Переваги e-commerce маркетплейсов для B2B

В2В продажі – напрямок бізнесу, що охоплює всі етапи продажів корпоративним клієнтам: від бізнес-маркетингу до укладення угоди, а також подальше утримання покупців.

У 2019 маркетплейси стали одним з головних В2В трендів для підвищення продажів. У цій статті ми розповімо чому маркетплейси це не тільки популярний тренд, але і необхідність для бізнесу, який хоче зайняти лідируючу позицію на ринку.

Популярність і необхідність В2В маркетплейсов

Хоча прийнято вважати, що маркетплейси добре працюють для сфери В2С, але їх ефективність для В2В сектора вражає. Вони включають в себе можливість пошуку необхідного товару онлайн, надаючи великі каталоги. Тим самим створення маркетплейса і розміщення на ньому товарів дозволяє спростити і прискорити процес укладання угоди з продажу.

Крім того, сьогодні на бізнес-ринку простежуються дві тенденції: глобалізація і діджіталізація. Маркетплейси об’єднують в собі обидва тренда, що дозволяє осучаснити процес продажів змінити традиційну модель взаємодії між виробниками та покупцями. Тим більше, що за даними Forbes 50% 50% всіх покупок в B2B виробляються безпосередньо онлайн. Цей факт говорить про те, що сучасним компаніям для досягнення максимального результату потрібно продавати свою продукцію онлайн, а маркетплейси – один з кращих способів цього досягти.

Можливості В2В маркетплейсов

Найвідоміші маркетплейси на сьогодні: Amazon, AliExpress, eBay, Ozon. Хоча вони частково є В2В майданчиками, ми в основному згадуємо їх, коли мова йде про В2С продажі. Дійсно, маркетплейси – більш популярне явище в В2С сфері, але і для В2В сектора можуть запропонувати багато можливостей:

Возможности B2B маркетплейсов. Сравнение

Завдяки вищепереліченим можливостям, маркетплейси можуть бути корисні для будь-якого B2B бізнесу. Хоча В2В продажі часто є вузькопрофільними, навіть продаж металу може здійснюється через онлайн платформу. Підтвердженням тому служать наступні маркетплейси:

  • Klöckner;
  • Metalstreet;
  • B-Stock.

Klöckner и B-Stock є прикладами e-commerce майданчиків, на яких можна розміщувати власні продукти. У разі, якщо ваш бізнес не потрапляє в уже наявні на ринку тематики ніші, ви можете замовити розробку власного маркетплейса «під ключ».

Створення маркетплейса

Пример реализованного маркетплейса

Розробка маркетплейса «під ключ» дозволяє не тільки створити онлайн платформу, яка враховує всі запити компанії, але і комплексно вирішувати бізнес-завдання від залучення відвідувачів на сайт до пошуку індивідуального підходу до кожного клієнта.

Процес створення включає такі етапи як дослідження ринку, дизайн і персональна розробка. Якісний дизайн дозволяє вирішити одне з головних завдань онлайн-платформ – створити функцію легкого пошуку товару. Що важливо як для продавця, так і для здобувача. Також важливою перевагою персонального маркетплейса буде можливість демонструвати ваші ідеї клієнтам, запускати особливі бонусні програми, збирати відгуки користувачів і коригувати процес розробки платформи ринку відповідно до отриманих даних. Таким чином, створення сучасного, зручного, технологічного маркетплейса під ключ, з урахуванням досвіду наявних платформ, дозволяє значно перевершити конкурентів.

Переваги

Переваги маркетплейсів безпосередньо пов’язані з їх впровадженою функціональністю. Сюди входить можливість відстежувати переміщення товару і його наявність на складі, аналітика рейтингу покупців і продавців, надання додаткової новинної інформації про зміни на ринку, що безумовно вигідно обом сторонам, які б містили угоду.

Також можливий такий формат маркетплейса як платформа-аукціон, що дозволяє продавати рідкісні або непопулярні товари. Однак, всі формати B2B маркетплейсів забезпечують ряд важливих можливостей для бізнесів:

Преимущества B2B маркетплейсов

  1. Оптимізація процесу угоди – економія часу продавця і покупця. Продажі онлайн роблять взаємодію між продавцем і покупцем більш гнучкою і знижує потребу в особистих зустрічах. Це важливий фактор при нинішньому темпі укладення угод, адже вирішувати питання швидко – один з головних запитів сучасного бізнесу.
  2. Спрощення комунікації. Можливість вийти на контакт з клієнтом або продавцем практично в будь-який час і підтримувати листування в онлайн-режимі.
  3. Збільшення кількості клієнтів і продажів. Маркетплейси – це не тільки спосіб знайти нових клієнтів, але і підвищити рівень продажів серед чинних покупців. Завдяки автоматизованій програмі рекомендацій «продай і перепродати», ви пропонуєте клієнтам товари, які ймовірно зацікавлять їх, тим самим спонукаючи купувати у вас.
  4. Аналітика. За допомогою маркетплейсів бізнес може легко оцінити та виміряти ефективність продажів, асортимент продукції, маркетингові кампанії, товарообіг, залученість клієнтів і ефективність продажів.
  5. Прозорість і надійність. І покупець, і продавець можуть відстежувати всі етапи угоди від вибору товару, оплати замовлення до отримання товарів.
  6. Індивідуальний підхід до кожного клієнта. Можливість за допомогою тегів розділити клієнтів на потрібні групи й працювати з кожною групою окремо: «оптові клієнти», «клієнт на етапі попередніх переговорів», «віп-клієнти» й інше.
  7. Автоматизація бізнес-процесів. Співробітникам більше не доведеться вводити дані вручну. А значить, ймовірність помилки буде в рази менше.
  8. Гарантія оплати . Маркетплейс забезпечує чесні відносини між продавцем і покупцем: без підтвердження оплати товар не пересилається.
  9. Підвищення лояльності користувачів. Будь-які операції на платформі можливі тільки після укладення договору. Також просте рішення таких питань як скасування замовлення, заміна товару або зміна адреси доставки, робить маркетплейси бажаним простором для клієнтів

Як бачимо, перелічені переваги дозволяють з упевненістю заявити про важливість маркетплейсів для розвитку В2В бізнесу. Онлайн-майданчик – спосіб вивести бізнес «за рамки», тим самим вийти на новий рівень і зайняти провідні позиції на ринку. Компанії Amazon знадобилося менше ніж 20 років, щоб стати найбільшим маркетплейсом в США. А скільки часу знадобиться вам, щоб стати першим серед кращих B2B маркетплейсов країни й не тільки?