією “Кросівки та Біг” внизу можна винести окремий блок “Все для бігу”, де будуть представлені лосини, топи, майки та інші супутні товари. Крім того, це плюс ще одне поле для оптимізації під ключові запити.

serpstat-7

Не забуваємо користуватися ідеями нішевих конкурентів, які займають лідируючі позиції в SERP’e. Ще один магазин Reebok вміє грамотно користуватися простором лендінгу, дивимося на “Кращі товари”.

serpstat-8

А ось ще один варіант розпорядження вільним місцем лендінгу, проте невдалий. Не повторюйте :) Блок відвертає увагу від товару і не
підштовхує до купівлі. Якщо ви хочете виділити гарантії, знайдіть для них місце внизу сторінки або збоку. Користувач знайде і прочитає про гарантії магазину, якщо це впливає на фінальне рішення щодо купівлі.

serpstat-9

Думка про невдале розміщення блоку не аксіома, ми ділимося власним досвідом. Ви маєте право прислухатися чи відмовитися від поради.

Оптимізуємо тексти: ключові моменти

Поки що семантика працює найкраще для просування сайту в топи Google і Яндекса. Тому грамотно оптимізуємо все, де можна написати текст з ключовими запитами. Якщо деякі посадочні сторінки просіли без видимих на те причин, в першу чергу зверніть увагу на якість атрибутів title, description, keywords, h1.

Є сумніви? Подивіться тайтл і дескріпшн у конкурентів на перших позиціях пошукової видачі за ключовою фразою. Для цього просто клікніть по фразі у звіті “Дерево сайту” і перейдіть в “Аналіз SERP Топ по фразі”.

Перехід на інші інструменти робіть в новому вікні через колесо мишки. Так у вас під рукою будуть кілька звітів одразу.

serpstat-10

Serpstat автоматично переносить в модуль “Аналіз ключових фраз”, вам залишиться тільки перейти до зазначеного інструменту та ознайомитися зі звітом.

serpstat-11

Після роботи з метатегами вивчіть опис товарів, атрибути alt у картинок, описи категорій товарів. Семантичне ядро досить влучне? Впевнені? Порівняймо сторінку інтернет-магазину з конкурентами й подивимося, що ми не помітили в ключовиках.

Оптимізуємо тексти: пошук втраченої семантики

Завдання: знайти й проаналізувати фрази, за якими в топ-10 ранжуються сторінки магазинів-конкурентів, але не ранжується сторінка нашого магазину. Оновити семантичне ядро, застосувавши упущені ключові слова.

Рішення: у звіті за дерево сайту копіюємо URL, на яку ведуть ключові слова, і вставляємо в відповідне поле як на скріншоті нижче. Вибираємо маркер URL, запускаємо. Далі: “Аналіз сторінок – Втрачені фрази”.

serpstat-12

Експортуємо звіт для вивчення.

Не потрібно спамити усіма ключами на сторінці, яких немає у вас, але є у конкурентів. Дотримуйтесь балансу, і розподіляйте ключові слова по всіх релевантних сторінках сайту. Так ви полегшуєте завдання пошуковому роботу в індексації та покращуєте SEO, а це призведе до зростання на позиціях.

Висновок

Наостанок закріпимо пройдені дії та повторимо, навіщо це потрібно.

  1. Знаходимо сторінки інтернет-магазину на 11-20 позиції у видачі Google, бо їх простіше підтягнути в топ.
  2. Робимо внутрішню перелінковку на сайті, щоб правильно розподілити вагу і поліпшити позиції сайту.
  3. Аналізуємо нинішню оптимізацію сайту і порівнюємо основні моменти зі сторінками в топі SERP’a, щоб знайти й виправити свої помилки.
  4. Знаходимо і забираємо втрачену семантику у сторінок-лідерів за ключовим запитом для власного інтернет-магазину.
  5. Чекаємо результатів роботи :)

Оптимізація сайту – це туманна матерія, де немає 100% покрокової інструкції, як вийти в топ. Ми ділимося тим, що допомагає нашим фахівцям. Застосовувати напрацювання чи ні на власному сайті – рішення за вами.

Успішного завоювання SERP’a!

Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди