Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Важливим фактором ранжування сайту пошуковими системами Google і Яндекс є його правильна структура. Ми підготували універсальне керівництво, яке допоможе правильно зібрати та кластеризувати семантичне ядро для подальшої розробки оптимальної структури.

Що таке семантичне ядро?

Це результат глибокого аналізу бізнес-ніші, представлених послуг і товарів, сайтів головних конкурентів, статистики пошукових запитів і сезонності бізнесу. Розглянемо два основних визначення:

  • «Семантичне ядро – упорядкований набір пошукових слів, їх морфологічних форм і словосполучень, які найбільш точно характеризують вид діяльності, товар або послугу, пропоновані сайтом».
  • «Семантичне ядро – список ключових слів, які розподілені сайтом, і за якими вестиметься просування сайту».

На основі цієї інформації можна сформулювати загальне визначення:

«Семантичне ядро – це основа пошукової оптимізації, яка дозволяє створити велику кількість окремих розділів, категорій і посадкових сторінок під вузькі групи пошукових запитів, словоформ і словосполучень. Завдяки правильному розподілу зібраних ключів буде здійснюватися подальше просування сайту».

Правильно сформоване ядро підвищує видимість сторінок сайту в видачі пошукових систем Google і Яндекс за заздалегідь відібраними запитами. Пошукові роботи починають правильніше і частіше знаходити сторінки вашого сайту за запитами користувачів.

1. Збір базових запитів

Поміркуйте, за якими пошуковими запитами користувачі можуть шукати ваш сайт. На цьому етапі ми збираємо максимальну кількість ключових слів і фраз, що характеризують послуги й товари ресурсу.
Приклад семантичного ядра:

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Існує безліч сервісів по збору. Сьогодні ми будемо використовувати наступні:

Визначаємо кілька базових ключових запитів, які точно характеризують категорію і представлений в ній товар. Припустимо для категорії “швацькі машинки” генеруючими запитами будуть:

  • швацькі машинки;
  • машинки для шиття.

Яндекс.Вордстат — безкоштовний інструмент Яндекса для збору семантики в широкій, фразовій та точній відповідності. Перед початком роботи рекомендуємо встановити плагін Wordstat Helper. Завдяки розширенню можна автоматизувати збір і фільтрацію пошукових запитів в окремий список. Тобто заощадити час, позбавивши себе від ручної роботи.

Вводимо пошуковий запит у відповідному вікні, обираємо потрібний регіон і натискаємо “Підібрати”. У лівій колонці зображаються всі знайдені запити з введеним словом, а в правому – запити пов’язані з ним.

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів
Всі відібрані фрази зберігаємо собі в окремий документ або додаємо в Key Collector.

Для швидкого додавання фраз в Key Collector можна скористатися вбудованим інструментом «Пакетний збір слів з лівої колонки Yandex.Wordstat». У вікні, що відкрилося додаємо невеликий список з найбільш високочастотними базовими запитами, ставимо галочку біля опції «Не додавати фрази, якщо вони вже є в будь-яких інших групах» і натискаємо “Почати збір”.

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

2. Як розширити семантичне ядро

Для розширення семантичного ядра використовуємо інструмент “Схожі фрази” від Serpstat. Вказуємо базову фразу у вікні пошуку і натискаємо “Знайти”. Експортуємо результати. Розглянемо на прикладі розділу “швацьких машинок”:

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Таким чином збираємо схожі фрази та синоніми для всіх базових запитів.

Переходимо до аналізу конкурентів у Serpstat. Для цього вказуємо адресу сторінки конкурентів в пошуковому рядку, вибираємо регіон і натискаємо “Знайти”. Всі результати експортуємо в будь-якому зручному вигляді. Як приклад візьмемо сторінку категорії “швацькі машинки”:

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Отримуємо все пошукові запити за якими конкуренти ранжуються в топ-100. Такий аналіз є хорошим джерелом додаткової семантики, бо надає нам інформацію про частотність і позиції.

Існує альтернативний спосіб, що дозволяє заощадити час. За допомогою інструменту “пакетного збору ключових фраз за доменом / URL з сервісу Serpstat” програми Key Collector можна вказати одразу кілька цільових сторінок. Тобто автоматизувати додавання всіх ключових фраз в проєкт.

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Далі нам знадобиться планувальник ключових слів Google Реклами.
У верхній панелі Google реклами натискаємо на розділ “інструменти” і обираємо “планувальник ключових слів”.

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

У вікні, що відкрилося обираємо поле з опцією “Знайти ключові слова”. Вказуємо всі наші базові запити та натискаємо “Почати”.

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

У вікні результатів видачі зібрані всі варіанти ключових слів. Тобто як пряме входження ключа, так і його синоніми. Тут же ми можемо відредагувати місцеположення, мову, пошукову систему. А також обрати період часу, за який ми хочемо переглянути результати. Рекомендуємо збирати звіти за рік, бо менший період має прив’язку до сезонності.

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Завантажуємо перелік ключових фраз.

Для зручного збору, розширення, кластеризації та зачищення семантичного ядра завантажуємо Key Collector. Завдяки сервісу також можна витягнути частотність фраз з переліку.

Перед початком роботи необхідно додати обліковий запис пошти Яндекса. Також можна додати обліковий запис Google реклами, проксі (бажано більше), сторонні API й ключ розпізнавання капчі (якщо такі є).

Важливо! Щоб уникнути проблем з блокуванням рекомендуємо використовувати аккаунти спеціально зареєстровані для роботи з Key Collector.

Під кожне ядро створюємо “Новий проєкт”. Обов’язково налаштовуємо регіон.

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

На основі чорнової структури створюємо папки під розділи, підрозділи та фільтри:

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Додаємо всі зібрані раніше ключові запити. Для цього на вкладці “Збір даних” натискаємо “Додати фрази”, у вікні, вставляємо список зібраних раніше фраз і натискаємо “Додати в таблицю”.

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Збираємо підказки за допомогою інструменту «Пакетний збір пошукових підказок»

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Краще одразу налаштувати збір частотності для всього переліку відібраних фраз. Для цього використовуємо вбудований інструмент «Збір статистики Яндекс.Директ». Виставляємо наступні налаштування:

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Поки програма буде збирати частотність, переходимо до наступного етапу.

3. Підбір мінус-слів

Етап збору завершено. Необхідно очистити наше семантичне ядро від всіх невідповідних або “сміттєвих” запитів.
Використовуємо інструмент «Аналіз неявних дублів» у вкладці “Дані”.

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Виставляємо наступні налаштування:

  • шукати у всіх видимих групах;
  • відмітити все крім високочастотних в кожній групі;
  • зняти відмітку з усіх неявних дублів (якщо не всі мають частотність);
  • відзначити все крім 1 елемента в кожній групі (якщо у фраз однакова частотність);
  • виходячи з наших цілей, вказуємо на підставі якої колонки частотності аналізувати;
  • «Виконати пошук дублів повторно».

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Отриманий перелік неявних дублів видаляємо.

Переходимо до чищення за допомогою “Стоп-слів”.

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Вручну прописуємо всі слова, які точно не відповідають нашому сайтові:

  • інформаційні запити (звантажити, своїми руками, фото, відео, дивитися, інструкції);
  • назва сайтів-агрегаторів: “OLX”, “Prom”, “Slando” та інших;
  • неточні прикметники (самий, кращий, незвичайний тощо);
  • невідповідна цінова політика: “безкоштовно”, “даром” та інше.

Для різних видів бізнесу будуть різні стоп-слова. Наприклад, для сайту з товарами преміум-сегменту необхідно відзначити всі групи, що містять слова “дешево”, “недорого”, “низька вартість” та т.і.

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Відзначаємо фрази в усіх таблицях і видаляємо.

Далі у вкладці “Дані” натискаємо “Аналіз груп”:

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Відзначаємо всі групи з невідповідними словами, які визначаємо на основі логічних міркувань. наприклад:

  • слова з помилками;
  • невідповідні регіони;
  • бренди та товари, яких немає на сайті;
  • згадки конкурентів;
  • повтори.

Видаляйте будь-які невідповідності асортименту представлених на сайті послуг і товарів.

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Потім закриваємо таблицю і видаляємо все “сміттєві” запити.

Переходимо до чищення за частотністю. За допомогою розширених фільтрів програми видаляємо всі фрази з низькою частотністю. Мінімальний показник виставляємо в залежності від тематики сайту. Для середнього інтернет-магазину можна поставити не менш або той, що дорівнює 10.

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Важливо! Цей метод очищення підходить не для кожного сайту.

Завершальним етапом є ручне очищення від всіх непотрібних ключових слів. Оскільки велика частина сміття вже видалена, очищення вручну не займе багато часу.

4. Кластеризація семантичного ядра

Останнім етапом у створенні семантичного ядра є угруповання ключових фраз – створення семантичних кластерів. Для цього використовуємо інструмент угруповання ключових фраз в KeyCollector. У розділі «Обчислення KEI» натискаємо на інструмент «Отримати дані для ПС Google»:

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Потім використовуємо вже знайомий нам інструмент «Аналіз груп» і виставляємо наступні налаштування

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

На підставі наявних запитів, аналізу конкурентів, асортименту товарів і послуг, а також чорнової структури, коригуємо створені раніше групи. Під час розподілу запитів вручну рекомендуємо скористатися наступними правилами:

  1. Неприпустимо поєднувати на одній сторінці комерційні та інформаційні запити.
  2. Для кластерів першого і другого рівня краще використовувати більш загальні запити.
  3. Семантичний кластер повинен мати точну відповідність групі, якій присвоюється.
  4. По одному ключовому запиту може просуватися тільки одна сторінка сайту.

5. Висновок

Підсумком роботи над семантичним ядром є упорядкований набір пошукових запитів, який утворює детальнішу структуру сайту. Для цього необхідно виконати наступні дії:

  1. Зібрати базові слова і фрази, що визначають і пояснюють тематику сайту.
  2. Доповнити та розширити семантику за допомогою автоматичних сервісів.
  3. Очистити семантику від нерелевантних і сміттєвих запитів.
  4. Згрупувати ключові фрази в семантичні кластери.

Формування семантичного ядра. Підбір мінус-слів

Ця інструкція описує лише один з наявних методів створення семантичного ядра. Свої питання та пропозиції пишіть в коментарях.

Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди