Як тренд на генерацію контенту штучним інтелектом вплине на роботу контент-райтерів, редакторів, SEO-фахівців та інших створювачів контенту

Чи хочу я розібратись у темі генерації контенту штучним інтелектом? Чи хочу я «подружитись» з ChatGPT? Ще й як. Тому уважно прослухала змістовний, корисний та надихаючий вебінар від Collaborator «Майбутнє контент маркетингу в IT. Що змінює AI та ChatGPT за участю Катерини Абросимової (Co-founder, Content Director у компанії Kaiiax) та Сергія Кокшарова (seo-фахівець, дослідник та експериментатор у взаємовідносинах пошукових систем та сайтів). Якщо ви ще не чули про можливості ChatGPT — прочитайте, а далі зареєструйтеся там та вивчіть їх. Тому що майбутнє вже настало.

Ви читаєте конспект вебінару, де будуть:

  • прогнози про те, що змінить поява штучного інтелекту (ШІ, англійською – АІ) для бізнесу, digital, райтерів усіх різновидів;
  • які нові професії з’являться, або які нові обов’язки будуть притаманні контент-мейкерам далі;
  • що важливо знати, якщо ви плануєте використовувати ChatGPT найближчим часом;
  • приклади того, як деякі люди вже використовують широкі можливості ChatGPT;
  • план дій: що з усім цим робимо далі.

П’ять передбачень від Катерини Абросимової

1. «Копірайтери будуть не потрібні»

Ці слова можна почути в усіх соцмережах зараз. Штучний інтелект позбавить багатьох SEO-райтерів роботи, спричинить ріст конкуренції між контент-райтерами. Підписка на інструмент буде дешевше, ніж оплата праці райтера для генерації описів, текстів для розділів, нескладних текстів.

Але зарано все кидати та бігти на курси тестерів чи інші. Тому що є інша точка зору: ШІ зробить професію райтера більш цікавою, спростить деякі процеси, залишивши складні виклики. Якість контенту може значно покращитись, якщо ставити це за мету. Треба змінити ставлення до написання текстів, приділяти більш уваги експертизі компанії, заглиблюватися в інтереси ЦА (контент-маркетологи в цю мить радіють — прим. автора).

Зараз є вікно можливостей, досить короткий час, поки явище не набрало обертів, можна заробляти на швидкої генерації контенту за допомогою ШІ.

2. «Google може намагатись забанити контент, який повністю згенерований ШІ»

Для того, щоб розібратись треба поставити питання: чи є якісним контентом той, що генерує машина?

аргументи на захист якості штучно генерованого контенту

Зробила слайд прямісінько з ютуб-відео (посилання нижче): аргументи на захист якості штучно генерованого контенту

Якщо підсумувати, то штучний інтелект:

  • Перевіряє помилки та генерує контент англійською мовою, надаючи можливість комбінувати запити та створювати різні варіанти, обираючи найцікавіший.
  • Легко знімає блок письменника, тому що починає заповнювати умовний «чистий лист», який, згідно з легендами та міфами, лякає райтерів. Тобто він генерує початкові тези, що спрощує написання.
  • Допомагає генерувати ідеї чи вивчати тематику, дотичну до твоєї. Скажімо так – навколо. Можливо, допоможе створювати ефективні контент-плани.
  • Допомагає швидко отримувати відповіді на питання.

Тобто теоретично ШІ має всі шанси для генерації ЯКІСНОГО КОНТЕНТУ. Але зверніть увагу — разом із людиною, яка в тому зацікавлена.

Є й інша можливість — створення великої кількості контенту, який буде звучати більш-менш однаково, особливо, на деякі більш затребувані теми. Поява впізнаваних патернів може бути сигналом для Google, що це штучно згенерований текст, його треба знизити у видачі або взагалі не показувати.

З неякісним контентом Google боровся до появи ШІ. Що занадто, то нездорово, новини тут ми якої не побачимо.

3. Роль райтера зміниться. Він буде аналітиком та редактором контенту, який згенерував ШІ

ШІ автоматизує дуже багато авторських завдань:

  • ресьорч;
  • підбір прикольних заголовків;
  • брейнстормінгу тем.

Але залишається функція управління контентом. Тому дуже багато райтерів візьмуть на себе функції контент-стратега для окремих брендів:

  • продумувати точку зору компанії на якісь речі;
  • вирішувати про що писати;
  • додавати в згенеровані тексти правки;
  • дотримуватися визначеного ToV.

Саме ці люди будуть давати ТЗ для ШІ.

Доведеться навчитись робити це дуже продумано, бо саме від якості ТЗ залежить якість згенерованого контенту.

Катерина думає, що стратегісти будуть робити ресьорч того, про що не може знати ШІ. Також стратегісти будуть відповідати за розповсюдження контенту – дистрибуцію.

А що будуть робити редактори?

підтягуємо англійську терміново

Порада від автора — підтягуємо англійську терміново

Редактор може:

Розібратися, чи відповідає згенерований контент темі – верифікація.
Створити гайд, який би описував детально критерії якісного контенту або принципи, яким якісний контент має відповідати у розумінні бренда. Тоді легко буде робити градацію, наскільки контент від ШІ відповідає цим принципам.

Саме редактори будуть допомагати тренувати програми, що створюють контент.

subject matter expert

З’явиться новий спеціаліст — subject matter expert

Люди завжди більше довіряють людям, аніж машинам.

Наприклад, я завжди наполягаю на тому, щоб про автора була інформація. Читати статті від фахівця і від ноунейма — різні речі. Коли пише фахівець, є припущення що він описує саме свій досвід.

Тому слово credibility буде одночасно назвою контент-тренду на 2023-2026 роки. Попит на експертів буде збільшений, він і зараз немалий. Спробуйте знайти експерта, який приділить час на створення контенту, ще й добре напише.

Підказка для райтерів: оберіть нішу та ставайте експертами. І шукайте матеріал глибоко, вчиться, пишіть, виступайте, робіть себе експертом, якого чітко бачить Google.

4. Штучний інтелект та його можливості будуть використовувати усі: HR, юристи, лікарі, психологи

що робити різним контент-райтерам

Підказка: що робити різним контент-райтерам

Що робити далі?

  • Копірайтерам. Використовувати АІ для створення різних варіантів рекламних текстів, текстів для посадкових сторінок.
  • Контент-райтерам. Разом з АІ брейнсторміти, шукати «м’ясо» для контенту — цікаві факти, матеріали, заголовки, окремі влучні фрази, тригери, що керують увагою читача у тексті.
  • SMMникам. Просто показано вже швидко створювати контент для постів.
  • Email-маркетологам. Дружити з АІ для генерації різних листів.

Але.

Одні компанії будуть використовувати ШІ як асистента для райтера. Будь також інші, там де не дуже високі стандарти якості, або їх взагалі немає. Як ви думаєте, яких компаній буде більше?

Правильно, – других. Тому конкуренція у видачі буде зростати. Що плавно переводить нас до останнього передбачення.

5. Компанії будуть інвестувати в те, щоб їх контент вирізнявся

Якщо подумати, то АІ легше всього писати статті з лівої колонки, що на скріншоті нижче. Тому такого контенту буде більше, ще більше. А далі він просто знеціниться.

зразки заголовків

Невже мода на статті-списки або статті із заголовками «Як зробити … за ХХХ кроків» закінчиться?

Тому всі дружно переходимо на генерацію складного контенту. Зараз з’явиться тренд на:

  • власну думку та досвід;
  • аналітику, якої ще немає ніде, крім голови автора статті;
  • слово «кейс» буде забарвлено в золотий колір, бо це контент, якого ще ніде немає, крім… далі знаєте;
  • дослідження;
  • цікаві погляди, інтерв’ю.

Що зараз є в SEO? Пишеш більше, тому вирізняєшся, тебе краще бачить пошукова система. Особливо, якщо ти постарався, зробив довше, більш насичено, попрацював над структурою. Можливо, з появою великої кількості ШІ-контенту Google буде більше цінувати «100% контент від людини». Тобто немає на сайті дублювання чужих думок — бігом в топ видачі.

Я дуже вдячна Катерині Абросимовій за змістовну та дуже корисну доповідь. За посиланням відео на каналі Collaborator.

Чому треба подивитись відео? Учасники поставили кілька дуже цікавих питань, тому варто послухати відповіді спікерки.

Далі поділюся своїми думками та висновками.

Приклади використання контенту, що був згенерований AI за допомогою ChatCPT

Наш спеціаліст, Вадим Грабовський, Key Account Manager Google Ad Grants, вже використовує можливості магічного чату для клієнтів:

«Підготував 22 статті для проєкту, який допомагає батькам розвивати дошкільнят, вчити їх читати, рахувати. По кожній статті запит для ChatGPT був такий: «Напиши статтю на тему [як дитину навчити читати], мінімум на 2500 символів, та використовуй наступні ключі:

ключ 1;
ключ 2;
ключ 3.
Але ми знаємо, що Google вже навчився відрізняти такий контент, тому з’явилися сервіси які відрізняють контент штучного інтелекту від написаного автором. Наприклад, Content at Scale чи Writer.com.

Тому на генерацію всіх 22 статей пішло 5+ годин роботи, вичитки та корегування.

зразок статті

Таку статтю треба передати редактору, він підготує її для публікації».

А ось що пише Олег Білозор, CEO and Founder в Reply.io:

слова засновника

Пост та коменти можна прочитати за посиланням

Різних сервісів, робота яких ґрунтується на можливостях АІ, буде ставати все більше:

чат з Бандерою

Поговорити с Бандерою? Легко

Насправді, жарт про «роботів, що проти людства», вже не такий і смішний:

відповідь ші

Читаємо сидячи, про всяк випадок

Висновок допоміг мені зробити колега. Георгій Рябий, редактор, маркетолог, Netpeak Group:

«У певному сенсі немає жодної різниці між розробниками та людьми, що створюють тексти. Завжди було тільки питанням часу, коли машинне навчання перейде від рівня «Ось тобі дизайн сайту, напиши мені його код», як 10 років потому у Wolfram Alpha, до «Ось тобі ТЗ, дай мені текст», як у ChatGPT.

Сьогодні GPT допомагає сейлзам писати чудові листи з віршами, аби нагадати потенційним клієнтам про себе, ейчарам – тексти вакансій, SEO-спеціалістам – теми для постів, метадані, структуру самих текстів. Далі – більше.

Особисто я не бачу причин для Google песимізувати сторінку за текст, що створив штучний інтелект. Якщо текст експертний, добре структурований, містить посилання на джерела, то він робить читача щасливим. А це найголовніший критерій успішності.

Ми вже давно делегували свою пам’ять фактів Google, спілкування – месенджерам, тож і зараз маємо залишити в минулому «муки творчості», адаптуватися та ставати професійними операторами штучного інтелекту. Бачу в цьому тільки плюси і зовсім не сумуватиму за періодом, коли пошук першого слова, структури, заголовку чи правильної ілюстрації до тексту займав невиправдано багато часу.

Вимучені тексти ніколи не були потрібні, а треба тексти корисні і красиві. А автори й редактори – щасливі. Тож ave ChatGPT і всім його наступникам!».

План дій: що робимо далі

Я пропоную наступну послідовність:

  1. Провести ресьорч з командою на тему, яке саме ПО з АІ зараз нам потрібно та для яких цілей. Підказка:
    • Copi.ai.
    • Jasper.ai.
    • Writesonic.com.
    • ChatGPT.
  2. Зареєструватись в потрібних сервісах.
  3. Визначитись із запитами для АІ, провести експерименти, обговорити результати з командою.
  4. Можливо, визначитись з тим, хто буде розбиратись з АІ, написати кейс про створення та використання текстів , якщо це доречно. Порахувати, скільки ви економите з АІ грошей та часу.
  5. Питати у колег по цеху: «Як? Ти ще не використовуєш це? А ми вже вписали роботу з АІ у процеси».
  6. Радіти. Дійсно додати роботу з АІ до своїх бізнес-процесів та постійно думати, як ще можна використати нескінченні можливості штучного інтелекту.

Вибачте, але я не використовувала чарівні сили ШІ для написання цієї статті. Якщо вам потрібні консультації з контент-маркетингу, звертайтеся. Поштурмимо, як саме ставити запитання ШІ та обговоримо, який саме контент потрібен вам). А цю статтю покажіть друзям, колегам.