Топ 5 сервісів для оптимізації швидкості завантаження сайту в Google

Швидкість завантаження сайту — один з ключових чинників ранжирування, Google повідомив про це ще в далекому 2010 році, а в 2017 показник pagespeed став важливим сигналом в мобільній видачі. Пошукові системи зацікавлені в показі користувачам тільки якісних ресурсів, які повністю відповідають їх запиту; швидкість завантаження сайту — важливий параметр, який необхідно оптимізувати. Google і Яндекс приділяють велику увагу показниками швидкості завантаження сайтів і не забувають про це нагадувати за допомогою своїх алгоритмів ранжирування .

Що говорить офіційна довідка Google :

Google прагне надавати користувачам найбільш релевантні результати. Швидко працюють сайти підвищують задоволеність користувачів і покращують загальну якість роботи Інтернету (особливо для користувачів, що використовують повільне з’єднання). Ми сподіваємося, що в міру поліпшення веб-майстрами своїх сайтів підвищиться загальна швидкість роботи Інтернету.

Що говорить офіційна довідка Яндекс :

Вибираючи хостинг для сайту, слід враховувати швидкість доступу і напрацювання на відмову. Намагайтеся використовувати той хостинг, який забезпечить найкращу швидкість доступу до сайту і найменший час, протягом якого сайт може бути недоступний через технічні неполадки.

Звіт Google Search Console зі сторінками з критично низькими показниками і рекомендаціями

Важливість оптимізації швидкості завантаження сайту

Збільшення швидкості завантаження сайту — один з ключових способів поліпшити поведінкові чинники, юзабіліті сайту, комфортність перебування користувача на вашому ресурсі, ранжування сайту в пошукових системах, і, разом з цим — конверсію сайту. Якщо сайт завантажується повільно або недостатньо швидко, його не любитимуть ні пошуковики, ні користувачі. Тому під час просування сайту завжди детально опрацьовується юзабіліті, яке включає в себе прискорення завантаження сайту.

Якщо ваш ресурс завантажується більше трьох секунд, будьте впевнені — ви втрачаєте частку відвідувачів і потенційних клієнтів. Формула розрахунку збільшення конверсій сайту дуже проста: чим вище швидкість сайту, тим більше ваших потенційних клієнтів, тим краще показники користувацького досвіду, тим вище відсоток конвертації трафіку, тим вищий дохід від онлайн-продажів. Якщо користувача не задовольняє швидкість завантаження сайту, не сумнівайтеся, він вибере інший, який завантажується швидше від вашого і не змушує його чекати. Про це нам говорять логіка, призначений для користувача досвід і численні дослідження різних світових брендів.

Графік важливості оптимізації сайту

Розглянемо один з численних дослідів на прикладі. В ході проведеного дослідження, один з найбільших рітейлерів світу — компанія Walmart — з’ясували, що у сайту-магазину є всього 0,25 секунди, щоб повноцінно утримати потенційного клієнта, або ж він сміливо піде на сайт конкурента.

Графік впливу продуктивності сайту на загальний коефіцієнт конверсії сайту

Синій колір — користувачі Walmart ’ а розбиті на окремі групи щодо швидкості завантаження сторінки.

Червона лінія — відсоток конверсії для кожного сегмента, який в співвідношенні збільшення швидкості завантаження сторінки також зростає.

Згідно з дослідженням Amazon, який є основним конкурентом Walmart, уповільнення завантаження сторінок сайту на одну секунду призводить до втрати конверсії на 1%, що еквівалентно втраті $ 1,6 млрд в рамках річного прибутку компаній такого розміру.

Розглянемо ще один приклад дослідження компанії Soasta для одного великого інтернет-магазину, назву якого вони вирішили не оголошувати.

Вплив продуктивності сайту на загальний коефіцієнт конверсії сайту в дослідженні компанії Soasta для великого інтернет-магазину

Основні моменти, які були виявлені на 30-ти денному дослідженні для мобільного видачі:

  • найбільший коефіцієнт конверсії — 1,9% — припав на швидкість завантаження сторінки 2,4 сек;
  • сеанси, в яких швидкість завантаження сторінки була більш 4,2 секунд мали конверсію менше 1%;
  • під час завантаження сторінок довше 6 секунд показники конверсії були найнижчі.

Часто власники сайтів не розуміють, з яких саме причин ресурси завантажуються повільно, і чому сайт має низькі показники швидкості завантаження.

Ні Google, ні Яндекс, ні інші пошукові системи не говорять нам конкретних даних про те, як саме вони вимірюють швидкість завантаження сайту. Відзначимо, що показники швидкості, які показують сервіси — це одне, Google враховує реальну швидкість роботи сайту у користувачів. Вони можуть бути з різних країн, з різною швидкістю інтернету, з різними пристроями і, якщо у багатьох користувачів виникають проблеми зі швидкістю роботи сайту, — будуть проблеми, незалежно від оцінки Google Page Speed.

Оцінка швидкості сайту через Google Page Speed.

Швидкість завантаження сторінки включає такі чинники, як швидкість завантаження, призначений для користувача досвід, швидкість відповіді сервера і інші показники. Абсолютно важливий принцип підвищення ефективності сайту — зосередитися на оптимізації з нуля, але і плагіни поліпшення продуктивності, і серверні скрипти також роблять помітний вплив на швидкість і час завантаження.

Для чого нам потрібно прискорювати сайт, запитаєте ви? В першу чергу для:

  • поліпшення ранжирування сайту;
  • поліпшення конверсії;
  • поліпшення поведінкових факторів;
  • зниження навантаження на сервер.

Давайте заглибимося в процеси оптимізації швидкості завантаження більш детально.

Рекомендації щодо прискорення завантаження сайту

Власники онлайн-бізнесу, веб-майстри та оптимізатори постійно адаптують свої сайти для підтримки оптимальних результатів, таких як LCР, FID і звичайно ж CLS.

LCР ( Largest Content full paint ) — показник зміщення елементів під час завантаження сторінки.

FID ( first Input Delay ) — час між першою взаємодією користувача зі сторінкою і відповіддю браузера.

CLS ( Cumulative layout Shift ) — визначає час, за який браузер відмальовує найбільший видимий об’єкт в області перегляду.

Показники LCp, FID і CLS для адаптації оптимізації сайту

Акцент повинен бути на оптимізації показників LCР, FID і CLS. Велику увагу варто приділити мобільної версії сайту, тому що з неї виходить великий відсоток всього трафіку. У спеціальному звіті Google Search Console наведені сторінки з критично низькими показниками і рекомендації, яким саме сторінкам необхідно приділити максимальну увагу.

Отчет Google Search Console со страницами с критически низкими показателями и рекомендациями

  • HTML-код — надає структуру і контент сторінці;
  • статичні файли, які допомагають в дизайні, функціональності і інтерактивності (CSS, JavaScript);
  • зображення для фону, логотипів.

Щоб відобразити сторінку, браузер запитує кожен елемент: саму сторінку у вигляді HTML, статичні файли, зображення, зовнішній контент. В результаті, кількість HTTР-запитів також грає важливу роль в оптимізації швидкості сайту.

В першу чергу поговоримо про оптимізацію візуального контенту. Основним джерелом збільшення розмірів сторінок є зображення. Потрібно стискати їх до тієї міри, щоб різко зменшити розмір і при цьому забезпечити хорошу візуальне якість.

Кілька рекомендацій:

  1. Під час вибору формату використовуйте JРG і РNG. Файли GIF можна використовувати тільки для невеликих або простих картинок. Уникайте файлів BMР або TIFF.
  2. Також існує новий формат зображень — Webp, який оптимізовано для отримання більш швидких зображень меншого розміру. Він розроблений Google і підтримується в Chrome, Opera і Android. « Webp is a new image format, which is optimized to allow faster and smaller images. It is developed by Google and supported in Chrome, Opera and Android ».
  3. Правильний розмір: зіставте розміри (ширину) з шаблоном сторінки. Використовуйте можливості браузера зі зміни розміру, щоб зображення реагували, встановивши інструкції фіксованої ширини і автоматичної висоти.
  4. Стиснення: має бути розумним компромісом між розміром зображення і якістю. Для JРG — 60-70% забезпечує хороший баланс.

Запит джерел для поліпшення швидкості завантаження сайту

Оптимізації зображень .

Це відкладене завантаження, коли картинка не завантажується, поки відвідувач не прокрутить її вниз, щоб побачити. Перед завантаженням зображень на сайт можна використовувати різні плагіни з оптимізації, наприклад Imagify, Shortpixel Image Optimizer, TinyРNG, ImageOptim, Optimus WordPress Image Optimizer, Wp Smush і інші. Ще краще, якщо ви виберете ті, які стискають і оптимізують зображення ззовні, що знижує навантаження на ваш власний сайт.

Приклад оптимізації зображень через плагін для поліпшення завантаження сайту

Оптимізація статичних файлів (коду CSS і його доставки).

Не так давно ідеальним розміром сторінки вважалося 30 КБ. І це включало зображення, контент, графіку і код. Популярність CSS і JavaScript зруйнувала стелю розміру сторінки в 30 КБ в забезпеченні зручного взаємодії з користувачем.

Оптимізація статичних файлів

Проте, сучасні сайти, написані на CSS, краще завантажують контент з серверів хостингу для ефективного і точного запиту браузерів.

Що ж можна зробити ще:

  1. Скорочене кодування: зменшіть розмір коду за рахунок меншої кількості оголошень і операторів. Зниження кількості рядків коду означає меншу кількість циклів обробки і ефективну доставку файлів сайту.
  2. Скоротіть CSS: майже всі інструменти моніторингу швидкості сайту дають загальну пропозицію зі зниженням ваги коду для підвищення швидкості. Якщо він легкий і компактний, це допомагає прискорити завантаження.
  3. Позиціонування коду: завантажте код CSS всередині < head > і JavaScript всередині < body > ;, оскільки посилання за межами цього розділу не дозволяє веб-браузерам відображати вміст одразу після його завантаження. Це гарантує, що відвідувачі сайту не покинуть сторінку, а чекатимуть її завантаження.
  4. Використовуйте асинхроннє завантаження. Браузер відображає і запитує ресурси послідовно в міру їх появи на сторінці. Це називається синхронним завантаженням. Проте ви можете змінити функціональність цього за замовчуванням.

Такі інструменти як Autoptimize, Wp Rocket, Cache Enabler, CloudFlare CDN і W3 Total Cache є одними з найпопулярніших, доступних для оптимізації цих елементів.

Список джерел для оптимізації елементів

Мініфікація JavaScript, CSS, HTML

Зменшення кількості запитів клієнт-сервера під час доставки вмісту сайту в веб-браузери — невід’ємна частина оптимізації швидкості. Оптимізуйте, зменшуйте і видаляйте всі непотрібні і стискувані рядки коду.

Мініфікація особливо важлива для вбудованого JavaScript і зовнішніх файлів, не кешованих. Google рекомендує мінімізувати всі файли розміром більше 4096 байт і скоротити мінімум в 25 байт, щоб отримати помітну різницю в часі завантаження сторінки.

Суворий підхід до розробки сайту з оптимізацією за швидкістю повинен включати твердий намір виключити непотрібні байти з коду. Використання доступного простору для кодування, видалення зайвих пробілів, відступів і строкових відступів, при збереженні читабельності коду, знижує загальний розмір основних і інтерфейсних файлів веб-сайту. А для сторінок, вже розроблених без цієї стратегії в перспективі, об’єднання кількох запитів до сервера в один ефективно скорочує час завантаження.

Мініфікація CSS, JavaScript і HTML має загальні переваги: ​​

  • менша затримка в мережі;
  • меншу кількість HTML-запитів;
  • поліпшене стиснення;
  • більш швидке завантаження і виконання в браузері.

Розбивка контенту по MIME-типу

Оптимізація бази даних

WordPress CMS зберігає повідомлення, коментарі, сторінки і інші форми текстових і зашифрованих даних в єдиному місці, крім зображень і відео. Ця база даних з часом переповнюється не тільки непотрібним контентом і змінами публікацій, а й даними сміття:

  • незміцнені коментарі і ті, що в черзі на спам;
  • виправлення;
  • видаляються елементи, такі як записи і сторінки.

Оптимізація бази даних спрямована на позбавлення від сміттєвих даних і марної місткості, зменшення їх розміру і спрощення про отримання запитаного контенту з мінімальними циклами обробки для серверів хостингу сайтів.

Використання GZIp-стиснення

Хоча більшість останніх веб-браузерів підтримують можливості стиснення вмісту, не кожен сайт його надає. Їх відвідувачі помічають шалено повільне взаємодія зі сторінками. Основні причини: включають неправильно налаштовані сервери хостингу, веб-проксі, старі або несправні браузери і антивірусне програмне забезпечення.

незжатим контент шкодить користувачам з обмеженою пропускною спроможністю. Який же вихід? Використовуйте GZip. Це метод стиснення ресурсів за допомогою HTTР-запитів. Сервер відправляє заархівовані файли ресурсів, які браузер розпаковує під час рендеринга сторінки.

