Як зробити технічний SEO-аудит сайту: на прикладі rusbelt.ru

Технічний аудит сайту – перша процедура, яку необхідно виконати перед тим, як взяти в роботу новий проект. На це є 3 причини:

  1. аудит допомагає зрозуміти, скільки видимих сторінок насправді є на сайті;
  2. аналізуючи дані технічного аудиту, ви зможете зрозуміти, наскільки все запущене і який обсяг роботи вам належить;
  3. після аудиту можна приблизно оцінити вартість робіт по технічній частині.

В рамках цієї статті на прикладі інтернет-магазина конвеєрних комплектуючих ми покажемо, з чого складається технічний аудит і на які аспекти внутрішньої оптимізації вам слід звертати увагу.

1. Налаштування краулера

Весь технічний аудит я буду проводити за допомогою спеціалізованого десктопного інструменту — краулера Netpeak Spider.

Перш ніж запустити аналіз сайту, необхідно виставити всі ключові параметри програми.

У розділі «Налаштування», а також на панелі «Параметри» слід виставити всі налаштування за замовчуванням. Виняток становить тільки «Парсинг» в основних налаштуваннях програми. Наприклад, я буду використовувати парсинг для пошуку кількох важливих елементів в коді сайту, а саме:

  • кода Google Tag Manager;
  • кода Яндекс.Метрика;
  • кода мікророзмітки Schema для товарів.

Для пошуку кожного з елементів я створила окремий потік парсинга, використовуючи режим пошуку «Містить» і область пошуку «Весь вихідний код».

Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди

2. Аналіз результатів

Розбирати проблеми цього сайту я буду за зменшенням критичності. У цьому мені допоможе відповідне підсвічування помилок в залежності від рівня їх серйозності.

2.1. Інструкції з індексації. Індексованість сторінок

Перша і найбільша проблема, яка впадає в очі за підсумком сканування, – неіндексованість абсолютно всіх сторінок сайту. Судячи з показників на панелі з помилками, а також за даними «Зведення», весь сайт закритий від індексації в robots.txt.

панель ошибок

Як виявилося, це дійсно так.

robots.txt

Цілком очевидно, що розробник або SEO-фахівець, який останнім проводив якісь роботи всередині сайту, хотів закрити його від пошукових систем на час технічного обслуговування. А потім просто забув про виставлену їм заборону індексації. З того часу тернистий шлях сайту в топ пошуковій видачі напевно став ще складнішим.

Виходячи з усього написаного вище, можна зробити висновок про те, що сайт упускає кілька тисяч потенційних трафікогенеруючих сторінок, блокуючи їх в robots.txt. Найпростіше в цьому переконатися, повторно просканувавши сайт з включеним «Віртуальним robots.txt» і грамотно виставленими директивами.

2.2. Коди відповіді сервера

Серед знайдених критичних помилок виявилися також биті посилання. Їх на сайті виявилося досить багато, а точніше – 83, включаючи 15 битих редиректів. Мені не хотілося присвячувати цілий пункт битим посиланням, а тому я вирішила в цілому перевірити, чи є на сайті інші сторінки, що віддають небажаний код відповіді.

Коды ответа сервера

Відкривши вкладку «Звіти» → «Зведення», можна побачити, що крім 404 коду сюди затесався ще й 302, що відповідає за тимчасовий редирект. Веде цей редирект, знову-таки, на биті посилання. Грубо кажучи, така ситуація: на сайті є кілька сторінок, з яких потрібно поставити редирект і які потрібно перестати індексувати, склеївши з якимись іншими матеріалами. Але вони продовжують індексуватися, бо 302 редирект повідомляє пошуковим системам, що редирект має тимчасовий характер. І при всьому цьому редирект ще й веде на неіснуючу сторінку, плутаючи користувачів і пошукових роботів.

2.3. Дублікати

Перевірка на наявність дубльованого контенту належать до однієї з найважливіших в рамках технічного аудиту. В цьому випадку краулер не виявив ні сторінок, що дублюються, ні дублів Meta Title, Meta Description або заголовків H1.

2.4. Редіректи

Проблеми з редиректами не обмежилися кількома переадресаціями з 302 кодом відповіді та перенаправленням на неіснуючі сторінки.

Редиректы

Крім цього, на сайті виявилося ще кілька проблемних моментів:

  1. Редіректи, заблоковані в robots.txt.
    Як виявилося, це ті самі биті редіректи, про які ми вже говорили. Посилання явно вимагають заміни на робочі та актуальні, а інструкції для індексації – перегляду.
  2. Ланцюжки редиректів.
    Оскільки на сайті всього 6 ланцюжків з трьох послідовних редиректів, зменшити кількість ланок вручну не складно. Але, на жаль, мова знову йде про сумнозвісні биті редиректи.

До того ж на сайті явно не вистачає коректного серверного редіректу, який би направляв користувача на єдине основне дзеркало сайту, вибране як основне. Наразі сайт одночасно доступний як з префіксом www, так і без нього. Це можна перевірити дослідним шляхом, або ж звернувши увагу на хости в «Зведенні».

Хост

2.5. Час відповіді сервера

Попри те, що тривалий час відповіді сервера належать до числа помилок середнього рівня критичності, швидкість завантаження сторінок (отримання даних з сервера) має величезне значення з точки зору ранжування і юзабіліті для ваших відвідувачів.

Час завантаження приблизно 2% сторінок сайту перевищує рекомендований максимум в 500 мс. Причини можна буде виявленою та усунути вже безпосередньо в процесі знайомства з сайтом зсередини.

Время ответа сервера

2.6. Зображення

В ідеальному світі розмір зображення на сайті не повинен перевищувати 100 кілобайт. За такої умови зображення не обтяжують загальну вагу сторінки, сповільнюючи її завантаження. Насправді обмеження може бути не настільки жорстким, але в будь-якому випадку 100 кілобайт – ідеал, до якого слід прагнути. В ході аналізу з’ясувалося, що розмір 40 зображень на сайті за розміром перевищує рекомендований, а найбільша з картинок  важить 1,3 мегабайта. Окремо відзначу, що назви більшості зображень на сайті виглядають як набір з декількох десятків випадкових латинських символів та цифр. Було б непогано прописати для них зрозумілі та змістовні назви латиницею.

2.7. Глибина сторінок

Згідно зі зведеними даними, приблизно 8 відсотків сторінок сайту знаходяться на 6-11 рівнях вкладеності, що ускладнює доступ до них як для пошукових роботів, так і самих користувачів. До того ж згідно з заявою Джона Мюлера, чим менше кліків відділяють сторінку від головної, тим вище її оцінює Google для показу в результатах пошуку.

Глубина страниц

2.8. Canonical

Ще один пункт аудиту – сторінки, на яких виставлено rel = canonical. В даний момент на сайті канонізовані 268 сторінок, і при цьому цілком грамотно. На перший погляд причепитися ні до чого :)

2.9. Мікророзмітки та коди відстеження

За підсумком парсинга можна зробити наступні висновки:

  • Код відстеження Яндекс.Метрики є майже на всіх сторінках.
    Код відстеження Google Tag Manager коректно встановлений абсолютно на всіх сторінках сайту.
  • Товарна мікророзмітка присутня приблизно на половині сторінок і, судячи з усього, не скрізь вона доречна: в переліку є сторінки не тільки товарів, але і категорій. Для складання повної картини необхідних змін потрібен глибший і детальний аналіз.
Юля Заліховська

фахівець з підбору маркетингових рішень

Бажаєте таких самих результатів?

Залиште заявку і Юлія зв'яжеться з вами!

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних і погоджуєтеся з політикою конфіденційності

Коротко про головне

Перед стартом будь-яких масштабних робіт з внутрішної оптимізації сайту важливо провести його технічний аудит. Для його виконання слід використовувати десктопні краулери (наприклад, Netpeak Spider), які допоможуть виявити максимум можливих помилок. У план аудиту в обов’язковому порядку входить перевірка наступних аспектів технічної оптимізації:

  • дублікати;
  • коди відповіді сервера;
  • редіректи;
  • інструкції з індексації;
  • час відповіді сервера;
  • оптимізація зображень;
  • глибина сторінок;
  • атрибути rel = canonical.

Всі інші пункти аудиту безпосередньо залежать від специфіки та призначення сайту: набір обов’язкових параметрів для перевірки блогу та інтернет-магазину буде істотно відрізнятися.

Якщо ви також хочете провести технічний SEO-аудит для вашого сайту й усунути помилки,заповніть форму, ми зв’яжемось з вами