Як підготуватися до зустрічі з дизайнером проекту: що врахувати і що не забути?
Переговори з дизайнером вашого проєкту — це така ж важлива зустріч, як з потенційними партнерами або інвесторами. Без перебільшення. Дизайнер бачить важливі деталі проєкту, на які ви, можливо, не звернули уваги. Він професійно займається візуальною комунікацією, і справа не тільки в естетиці та відповідності вашим смакам. Взаємодія з користувачем, управління увагою, і навіть мудрі схеми оформлення купівлі або пошуку за каталогом — фахівцю під силу.
Тому підготовка — найважливіша частина першої зустрічі з дизайнером або агентством. І чим грамотніше ви підготуєтеся до зустрічі з ним, тим більша ймовірність успіху!
Отже, що ж потрібно вивчити та розповісти дизайнеру?
Знання ніші
Розуміння, яку нішу займає ваш проєкт зараз, куди прагне в майбутньому — це важливо. Чи працюєте ви на ринок всієї країни, визначених регіонів або проєкт створений в рамках тільки одного міста. Сюди ж потрібно віднести цінову політику (доступно — дорого), ставлення бренду до користувачів (преміальний сегмент — широка аудиторія), відданість традиціям або новаторство.
Дослідження конкурентів
Дизайнер вивчить ваших конкурентів. Без вашої допомоги в цьому йому не обійтися. Це потрібно для того, щоб вирішити найважливіші завдання дизайну — ідентифікацію і диференціацію вашого бренду:
- наскільки потрібно виділятися із загального числа ваших конкурентів;
- які якості варто показувати як унікальні та сильні для вашого продукту.
Грамотний дизайнер займеться складанням карти конкурентів (або меппінгом конкурентів), поєднуючи вашу цільову нішу з тим, як виглядає конкурентне середовище проєкту. Обов’язково поділіться відомостями про сильні та слабкі сторони ваших суперників. До речі, саме так ми вчимо працювати усіх наших студентів в школі Projector. Малювати — потім, досліджувати – одразу. Робота над проєктом не передбачає права на помилку.
Цільова аудиторія
Дизайнер відрізняється від маркетолога як мінімум тим, що працює з уже готовою цільовою аудиторією. Його потрібно ввести в курс справи — розповісти, хто ваш користувач, що йому цікаво, які у нього завдання і які обмеження. Чим ширше цільова аудиторія, тим насправді складніше працювати. Потрібно врахувати інтереси та переваги одразу декількох груп людей, а вони часто взаємозаперечні. Ви наблизите запуск проєкт, якщо визначте вікові рамки, сфери занять та інтересів, потреби та обмеження в сприйнятті тих людей, яким потрібен ваш продукт.
Багато клієнтів мого агентства, звертаючись за допомогою, називали дуже широку цільову аудиторію. У нас навіть був внутрішній, корпоративний жарт: “Хто наша цільова аудиторія? – Всі”. Так робити не варто! Якщо ваша цільова аудиторія, наприклад, люди від 18 до 35 років, учні, що працюють, приватні підприємці та безробітні — цю аудиторію можна розбити на кілька сегментів. Для дизайнера важливо бачити два-три сегменти цільових груп. Тоді він зможе працювати з їх передбачуваними перевагами.
Важлива складова — контент
Все, що є в текстовому або графічному вигляді про вашу компанію або проєкт – краще надати дизайнерові якомога раніше:
- текст для головної сторінки сайту;
- приклади новин;
- опис місії та цінностей вашої компанії (але, втім, про це нижче).
У моїй практиці були випадки, коли дизайнерам показували книги продажів. Я вважаю, що така довіра з боку клієнта виправдовує себе. Заодно і макети будуть ближчі до їх фінального виду. Проєктувати модульні сітки теж буде легше.
Нарешті, найголовніше — цілі
Які ваші цілі? Стати монополістом номер один у вашій сфері або створити ком’юніті вузьких фахівців в галузі? Поділіться ними з командою проєкту. У будь-якого завдання є не тільки вимірний результат (його теж добре б озвучити розробникам), але і глобальна мета — навіщо проєкт з’явився на світ.
Пам’ятайте, дизайнер добре працює не тоді, коли йому дають готове технічне завдання. Грамотний дизайнер працює з умовами — в чому суть проєкту, які підводні камені зустрінуться дорогою, як поводяться ваші користувачі, клієнти та конкуренти. Довіряйте команді, яка буде працювати над вашим сайтом, намагайтеся побачити в них не підрядників, а партнерів, які працюють над розвитком вашого бізнесу разом з вами.
І нехай ваш проєкт вдасться!