Як налаштувати відстеження відправки форм для Бітрікс24 за допомогою Google Tag Manager

Бітрікс 24 — це потужний сет інструментів для ведення бізнесу. Одна з його основних фішок — можливість створення форм для збору даних, які одразу синхронізуються з CRM-системою.

Переваги функціоналу:

  • максимально просте створення форм — не вимагає участі понад умів і програмістів;
  • можливість самостійно вибрати потрібні поля з переліку доступних, в залежності від тієї інформації, яку ви хочете отримати від потенційного клієнта;
  • кілька варіантів зовнішнього вигляду форми: три стандартних і один призначений для користувача. За необхідності, можна поставити свою картинку на фон форми або використовувати CSS-стилі безпосередньо під дизайн вашого сайту;
  • автоматична передача даних в CRM-систему і створення Ліда або Контакту на її основі (в залежності від налаштувань).

Але у всіх є свої недоліки. І CRM-форми від Бітрікс24, на жаль, не виняток.

недостатки

Мінус функціоналу — немає автоматичної відправки подій взаємодії з формою в сторонні системи аналітики: Google Analytics і Яндекс.Метріка.

Але рішення є! Події форм можна перехопити в dataLayer (рівні даних) і налаштувати передачу подій в системи аналітики за допомогою Google Tag Manager.

Налаштування відстеження посилання форм Бітрікс24

Розглянемо налаштування відстеження відправки CRM-форми на прикладі форми «Зворотній зв’язок» з віджета Бітрікс 24:

Настройка отслеживания отправки форм Битрикс24

Як я вже сказала, всі взаємодії з CRM-формами Бітрікс24 автоматично відправляються в рівень даних. Відстежити дані можна за допомогою відладчика Google Tag Manager. Для цього в Менеджер тегів потрібно включити режим попереднього перегляду.

диспетчер тегов

Події приходять під час перегляду форми, початку заповнення форми, введення конкретних даних, і, безпосередньо, при відправці форми:

Перегляд форми:

форма tag manager

Відправка форми:

crm form

  1. Створюємо змінні

  2. Для того, щоб налаштувати відстеження відправки форми в Google Tag Manager насамперед потрібно створити змінні eventCategory та eventAction типу «Мінлива рівня даних»:

    eventAction

    eventCategory

    Ці змінні будуть передавати дані про назву форми (eventCategory) і типи взаємодії (eventAction).

  3. Створюємо тригер активації

  4. Далі створюємо тригер активації події, вказавши в умовах активації створені змінні, які містять відповідні параметри з рівня даних:

    триггер активации события

    Перелік основних взаємодій:

  • перегляд форми;
  • початок заповнення форми;
  • успішно заповнена форма.
Важливо! Параметри подій дивіться в рівні даних через відладчик GTM. Бо, наприклад, назва може відрізнятися від Title форми або тип взаємодії може підтягуватися в змінну event:

успешно заполненная форма

** У цьому випадку тригер активації налаштовується таким чином:

віджет category

  1. Створюємо тег

І, нарешті, створюємо тег, що відправляє події в Google Analytics або Яндекс. Метрику зі зробленим раніше тригером

  • Тег для Google Analytics
  • Тег для Google Analytics

  • Тег для Яндекс.Метрики

Для передачі даних про події з Google Tag Manager необхідно створити для користувача HTML-тег і в текстовому полі вставити наступний javascript-код:

где bx24- feedback-submit — ідентифікатор ціли у Яндекс.Метриці;
XXXXXXX — номер лічильника Яндекс.Метрики.

У якості тригера активації цього тегу буде той самий, що активує тег надіслати інформацію про подію в Google Analytics:

конфигурация тега

Аналогічно, можна відстежити взаємодії будь-яких інших форм Бітрікс 24, включаючи всі форми з віджета і форми, вбудовані в сторінку. Необхідно лише вказати назву конкретної форми в eventCategory і тип взаємодії в eventAction.

  1. Налаштовуємо мету
  • В Google Analytics
  • Для створення мети в Google Analytics необхідно вибрати тип цілі – «Подія» і в поля «Категорія» і «Дія» внести значення, зазначені в тезі відстеження.

    типы цели

  • В Яндекс.Метриці

В Яндекс.Метриці необхідно створити нову мету в інтерфейсі лічильника:

  1. Переходимо в Яндекс.Метріку і знаходимо в загальному переліку потрібний лічильник.
  2. У розділі «Налаштування» відкриваємо вкладку «Цілі»
  3. Натискаємо на кнопку «Додати мету» і вказуємо тип умови JavaScript – «Подія».
  4. Вказуємо латиницею довільний ідентифікатор мети (наприклад для відправки форми зворотного зв’язку з віджета Бітрікс24 – bx24- feedback – submit).
  5. Тиснемо на кнопку «Додати ціль».

Яндекс метрика

Висновки

У статті я докладно описала алгоритм налаштування відстеження відправки CRM-форм Бітрікс24 і відповіла на всі найпопулярніші питання по цій темі.

Налаштувати таку CRM-форму можливо. І, більш того, дуже просто. Це зможе зробити кожен, хто працює з Google Tag Manager.

Також, можна відстежувати надсилання форми і будь-яку взаємодію з нею. Завдяки алгоритму, ви можете передавати дані в популярні системи аналітики – Google Analytics і Яндекс.Метріку.