Правильне налаштування моніторингу позицій сайту

Ви знаєте, який відсоток аудиторії заходить на ваш сайт, а який в інтернет-магазин конкурентів? Які групи товарів у вас збирають максимальний трафік на ринку, а які товари вважають за краще купувати у суперників? Щоб отримувати ці дані кожен день, потрібно правильно налаштовувати моніторинг позицій. Як це зробити, показуємо на прикладі інтернет-магазину електроніки.

Моніторинг позицій – що це і для чого це?

Кожен раз, коли людина шукає товар в інтернеті, вона вводить запит в пошуковик, і той видає перелік сайтів, які відповідають запиту. Позиція сайту – це місце проєкту в пошуковій видачі за певною ключовою фразою. Моніторинг позицій – це щоденне відстеження того, яку позицію в перелікові пошуковик поставить ваш проєкту по конкретному запиту.

Чим сайт ближче до топ-3 видачі, тим більше трафіку він збирає. Дослідження закордонних фахівців з Search Engine Watch тому підтвердження: 68% кліків забирають перші три позиції в органічній видачі Google. І 94% кліків припадає саме на пошукову видачу. Всього 6% людей клікають на рекламу в пошуковику.

product-share-1

Ви повинні постійно стежити за тим, які позиції в пошуку займає ваш проєкт по ключових запитах. Чим більше органічного трафіку отримає сайт, тим вище його дохід.

Безперервно стежити за позиціями сайту і просувати сторінки ближче до топу повинен SEO-фахівець за допомогою спеціальних сервісів. Однак ви можете налаштувати моніторинг самостійно і дивитися за змінами позицій кожен день. Це допоможе не тільки тримати руку на пульсі, а й оцінити якість роботи підрядників по SEO.

Який сервіс використовувати для моніторингу позицій?

Ринок пропонує безліч сервісів і кожен фахівець підбирає зручний йому в плані функціоналу і бюджету. Зокрема, якщо вам важливо відстежувати за часткою трафіку на сайт за різними категоріями товарів і динаміка зростання в порівнянні з конкурентами, вам підійде відповідний інструмент багатофункціональної SEO-платформи Serpstat.

Розберемося, як налаштувати таке відстеження.

Як налаштувати моніторинг позицій під різні категорії товарів?

У Serpstat зайдіть на сторінку проєктів та натисніть кнопку “+ Додати проєкт”. У спливному вікні введіть адресу сайту, позиції якого потрібно моніторити, назву проєкту і натисніть “Створити”.

product-share-2

Тепер клікніть”Відстежувати позиції” і почніть налаштування проєкту.

product-share-3

Вам потрібно пройти 5 кроків і моніторинг запуститься.

  1. Налаштування часового поясу, назви проєкту. Ви також можете додати сайти конкурентів для щоденного відстеження самостійно, або довіритися сервісу і він самостійно підбере десятки ваших конкурентів і покаже позиції їх сайтів у видачі.
  2. Вибір пошукової системи й країн / регіонів, в яких ви хочете відстежувати долю трафіку і зміни позицій:
    product-share-4
  3. Ключовий крок, саме тут ми налаштовуємо моніторинг за тематиками.
    Наприклад, ви хочете дізнатися частку ринку за телефонами Lenovo й Apple. Завантажте файл з семантикою для сторінки з телефонами цього бренду в поле “Ключові фрази”, потім створіть тег з позначкою “Леново” і вкажіть в полі “Цільовий URL” адреса сторінки категорії товарів телефонів Lenovo. Післе додавання фраз в правій колонці ви побачите список фраз, поруч з кожним словом тег і цільової URL:
    product-share-5
  4. Вибір періодичності зчитування даних позицій. Ви можете відстежувати зміни сайту у видачі кожен день, раз в 3 дні й раз в 7 днів. Щоб зрозуміти частоту зміни на ринку, перші два тижні радимо ставити на щоденний моніторинг. Якщо динаміка змін мінімальна, можете скоротити періодичність до 3 або ж 7 днів.
  5. Налаштування доступів до створеного проєкту. Якщо ви власник інтернет-магазину, ви можете сказати SEO-фахівця налаштувати такий же моніторинг позицій і попросити у нього доступ до проєкту. Так ви та ваш SEO-фахівець зможете одночасно стежити за змінами позицій сайту.

На фінішній прямій закінчите створення проєкту кнопкою “Зберегти проєкт”.

product-share-6

Як дивитися звіти з моніторингу позицій в розрізі ринку?

Отже, звіти з розподілу частки трафіку конкурентів оновлюються щодня, за трьох або семиденний період згідно з вашими налаштуваннями моніторингу.

Щоб переглянути звіт, потрібно перейти в модуль “Моніторинг позицій”, інструмент “Конкуренти”. Вибрати групу ключових фраз за допомогою тега, за яким хочете подивитися частку ринку, і кількість доменів конкурентів від 5 до 50. З кожного сайту Serpstat сформує частку трафіку в розрізі тематики. Ваш проєкт підсвічуватиметься зеленим.

Ось так виглядає вже налаштований проєкт з відстеженням ринку за категоріями товарів “телефони” і “ноутбуки”.

product-share-7

За телефонами svyaznoy.ru займає друге місце в ніші після Яндекса і збирає 14%. А за ноутбуками всього 7,93%.

Таким чином ми визначаємо сильні й слабкі сторони інтернет-магазину в розрізі декількох груп товарів і бачимо лідерів ніші, яких потрібно проаналізувати надалі, щоб побудувати план завоювання більшої частки ринку.

Резюме

Якщо бізнес зацікавлений розвиватися і знати, що відбувається не тільки всередині, а й на всьому ринку, моніторинг позицій необхідний. Спеціальні сервіси покажуть вам не тільки зміну позиції сайту в пошуковій видачі, але також і частку ринку в різних групах товарах.