Час і ресурси, необхідні для стиснення і розпаковування, перевешиваются часом і пропускною спроможністю. Цей метод не тільки прискорює завантаження сторінок, але і знижує витрати на сервер.

Стиснення GZip є частиною декількох плагінів кешування WordPress, таких, як Wp Fastest Cache

Використання GZIp-стиснення через плагін

Налаштування кешування файлів.

Кешування — збереження ресурсу у тимчасовому сховищі для швидкого вилучення при необхідності. Існують різні форми кешування:

  1. Кешування сторінки — статична HTML-версія, що зберігається на сервері.
  2. Кешування бази даних — результати загальних запитів до бази даних (наприклад, 10 найпопулярніших публікацій на сайті), що зберігаються на сервері.
  3. Кешування браузера — зберігання частин сторінки.

Використання CDN для зображень, файлів JS і CSS

Це розширення оптимізації кеша для підвищення продуктивності сайтів, спеціально призначене для глобально розподіленого трафіку. CDN складаються з серверів, на яких розміщуються кешування копії сторінок. Відвідувачі інтернету, що запитують цю інформацію, направляються на найближчий сервер мережі, в залежності від їх географічного положення.

ТОП-5 сервісів для перевірки швидкості завантаження сторінки сайту

Власники сайтів можуть використовувати безкоштовні сервіси для оцінки швидкості завантаження сторінок і рекомендацій щодо її збільшення.

Способи оптимізації швидкості сайту, перераховані в цій статті, дуже різні і іноді вирішення однієї проблеми може мати негативний вплив на іншу. Ось чому ми рекомендуємо аналізувати швидкість сайту після кожної зміни, щоб визначити, які дії приносять найкращі результати.

Є кілька інструментів оцінки продуктивності, які варто спробувати:

  1. Google pagespeed Insights

    Google pagespeed Insights для оцінки продуктивності сайту

    Сервіс тестування швидкості завантаження від Google. Є одним з найбільш популярних серед веб-майстрів. pageSpeed ​​Insights швидко надасть вам реальний час завантаження сторінки як для First Contentful paint (FCp), так і для DOM Content Loaded (DCL), і покаже всі можливі способи прискорення сайту для Mobile і Desktop.

    Page Speed ​​Insights вимірює швидкість завантаження за шістьома основним параметрам

    МетрикаЩо показуєІдеальні цифри (з точки зору сервісу)
    Час завантаження першого контентуСкільки часу потрібно для появи першого тексту / фото після початку завантаження.0,2 сек.
    Індекс швидкості завантаженняЯк швидко на сторінці з’являється контент.04,3 сек.
    Час завантаження достатньої частини контентуСкільки часу проходить між початком завантаження сторінки і появою основного контенту. Часто збігається з першою метрикою.0,2 сек.
    Час закінчення роботи ЦПКоли на сторінці стає можлива обробка призначеного для користувача введення, тобто інтерактивність.04,7 сек.
    Час завантаження для взаємодіїЧерез якийсь час сторінка стає повністю готова до взаємодії з користувачем.05,2 сек.
    Максимальна потенційна затримка після першого введенняЧас з моменту, коли користувач вперше взаємодіє з вашим сайтом, до того моменту, коли браузер дійсно може відповісти на цю взаємодію.0,200 мсек
  2. GTmetrix

    GTmetrix для оцінки продуктивності сайту

    Ще один інструмент, який пропонує хороший баланс між зручністю використання (навіть для початківців) і глибиною аналізу даних. Він вказує не тільки на помилки оптимізації швидкості завантаження, але і підказує як їх усунути. Розгорнувши необхідну вкладку для аналізу показників, ви можете переглянути інформацію про всю структуру сайту і про окремі її елементи.


  3. Структура для оцінки продуктивності сайту

  4. pingdom Tools

    На мій погляд, найпопулярніший ресурс для перевірки швидкості WordPress. Результати тесту доступні і зрозумілі як для новачків, так і для досвідчених користувачів. Після запуску перевірки в поле « Зведення » ви знайдете всю найважливішу інформацію стосовно проблемних зон вашого ресурсу. Розробники даного сервісу використовують більше 70 пунктів опитування для тестування і перевірки ресурсів.

    pingdom Tools для оцінки продуктивності сайту

    Сервіс повідомляє нам всі коди відповіді сервера, розміри сторінки і вагу окремих її елементів. Оцінка та рекомендації щодо оптимізації тут показані по аналогії з Google Page Speed ​​Insights. Можна завантажити готовий звіт або поділитися результатами в соцмережах.


  5. Uptrends Website Monitoring

    Uptrends Website Monitoring для оцінки продуктивності сайту

    Даний сервіс дозволяє легко підтримувати синхронізацію з часом безвідмовної роботи і ефективністю сайту на глобальному рівні. Можна вибрати будь-який, відповідний вам, пристрій (десктоп, мобайл, планшет) для перевірки показників швидкості завантаження виключно на ньому.

    Вибір пристрою для оцінки продуктивності сайту

    Інструмент допомагає відслідковувати HTTР (S), сервіси (SOAР, REST AРI), сертифікати SSL, DNS і сервери. Дозволяє оптимізувати час безвідмовної роботи і продуктивності сайту, одразу повідомляючи про несправності. Тут також можна підключити регулярний моніторинг проектів (в платній версії).


  6. Web page test

    Результати продуктивності, середній пробіг і індекс швидкості

    Найпросунутіший інструмент тестування швидкості в цьому переліку з точки зору глибини аналізу, функціональності і даних, які він надає. Більше створений для розробників, які знають всі фішки і тонкощі використання. Є два варіанти тестування в залежності від того, що вам потрібно дізнатися: просте і налаштовується.

    За замовчуванням Webpagetest запускає тест тричі, щоб отримати більш точні дані.


Інструмент генерують ефективність на основі набору правил, розроблених в контексті продуктивності сторінки і пріоритетів користувачів. Принципи включають в себе:

  • кешування ресурсів;
  • час прийому-передачі « клієнт-сервер »;
  • розмір завантаження і вивантаження даних;
  • інші правила, що впливають на роботу сайту з точки зору швидкості.

Інструменти моніторингу сторінки дозволять власникам виявляти проблеми і приймати відповідні рішення для їх усунення.

Юля Заліховська

Керівник відділу продажів

Дізнайтеся про рекламу для вашого бізнесу!

Задайте Юлі питання про просування сайту в інтернеті.

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних і погоджуєтеся з політикою конфіденційності

Висновок

Оптимізація швидкості роботи сайту дуже важлива. Це не складний, але важливий процес, після винонання якого ваш сайт заживе новим життям.

Рекомендації:

  • оцініть ваш сайт, з огляду на конверсію, зручність використання і візуальну складову;
  • за допомогою спеціальних інструментів перевірте і визначте, на що потрібно звернути увагу;
  • поетапно проведіть оптимізацію, в першу чергу на сторінках, які визначають успіх конверсії.

Швидкість завантаження сайту є важливим фактором ранжирування в усіх пошукових системах. Пам’ятайте, що користувачі очікують швидкого завантаження (менше 3 секунд). Якщо цього не зробити і не оптимізувати сторінки сайту в достатній мірі, втрати трафіку, а в підсумку і доходів, не уникнути. Постійний контроль виникаючих проблем і невідкладне їх усунення на сайті — запорука якості вашого сайту і всіх проектів Inweb.

Відповімо ще раз на лейтмотив цієї статті. Чому важливо поліпшувати показники завантаження сайту?

  1. Повільне завантаження сторінок сайту псує враження про сайт, вона негативно впливає на конверсію сайту та поведінкові фактори. Слідкуйте за всіма показниками зручності сторінок , оскільки вони в пріоритеті для Google і будуть безпосередньо впливати на ранжирування вашого сайту з травня 2021 року.
  2. Метрики Core Web Vitals оцінюють, наскільки швидко сторінка стає доступною і інтерактивною для користувача. Тут важлива не тільки швидкість завантаження всієї сторінки, а й швидкість рендеринга першого екрану. Рекомендованими показниками вважаються LCР до 2.5 секунди, FID до 100 мілісекунд і CLS до 0.1.
  3. Для кращого розуміння, що необхідно виправити для оптимізації швидкості завантаження на сайті, необхідно відстежувати сигнали зручності сторінок. В основні дії до оптимізації швидкості завантаження сайту входять: мініфікація коду, оптимізація зображень і вибір відповідного хостингу. Регулярно перевіряйте сайт, щоб вчасно реагувати на можливі проблеми, що впливають на швидкість завантаження вашого веб-ресурсу.

Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна раз на тиждень пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди