Як сайт-каталог перетворити в онлайн-магазин квітів і збільшити трафік в 9 разів. кейс

Послуга: комплексне SEO-просування сайту.
Тематика: інтернет-магазин свіжозрізаних квітів.
Регіон просування: Україна.
Сайт: htu.com.ua
Термін просування : з січня 2020 року до сьогодні.

Про проект

Наш клієнт — Holland to you — оптовий постачальник свіжозрізаних квітів з кращих плантацій Нідерландів, Данії, Еквадору, Італії, Колумбії та інших відомих країн-виробників.

Співпрацю ми починали з просування невеликого локального роздрібного інтернет-магазину в Одесі. Згодом бізнес клієнта розширився і він звернувся до нашої команди за просуванням великого оптового квіткового магазину.

Яким клієнт прийшов до нас

Поспілкувавшись з клієнтом, ми з’ясували, що цільова аудиторія проекту htu.com.ua — оптові покупці свіжозрізаних квітів: флористи, квіткові магазини, весільні агентства, торгові центри.

Основні оптовики-покупці зрізів зібрані у приватній групі Viber, де адміністратори інформували про нові поставки, ціни та оформляли замовлення.

Згодом спілкування в месенджері трансформувалося у створення онлайн-сервісу — сайту-каталогу продукції з особистим кабінетом клієнта, доступ до якого можна отримати тільки після реєстрації та підтвердження профілю адміністраторами. У кабінеті користувач бачив всю інформацію про товар і терміни постачання, легко міг оформити заявку на квіти. Висока конкуренція в ніші клієнта дозволяла показувати ціни покупцям зрізів тільки в особистому кабінеті.

Зовні сайт становив собою кілька сторінок з основною інформацією про діяльність компанії, контактними даними, формою реєстрації в особистому кабінеті та каталогом товарів. Притому останні зображатися без характеристик і опису.

На обговоренні стратегії просування команда проекту запропонувала клієнту допрацьовувати сайт з урахуванням вимог пошукових систем. Клієнт підтримав нашу ініціативу і ми перейшли до справи.

Які роботи ми провели

В першу чергу усунули всі технічні помилки в базовій оптимізації сайту.

  1. Склеїли дзеркала сайту:
  2. Усунули дублі сторінок сайту. Важливим фактором ранжирування є унікальність контенту. Якщо на сайті є сторінка і вона ж розміщена за тією ж адресою, але зі слешем в кінці – пошукова система їх буде вважати дублями: два різних url-адреси та дві різні сторінки з однаковим вмістом. Наявність дублів сторінок не дозволяє сайту високо ранжируватися – пошуковик сприймає його як низькоякісний ресурс. Через присутність дублів, одні сторінки на сайті клієнта були проіндексовані зі слешем в кінці url-адреси, а інші – без. Також були сторінки, які проіндексовані за двома варіантами написанням одразу. Як ми вирішуємо таку помилку? Наприклад, зі сторінки https://htu.com.ua/blog/ ми прописали 301 редірект на сторінку https://htu.com.ua/blog.Усунули дубль головної сторінки, налаштувавши 301 редирект з https://htu.com.ua/site/ на https://htu.com.ua/. Відповідно, виправили всі внутрішні посилання.
  3. Здійснили переїзд на захищений протокол.У сайту був відсутній 301 редирект з усіх сторінок з http-протоколу. Провели склеєння і внесли виправлення у внутрішні посилання. Після впровадження цих змін сайт повністю здійснили переїзд на https-протокол.
  4. Попрацювали з Robots.txt. скорегувати вміст файлу Robots.txt, прибрали зайві директиви, що закривають доступ пошуковим системам до зображень і скриптів сайту. Сміттєві сторінки сайту були закриті від сканування через файл Robots.txt, але були проіндексовані пошуковою системою Google. Ми прибрали директиви, які блокували доступ роботам і закрили їх від індексації за допомогою метатега robots.
  5. Створили xml-карту сайту. Налаштували оновлення по кроні раз в тиждень, щоб в sitemap.xml автоматично додавалися нові сторінки та віддалялися неіснуючі.
  6. Прописали метатеги для всіх адміністративних сторінок сайту. Приклад для сторінки контактів https://htu.com.ua/site/page/kontakty

    Метатеги для адміністративних сторінок сайту квіткового магазину

  7. Склали і впровадили шаблон метатегів для карток товарів в каталозі. Використовували юнікод (спеціальна мова символів) з метою залучення уваги до сніпетів – інформації, яка показується поруч з посиланням в пошуковій видачі:

    Шаблон метатегов для карток товарів в каталозі сайту квіткового магазину

  8. Закрили від індексації технічні сторінки. За допомогою метатега robots всі сторінки, які не містять унікального контенту і не можуть відповісти на запит користувача, закрили від індексації. Це технічні сторінки, які згенеровані CMS-системою сайту автоматично, наприклад:
    • https://htu.com.ua/site/cart;
    • https://htu.com.ua/user/register;
    • https://htu.com.ua/user/login;
    • https://htu.com.ua/user/forgot;
    • https://htu.com.ua/user/resend;
    • https://htu.com.ua/site/page/viber;
    • https://htu.com.ua/site/load-other-index-blocks.
  9. Закрили від індексації сміттєві сторінки та сторінки результатів пошуку. Наприклад, прописали метатег <meta name=”robots” content=”noindex, follow”> на сторінках, що містять в url-адресі фрагменти:

    ProductsSearchcategory_id
    size_id
    min_price
    max_price
    index
    per-page
    sectionSlug

    Сторінки з будь-яким з цих фрагментів в url-адресі не містять унікальний контент, вони дублюють вже існуючі на сайті сторінки та не несуть ніякої цінності пошуковій системі. Немає сенсу відкривати для індексації тисячі сторінок результатів фільтрації або пошуку – вони не згенерують трафік з пошукових систем і залишаться thin content.

  10. Оптимізували метатеги для сторінок пагінації за шаблоном:
    title:[Title основной страницы] ー Страница [номер страницы]description:[Description основной страницы] ー Страница [номер страницы].Пример реализации для страницы https://htu.com.ua/webshop/price/roses?page=2&per-page=24
    title: [Title основної сторінки] ー Сторінка [номер сторінки] description: [Description основної сторінки] ー Сторінка [номер сторінки]. Приклад реалізації для сторінки https://htu.com.ua/webshop/price/roses?page=2&per-page=24Title:ᐉ Троянди ー купити квіти і квіткову упаковку оптом в HTU доставкою по Україні: Київ, Одеса ー Сторінка2Description:▶ Троянди ー купити оптом в HTU ⭐ Квіти з Голландії (Нідерландів), Кенії, Еквадору з доставкою по всій Україні 👍 Великий вибір в каталозі ✅ Телефонуйте ☎ 063 135 81 82. ー Сторінка 2. Детально про сторінки пагінації і їх оптимізації можна прочитати у нас на блозі.
  11. Закрили від індексації сторінки сортування і перетину декількох фільтрів в каталозі Сторінки сортування не містять унікальний контент, а лише дублюють існуючі сторінки на сайті. Такі сторінки, аналогічно сміттєвим і результатів пош, не несуть цінності для пошукового бота.

    Фільтри в каталозі магазина квітів

    Сторінки перетинів ー це ті, для яких обрані, наприклад, два фільтра з одного блоку. Такі сторінки не можуть відповісти на запити користувачів: фільтр для виду квітів А ー запит покупки квітів А, фільтр для виду квітів B ー запит покупки квітів B, перетин фільтрів A і B ー запит покупки квітів A і B. А для такого запиту немає ні частотності, ні попиту. Сторінки перетинів не принесуть органічний трафік на сайт.

    Сторінки перетинів на сайті магазина квітів

  12. Впровадили розмітки, які спрощують пошуковим роботам збирати інформацію про сайт:
    • Florist на головну сторінку;
    • Product для сторінок карток товарів;
    • Open Graph для всіх сторінок сайту;
    • ImageObject для зображень.
  13. Запровадили розмітку хлібних крихт.

Виконали її і для головної сторінки

Розмітка хлібних крихт на сайті магазина квітів

Підключили веб-аналітику

Спочатку робіт ми завжди з клієнтом обговорюємо параметри, на які будемо орієнтуватися при оцінці результатів, – ключові показники ефективності або KPI. Вони важливі для відстеження ефективності бізнесу. Без аналітики зробити це неможливо.

У перший місяць робіт наша команда виконала всі важливі налаштування: налагодили відстеження мікро- і макроконверсій, підключили електронну торгівлю та інші.

Які ще роботи ми виконали?

  1. Встановили Google Tag Manager.
  2. Встановили Google Analytics.
  3. Підключили Яндекс Вебмайстер.
  4. Підключили Search Console.
  5. Створили уявлення “htu.com.ua – Inweb”.
  6. Додали фільтр для виключення зі звітів внутрішнього трафіку.
  7. Налаштували відстеження внутрішнього пошуку.
  8. Включили збір демографічних звітів.
  9. Виключили звернення роботів і павуків.
  10. Налаштували відстеження відвідувань неіснуючих сторінок.
  11. Налаштували оповіщення про відсутність транзакцій.
  12. Об’єднали Google Analytics і Search Console.
  13. Додали фільтри, щоб трафік з mail.ru і yandex враховувався як organic.

Всі ці налаштування допомагають правильно вести облік KPI, відстежувати динаміку і ефективність SEO.

Розширили структуру сайту

Вибрати потрібний зріз квітів в каталозі сайту можна було через функціонал фільтрації. А оскільки фільтрація і перетин кількох фільтр-параметрів генерували велику кількість сміттєвих сторінок, ми закрили сторінки фільтрів від індексації пошукових систем за допомогою метатега <meta-name robots: noindex, nofollow>. Команда проекту прийняла рішення створювати посадочні сторінки не змінюючи роботу фільтра.

Розширення структури складалося з декількох етапів:

  1. Збір семантики пошукових запитів на всі види зрізу квітів з каталогу.
  2. Створення сторінок з виду кольорів і вихід з каталогу на основі параметрів фільтра.
  3. Оптимізація метатегів (title, description і заголовків h1) для нових сторінок.
  4. Складання технічних завдань для копірайтингу за запитами семантики.
  5. Наповнення сторінок категорій контентом.
  6. Прискорення індексації нових категорій.

Посилання на нові сторінки, створені нашою командою, були доступні пошуковому боту тільки в html-коді сторінки каталогу. На сайті користувач перейти на них не міг. Тому ми прийняли рішення запровадити на сайт спливаюче меню.

Меню, що випадає на сайті магазина квітів

Всього створили близько 160 нових сторінок, але в меню прийняли рішення виводити тільки пріоритетні групи товарів.

Додатково ми створили html-карту сайту, в якій розмістили всі нові сторінки і додали посилання на неї в футер сайту.

Карта сайту магазину квітів

Допрацювали картки товару

Зручність для користувача, на наш погляд, має бути пріоритетом №1 будь-якого сайту. Щоб зробити процес покупки квітів простіше і доступніше, ми вирішили додати на картку товару опис умов доставки і оплати. Таким чином клієнт одразу отримував всю інформацію в одному місці.

Картка товару на сайті магазина квітів

Також додали на кожній картці блок «Схожі товари», в якому виводяться продукти з тієї ж категорії:

Розділ схожі товари на сайті магазина квітів

Працювали з зовнішніми факторами ранжування

Для прискорення індексації посадочних сторінок, відділ лінкбілдінгу:

  • використовував крауд-маркетинг, публікуючи пости в тематичних гілках на різних форумах;
  • розміщував Outreach-статті на сайтах інформаційних ресурсів.

Кілька прикладів розміщення посилань на сайт в статтях:

приклад №1 http://odpublic.net/news/2020/07/07/kak-pravilno-obschatsya-s-postavschikom-tsvetov-854394

Посилання в статті на сайт магазину квітів приклад 1

приклад №2 https://uapress.info/ru/news/show/176619

Посилання в статті на сайт магазину квітів приклад 2

приклад №3 http://www.dancor.sumy.ua/articles/economics/312655

Посилання в статті на сайт магазину квітів приклад 3

Ми намагаємося робити так, щоб робота аутріч-фахівця була максимально прозорою для клієнта. Тому весь процес розміщення статті – від пропозиції майданчика до узгодження написаного контенту – ведеться в документі обліку куплених посилань:

Таблиця посилань для розміщення статей сайту магазину квітів

Динаміка зростання посилань

Динаміка зростання посилань на сайті магазина квітів

На графіку «Нові посилальні домени» враховуються посилання тільки з нового домену. Незалежно від кількості посилань з нього.

Динаміка посилань показує приріст всіх посилань з усіх сторінок.

Результати, яких ми досягли

  1. Менш, ніж за рік, команді проекту вдалося збільшити органічний трафік на сайт в 9 разів:

    Зростання органічної трафіку на сайті квіткового магазину

  2. Кількість реєстрацій нових оптовиків з пошуку збільшилася з 0 до 200 чоловік в місяць:

    Графік з заявками нових оптовиків на сайті квіткового магазину

    МісяцьСеансиКількість реєстрацій
    Лютий8710
    Березень10462
    Квітень92920
    Травень157980
    Червень148159
    Липень189585
    Серпень310287
    Вересень3291111
    Жовтень4186138
    Листопад5056191
    Грудень5977207
  3. Зростання транзакцій на сайт з органічного трафіку за 2020 рік:

    Зростання транзакцій на сайті квіткового магазину

    МісяцьКількість транзакцій
    Лютий0
    Березень18
    Квітень240
    Травень359
    Червень189
    Липень245
    Серпень410
    Вересень517
    Жовтень477
    Листопад606
    Грудень545
  4. Динаміка зростання пошукових фраз за даними сервісу Serpstat:

    Динаміка зростання пошукових фраз на сайті магазина квітів

Команда

Middle SEO PM
Middle SEO IM
Head of SEO

Відгук від спеціаліста про роботу над проектом

Працювати з проектом і клієнтом дуже цікаво і продуктивно. З самого старту клієнт був позитивно налаштований, намагався максимально швидко і коректно впроваджувати технічні завдання і рекомендації.
Рішення допрацьовувати сайт з урахуванням вимог пошукових систем, відмовитися від моделі закритого онлайн-сервісу і трансформувати його в повноцінний інтернет-магазин, клієнт без проблем схвалив і зі свого боку, разом з командою розробників, максимально оперативно реалізовував поставлені завдання. Проактивність клієнта дозволила виконувати завдання швидко і ефективно всій команді проекту.

Ігор Генов, Team Lead SEO IM

Юля Заліховська

Керівник відділу продажів

Бажаєте таких самих результатів?

Залиште заявку і Юлія зв'яжеться з вами!

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних і погоджуєтеся з політикою конфіденційності

Висновок

З самого початку роботи над проектом ми виявили помилки, які потрібно було виправити для досягнення результату, і зробили це максимально швидко. Разом з нами сайт пройшов трансформацію від закритого онлайн-сервісу до повноцінного інтернет-магазину, з великою структурою і картками товарів. Клієнт, команда SEO-фахівців, розробники злагоджено спрацювали і показали результат:

  • кількість ключових фраз доменного імені зросла в 3 рази;
  • кількість сеансів збільшилася в 9 разів;
  • кількість реєстрацій нових оптовиків було збільшено з нуля до 200 шт в місяць.

Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди