Кейс SEO: як дизайн і структура сайту збільшили трафік на 413% в інтернет-магазині освітлення

У кожного агентства є безліч кейсів про успішну роботу, і ми, звичайно ж, не виняток. Але існує проблема в тому, що більшість кейсів однакові і містять в собі тільки інформацію в форматі:

  1. був сайт певної тематики з певним набором проблем;
  2. проведений аудит і усунені всі можливі помилки в оптимізації;
  3. скріншоти з Google Analytics з графіками зростання під 45 градусів.

З іншого боку, а про що ще писати? Робота виконана якісно, зійшлися зірки, ось і результат.

Ми хочемо показати кейс під іншим кутом, а саме, якbq значний вплив для просування зіграв дизайн і структура сайту. Без цих глобальних змін досягнення потрібного результату, в нашому випадку, виявилося б неможливим.

Звичайно ж, ми залишимо список проведених робіт з SEO і графіки стримкого зростання, без цього нікуди.

Тематика: Освітлювальні прилади для будинку, офісу і комплектуючі.
Регіон: Україна.
Послуга: Комплексне просування.
Період надання послуг: з 2016 року.

Проект надійшов в роботу в першому кварталі 2016 року. Схеми співпраці кілька разів змінювалася. 5 місяців проект був на підтримці, під час якої ми виконували мінімальний обсяг робіт, спрямований на підтримку поточного стану сайту. Така ситуація склалася внаслідок недостатньої впевненості в рентабельності каналу SEO, в результаті чого клієнт не був готовий виділяти достатньо коштів. Кілька місяців проект був на паузі. Загалом, працюємо ми 2 роки, але по факту не весь цей період велися активні роботи з проекту. Внаслідок цього виконання інших завдань істотно розтягнулося.

Цілі проекту або з чим прийшов клієнт

Клієнт звернувся до нас, щоб збільшити кількість відвідувачів і, відповідно, продажів.
До звернення в агентство сайт приносив незначну кількість замовлень. Продажі здійснювалися в фізичному магазині.

Що ми зробили, щоб досягти поставлених цілей

Фундаментом для продуктивного просування стало розширення каталогу сайту, створення посадкових сторінок та адаптивного дизайну сайту.
В результаті, нам вдалось:

  • збільшити видимість сайту в пошуковій системі Google;
  • збільшити кількість трафіку на сайт з пошукових систем, зростання сеансів виросло з 2000 сеансів на місяць до 5000;
  • збільшити дохід з сайту без урахування дзвінків в 2 рази.

Які завдання і як ми робили

Проблеми з посиланнями на старті робіт

Клієнт самостійно купував посилання. Внаслідок цього на сайті з’явилася проблема з релевантністю. Головна сторінка ранжувати вище пріоритетних і трафікових категорій. Це сталося внаслідок спаму по каталогам і безлічі інших некоректних методів отримання зовнішніх посилань. Посилання було відхилено через інструмент Disavow Links.

Ця ситуація пригнічувала, оскільки оптимізація пріоритетних сторінок категорій не давала результату. Головна сторінка ранжувалася вище, але була далеко за межами топа. Перепробували безліч методів виправлення ситуації, але всі вони були безуспішні і не давали бажаних результатів.

У зв’язку з цим вирішили зробити хід конем – оптимізувати головну сторінку під кілька абсолютно різних кластерів запитів, а релевантність інших категорій істотно знизити. Знизили релевантність за рахунок нерелевантних метатегів і відсутність потрібних ключових слів на сторінці.

бажані результати
В результаті головна сторінка стала ранжуватися в топ 10 за запитами «купити люстру» і «купити світильник». Згоден, що це щонайменше дивно, але по-іншому ми цю проблему вирішити не змогли. Таким чином сайт збирає трафік за релевантними запитами, нехай навіть не на зовсім релевантну сторінку.

Які роботи були віконані в рамках просування

Помилок з точки зору оптімізації на сайті було досить багато. Ми виконали стандартні роботи з SEO, а такоже виправили безліч недоліків з точки зору зручності використання сайту:

  1. для всіх сторінок сайту були реалізовані ЧПУ url-адреси. З усіх старих url-адрес прописали 301 редіректи на нові, а також змінили всі внутрішні посилання;
  2. для всіх сторінок категорій та інформаційних розділів прописані релевантні метатеги і заголовки;
  3. для всіх сторінок товарів прописаний шаблон генерації метатегів з різними змінними з метою максимально уникалізувати кожну сторінку;
  4. зареєстрували сайт в Google my Business, наповнили його інформацією про компанії і фотографіями;
  5. налаштували відстеження всіх мікро і макро конверсій на сайті;
  6. налаштували відстеження електронної торгівлі;
  7. склали коректний файл Robots.txt і закрили від сканування всі неякісні документи на сайті;
  8. склали карту сайту в форматі .xml і реалізували оновлення по кроні раз в тиждень;
  9. додали на всі картки товарів блок з інформацією про доставку та оплату;
  10. впровадили безліч виправлень технічних помилок на блозі;
  11. зробили переїзд на захищений протокол;
  12. виправили помилку, в результаті якої були маленькі фото на товарах. Склали рекомендації додавання крутих фоток;
  13. склали рекомендації модулю «Схожі товари», також додали розділ з супутніми товарами;
  14. впровадили безліч доопрацювань щодо прискорення швидкості завантаження сайту;
  15. за допомогою 301 редіректу склеїли сторінки слеш в кінці url-адреси і без;
  16. створили сторінки з брендами категорій товарів;
  17. розмітили дані за допомогою мікроформатів. Реалізували розмітку для хлібних крихт, картки товару, організації, Open Graph і рядки пошуку;
  18. пропрацювали сніппети з метою збільшення CTR;
  19. купували вічні посилання в різних біржах на пріоритетні розділи. Посилань було куплено дуже мало, оскільки бюджет був обмежений. Зараз на сайт, за даними ahrefs, веде всього 87 посилальних доменів;
  20. інші правки.

Результати роботи

Перші результати

Після впровадження всіх, зазначених вище змін, ми отримали наступний зріст трафіку.

Зростання сеансів

Зростання сеансів з 2000 сеансів на місяць до 5000 після впровадження змін

Зростання сеансів з 2000 сеансів на місяць до 5000.
Дохід з продажів через сайт, без урахування дзвінків виріс в 2 рази.
Відсоток дзвінків, за інформацією клієнта, становить 15%.

Але цей результат не можна вважати задовільним, бо ми почали працювати в низький сезон і зростання трафіку припало на початок сезону. Отже наша заслуга в цьому зростанні далеко не основна.

Порівняння зростання органічного трафіку з попереднім роком.

Порівняння зростання органічного трафіку

Порівняння зростання органічного трафіку з попереднім роком

З графіка ясно, що база в попередньому році була більшою, але в результаті виправлення помилок з точки зору оптимізації, в сезон зростання було значно вище, ніж в попередньому році.

Зміни в дизайні і структурі сайту

Ми впровадили зміни в структурі сайту і дизайні через 1.5 роки після початку робіт. Причини звичайні: відсутність коштів і впевненості в окупності вкладень.

Розробка дизайну і структури зайняла досить тривалий період, витратили місяці на розробку макетів, узгодження, внесення коригувань, верстання та впровадження дизайну разом з новою структурою.

Структура сайту

Перед нами стояло завдання значно розширити каталог сайту, оскільки до старту робіт на сайті було всього 25 категорій. Посадкових сторінок не було зовсім. У сайті була категорія «Бра» в якій знаходилися всі товари цієї групи. Розбиття на підкатегорії не було. Така проблема була з усіма групами товарів на сайті.  Без посадкових сторінок під певні кластери немає можливості просувати релевантні запити. Після збору семантичного ядра для тематики ми склали структуру сайту, виходячи з призначеного для користувача попиту. Тільки для категорії «Бра» ми створили 22 підкатегорії:

Структура категорий

Структура категорій після впровадження змін

Було 20 категорій. Стало 110.

Дизайн

Одна з головних проблем сайту – дизайн, а точніше його відсутність. Не було ні адаптивної, ні мобільної версії сайту.

Малювали дизайн сторонні підрядники. З нашого ж боку був повний супровід процесу розробки макетів, верстання та впровадження на сайт.

Разом з клієнтом ми обговорювали дизайн і вносили корективи. Нам було дуже важливо, щоб в дизайн були закладені нюанси, які необхідні для просування.

Ми вмовили клієнта реалізовувати не мобільну версію сайту, а зробити адаптивний дизайн. З мобільною версією завжди безліч проблем в реалізації та в супроводі. Дешевше створити адаптивну версію сайту, вона простіша в підтримці і не вимагає додаткових дій з боку SEO фахівця.

Результати після оновлення дизайну і структури

Новий дизайн і структуру запустили в серпні 2017 року. За місяць пішло значне зростання позиції а, отже, трафіку з пошукових систем.

Зміна органічного трафіку

Рост сеансов

Зростання сеансів у порівнянні березня 2018 з серпнем 2017 зростання

У порівнянні березня 2018 з серпнем 2017 зростання склало 140%, з 4300 сеансів на місяць до 10 500.

Зміна видимості сайту за семантичним ядром

На графіку нижче вказана зміна видимості сайту за семантичним ядром. Зеленою стрілкою відзначена дата впровадження нового дизайну і структури.

Зміна видимості сайту

Дані електронної торгівлі

Дані електронної торгівлі

Порівняння показників електронної торгівлі 1.03.18-31.03.18 с 01.08.17-31.08.17

На графіку вказано порівняння показників електронної торгівлі 1.03.18-31.03.18 с 01.08.17-31.08.17:

  • кількість транзакцій зросло на 138%;
  • дохід зріс на 69%;
  • просів середній чек на 29%.

Загальна динаміка органічного трафіку

На графіку нижче вказана динаміка зміни органічного трафіку за весь період співпраці:

Динаміка зміни органічного трафіку за весь період співпраці

Динаміка зміни органічного трафіку

За весь період співробітництва трафік з пошукових систем виріс з 2500 сеансів до 14 000.

Зростання трафіку складає  413%.

Команда проекту

Проект ведуть:

  • Сергій, Project Manager;
  • Євген, SEO Specialist.
Команда проекту

Команда проекту

Відгук фахівця

На старті робіт ми в першу чергу провели аналіз конкурентів і поставили собі завдання повністю переробити структуру сайту. Усунули проблему з релевантністю і адаптивністю на мобільних пристроях. Після вирішення глобальних завдань ми почали спостерігати значний приріст трафіку – відповідно позитивні відгуки від клієнта із зростання продажів.

Сергій, Project Manager.

Висновки

Виходячи з цього кейса можна зробити висновок, що структура сайту і дизайн є одними з найбільш важливих факторів, які впливають на ранжирування сайту в пошукових системах. Виправивши всі технічні помилки на сайті, ми не досягли задовільних результатів. Тільки впровадження кардинальних змін на сайті дало значний результат у вигляді зростання органічного трафіку і, отже, доходу. Робимо висновок: дизайн і структура сайту мають великий вплив на ранжирування сайту в пошукових системах.

Результати в цифрах:

  • зростання сеансів з 2000 сеансів на місяць до 5000;
  • дохід з продажів через сайт, без урахування дзвінків виріс в 2 рази;
  • відсоток дзвінків, за інформацією клієнта, становить 15%;
  • було 20 категорій на сайті. Стало 110;
  • в порівнянні з серпнем 2017 березні 2018 зростання органічного трафіку склало 140%, з 4300 сеансів на місяць до 10 500;
  • в порівнянні з серпнем 2017 березні 2018 показники електронної торгівлі:
    1. кількість транзакцій зросла на 138%;
    2. дохід зріс на 69%;
    3. просів середній чек на 29%.

Залиште заявку , ми допоможемо з вашим проектом.