Нові фактори ранжирування: як дрібним проектам успішно конкурувати з великими

У квітні 2019 року «Ашманов і партнери» викотили чергове дослідження факторів ранжирування в пошукових системах Google і Яндекс. Завдяки йому можна приблизно зорієнтуватися, які тенденції переважають в двох основних ПС. Серед іншого, воно актуальне для власників малого та середнього бізнесів, що вступили на стежку онлайн-просування і ведення ecommerce-проекту. У цій статті ми хочемо інтерпретувати прочитане і виділити основні, на нашу думку, фактори.

Хто сьогодні отримує трафік і як

Здається, не зважаючи на безліч відмінностей, Google і Яндекс солідарні як мінімум в одному, – перевазі великих сайтів (величезних інтернет-магазинів, сайтів-агрегаторів) над дрібними. Тобто, чим «більше» сайт, тим більше покупців він буде отримувати, а на частку інших, менш помітних ресурсів, залишається зовсім небагато споживчої уваги.

Сравнение игроков рынка

Чому так відбувається

Пошукова система прагне максимально задовольнити запит користувача, щоб він обов’язково повернувся в наступний раз. Незважаючи на те, що в маленьких магазинах ціни явно нижче, ПС не віддає їм перевагу. Вся справа в тому, що перевірені часом великі гравці практично гарантовано задовольнять потреби десятків тисяч користувачів. А ось з маленьким магазином завжди є ризик, що:

     
  • товар виявиться підробкою;
  •  

  • товар буде низької якості;
  •  

  • виникнуть проблеми з обробкою замовлень;
  •  

  • покупцеві буде незручна доставка;
  •  

  • магазин, який його продає, належить шахраям і покупця обдурять.

Пошукова система не буде «входити в положення» дрібних гравців ринку. Як мінімум, тому, що це поставить під загрозу її власну репутацію, відвідуваність і довіру аудиторії.

Тому Google любить великі інтернет-магазини з великою кількістю товарів (здатність задовольняти інтенсивний попит).
А Яндекс – сайти-агрегатори на зразок Avito, Regmarkets і ін.

Без чого ваш інтернет-магазин точно не буде в ТОПі

  • без трафіку (як не парадоксально);
  • без широкого асортименту.

Трафік

Тут все просто: чим більше у сайту відвідувань, тим вище він буде показуватися у видачі. В Яндексі цей фактор ранжування вагоміше, ніж в Google (але і в ньому має місце бути).

Так, це замкнене коло: чим більше відвідувачів заходять на сайт з пошуку, тим вищі у нього позиції і, відповідно, трафік. «Сайту-нульовці» доведеться дуже довго і копітко нарощувати трафік іншими способами. Наприклад, регулярно робити імейл-розсилки, активно вести сторінки в соціальних мережах, проводити рекламні акції. Якщо сукупністю цих дій домогтися серйозного зростання відвідуваності, то це дасть свої плоди в майбутньому. В тому числі, і у вигляді зростання пошукового трафіку за брендовими запитами.

Асортимент

Згідно з дослідженням, майже 98% позицій в ТОП-3 Яндекса займають великі магазини і агрегатори з широким асортиментом товарів. На частку інших сайтів припадає лише 2% позицій.

Що робити?

     
  1. Визначити основний вектор розвитку проекту в плані товарного асортименту. Це може бути:
       
    • розвиток по-горизонталі (різноманіття товарних позицій і брендів);
    •  

    • розвиток по-вертикалі (в рамках своєї товарної ніші).
  2.  

  3. Залучати трафік не з пошуку, а за іншими каналам (як ми описали вище).
  4.  

  5. Відкривати філіали в інших містах, вказувати адреси і телефони представництв на основному домені, щоб показати системі свою масштабність.

Рост проекта за счёт развития по горизонтали / вертикали

Чи варто вести (SEO) ecommerce-проект, якщо ви обмежені в асортименті

Мабуть, не варто. Оскільки:

     
  • ви з дуже високою ймовірністю не вийдете в ТОП;
  •  

  • витратите багато грошей на просування з сумнівним результатом.

Щонайменше, на початковому етапі вам потрібно буде приділити увагу іншим каналам просування.

Альтернативні шляхи розвитку

     
  • займатися все тими ж непошуковими каналами просування – розсилкою, соц. мережами etc;
  •  

  • перекочувати на платформи-агрегатори накшталт hotline, prom та ін., З якими до цього моменту доводилося безуспішно конкурувати.

Які зміни контент-стратегії варто враховувати

     
  • віддавати перевагу точним входженням ключових запитів, а не окремим словам ключів (актуально для Яндекс);
  •  

  • крім основних ключів використовувати синоніми. Наприклад, для запиту «телефон» такі слова, як «мобільний», «смартфон» і ін.;
  •  

  • звертати увагу на входження ключів в списках li і атрибуті alt;
  •  

  • писати більш людяні тексти для Яндекса, т. я. Він не любить SEO-копірайтинг. Google в цьому плані не так вибагливий, йому не важливо, де зустрівся ключ: в SEО-блоці або назві картки товару. Але при цьому для Google, на відміну від Яндекса, важливо, щоб ключовий запит розміщувався в заголовку сторінки точним входженням.

Актуальні відомості для посилальної стратегії

     
  • Посилальне просування все ще працює (причому для Google посилально-текстові чинники важливіш, ніж для Яндекса);
  •  

  • для Яндекса важливіше посилання на сайт, ніж на конкретну URL-адресу;
  •  

  • для Google посилання на сторінку стали так само важливі, як на сайт в цілому;
  •  

  • не варто морочитися над тим, щоб анкор посилання містив точне входження. Посилання з входженням окремих слів запиту ранжуються краще, ніж з точним;
  •  

  • приділяти більше уваги синонімічним словами ключів.

Що ще має бути в інтернет-магазині

     
  • номер телефону. Наявність тільки мобільного номера – ознака невеликого інтернет-магазину;
  •  

  • e-mail (електронна пошта). Як і з телефоном, говорить про розмір магазину. Також важливо мати корпоративний домен, а не громадський по типу gmail і ін.;
  •  

  • функція зворотного дзвінка і підключення онлайн-консультанта;
  •  

  • можливість здійснити оплату відразу через систему електронних платежів;
  •  

  • опис послуги доставки (робота кур’єра, можливість самовивозу, відправки товару поштою);
  •  

  • опис надання гарантій на товар або послугу (сторінка післяпродажного обслуговування);
  •  

  • знижки та акції;
  •  

  • сертифікати і нагороди.

Юля Заліховська

Керівник відділу продажів

Дізнайтеся про рекламу для вашого бізнесу!

Задайте Юлі питання про просування сайту в інтернеті.

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних і погоджуєтеся з політикою конфіденційності

Висновки

Альтернативные маркетинговые стратегиии

SEO-просування ecommerce-проекту – завдання складне і вимагає значних зусиль. Незважаючи на гнітючі для дрібного бізнесу тенденції, отримувати безкоштовний трафік і конкурувати з гігантами ринку реально. Головне застосовувати широке розмаїття каналів просування, які можуть дати трафік швидше і дешевше. Як в плані вкладених зусиль, так і по відношенню до інвестованого часу і фінансів.


Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди