Перша ластівка або як почати свій бізнес в соціальній мережі Instagram

Замовити чашечку кави в затишному кафе, всістися в тіні з ноутбуком і продовжити свій заробіток в онлайн бізнесі – непогана картинка ідеальної роботи. Приблизно так і уявляють собі більшість людей початок нового бізнесу в мережі. Однак, 95% з тих, хто відкриває інтернет-бізнес, так і не досягають успіху. Якби все дійсно було так просто, половина людства давно були б мільйонерами.

Навіть не кажучи про те, що необхідно багато працювати, вивчати тонни нової інформації і знати ази інтернет-маркетингу – не кожній людині під силу самостійно розкрутити свій онлайн-бізнес. Але, за допомогою бажання, наполегливості, цілеспрямованості і конкретних дій, хороших результатів все ж можна досягти. Саме про таких людей і піде мова в нашій новій рубриці “Business online – розбір польотів”. Тут ми будемо розповідати вам про простих початківців онлайн-підприємців, які методом проб і помилок, набиваючи гулі і знову піднімаючись, створюють свій бізнес в інтернеті. А наші експерти дадуть свій коментар і підкажуть, як краще рухатися і який напрям обрати.

Отже, з чого почати. Не секрет, що сьогодні бізнес в інтернеті – це не лише модний тренд, але і зобовязання сучасного ринку. Вартість входу в онлайн-бізнес набагато нижча, ніж в оффлайн. Вам не знадобляться витрати на утримання офісів, численних співробітників, логістику, інфраструктуру й т.і. А що, якщо ви раптом захочете переїхати в інше місто, країну? Не проблема, ви завжди можете взяти свій бізнес з собою! Саме такими критеріями керувалася наша героїня, Надія Філіппова, вирішивши одного разу зайнятися продажем дизайнерського одягу в інтернеті. Відкривши свою першу сторінку, підприємеця початківець, природно, зіткнулася з тим фактом, що число створених інтернет-магазинів в усьому світі значно зростає щодня. І це не дивно, адже створення і вкладення в його просування і розвиток на багато менше, ніж оренда приміщення, закупівля обладнання для магазину в офлайні. Особливо в таких великих містах як Москва. Про складнощі і перші кроки свого стартапа, Надія відверто розповіла в інтерв’ю для нашого блогу, ексклюзивно для Inweb:

ffvlFMLLKT0

 

1. Розкажіть скільки часу пішло на підготовку плану дій і чи потрібні, на вашу думку, для цього будь-які початкові знання?

  • У вересні я поїхала в Москву, в жовтні зв’язалася з дизайнером і запропонувала спільний проєкт. Я аналізувала роботу інших магазинів, трохи почитала в інтернеті про досвід власників інтернет-магазинів. У грудні ми прийшли до спільного рішення. Фактично я працюю на основі напрацювань дизайнера, у неї є популярний аккаунт в Іnstagram. У Москві я брала участь 2 рази в маркетах, схожих на наш одеський Гешефт для розкрутки бренду.

2. Чому ви вирішили зайнятися саме цим бізнесом (область) і просувати його в інтернеті? Що вас надихнуло?

  • В Одесі я купувала речі у цього дизайнера, знаю, наскільки вони якісні та стильні. Опинившись в Москві, я зрозуміла, що на цей одяг буде попит і так виникла ідея про відкриття інтернет магазину. Я початківець ритейлер :)

3. Розкажіть про вашого клієнта, який він?

  • Мій клієнт-це жінка творчої професії, дизайнерка, архітекторка, фотографка, актриса, жінка, що цінує поєднання стилю і комфорту. Вік від 16 до 55.

4. Скільки часу ви приблизно витрачаете на ведення інтернет-бізнесу?

  • 5 годин мінімум. Я не розлучаюся з телефоном або планшетом.

5. Як довго існує ваш бізнес в інтернеті?

  • 1,5 місяця

6. На ваш погляд, заходячи на вашу сторінку що має затримати клієнта?

  • Сьогодні у мене є тільки сторінка в instagram, там трохи підписчиків і вона працює швидше як невелика реклама, ніж реальний інтернет-магазин. Сайт знаходиться у розробці.

 

114788_or

 

7. Розкажіть про вашу сторінку.

  • Сторінка налічує близько 280 підписчиків і оновлюю я її сама, 1-2 рази на день. Проводила розіграші, стало одкровенням, яка кількість нереальних акаунтів беруть участь в них. Взагалі часто чищу сторінку в пошуках свого стилю, поки з цим виникають труднощі. Зараз єдина ефективна реклама – це сторінка дизайнера, одяг якого я продаю – дизайнер рекламує мою сторінку через власну, тому і підписчики з’явилися практично одразу, завдяки крос посту від дизайнера. Я, звичайно, сподівалася, що з першого дня буде більше підписчиків і клієнтів, але я працюю над цим :) Думаю, що зараз мені не вистачає власного стилю, якісного контенту і єдиного образу.

8. На ваш погляд, які можуть бути причини поганих продажів у вашому сегменті, на сьогоднішній день. Або, якщо продажі перевершили ваші очікування – яка причина успіху ваших продажів?

  • У мережі Іnstagram велика кількість сторінок-магазинів, клієнти втомлюються, коли підписуються на черговий аккаунт. В реальності у мене набагато більше продажів (коли беру участь на ярмарку або маркеті), тому що клієнти бачать якість речей і, як мені здається, я вмію знайти підхід до клієнта. У мережі серед величезного напливу сторінок складно побачити щось гідне. І у мене немає особистого позиціювання, на моєму персональному акаунті мало підписчиків, я ніколи не працювала над власним просуванням в інстаграм, хоча багато власників інтернет-магазинів спочатку розкручували себе, а потім – свій бізнес. У деяких це спрацювало. Зараз я буду просувати свій магазин в усіх соцмережах і зроблю повноцінний (нехай лише однієї сторінки) сайт для московського проекту.

9. Чи були складнощі у сприйнятті клієнтами вашого ресурсу?

  • У інстаграме існує пошук за хештегом або назвою аккаунта, покупцеві за хештегом складно нас знайти, наприклад, за тегом # дізайнерськийодяг буде першими видаватися 1000 китайських речей і клієнтові лінь ритися далі. Тому наше завдання – зробити бренд відомим. Ті, хто знайомився з нами на ярмарку, все підписувалися на наш інстаграм. Нашим клієнтам подобається, що весь одяг, представлений в стрічці, є в наявності і терміни доставки по Москві мінімальні-від 3-х годин до 1 дня.

10. Як ви вважаєте чи можливо, на сьогоднішній день, успішно заробляти в інтернеті? Будь-яка людина може цим зайнятися?

  • Я вважаю, що це можливо, але вимагає зусиль, зосередженості і розуміння ринку. Думаю, треба поставити собі за мету і йти до неї, за таких умов кожен може пробувати. А ось чи буде він успішним-покаже час. Мені складно радити, я на початку шляху.

11. З якими основними труднощами ви стикаєтеся сьогодні? Питання експертам (якщо є).

  • Що стосується Іnstagram, в ньому немає таргетованої реклами, я думаю, що вона б мені допомогла – просто підписка або коментарі, рідко дають зворотний зв’язок. Питання експертам: як ви вважаєте, чи варто приділяти окрему увагу особистому брендингу для розкрутки сторінки з продажем одягу? І чи потрібно розвивати всі свої особисті акаунти і приводити їх до одного стилю-імені щоб скрізь були однакові й т.і.?

 

KMEizX07fjw

 

Тетяна Бондар, керівник відділу медіа-маркетингу компанії Inweb, дає свою експертну оцінку стартапу nimblescissors.moscow:

Для початку варто сказати, що Надія правильно зазначила: сфера продажу роздрібного одягу і аксесуарів – одна з найбільш конкурентних у соціальних мережах. Для неї відмінно підходить мережа Instagram. Не будемо стверджувати, що Instagram в цій сфері працює краще за інші соцплатформи, – кожен випадок унікальний, – але саме в цій мережі легше домогтися результатів самостійно.

Для розвитку будь-якої спільноти в соцмережах необхідно витратити ресурс: час або гроші. У разі Instagram ресурс часу більш актуальний, оскільки, як вірно помітила Надія, тут немає функції платної таргетованої реклами. На даний момент ми замінюємо її послугою механічного залучення передплатників: розроблені програми, у великій кількості представлені в інтернеті, для цього не зовсім підходять: по-перше, адміністрація мережі може з легкістю заблокувати ваш аккаунт без можливості відновлення за використання заборонених способів накрутки, по- друге, такі програми не завжди приводять до вас вашу ЦА.

Що ж робити?

Так, привертати увагу до вашого аккаунту вручну, за допомогою лайків і підписок на представників вашої ЦА. Досягнутий рівень підписчиків в 260 людей дуже малий для терміну в півтора місяці. Витрачаюи декілька годин на  день  на активні дії (мається на увазі, конкретно, лайки і підписки-відписки), ви з легкістю подвоїте кількість підписчиків на вашій сторінці вже за тиждень. Головне – потрапляти в ціль. Відзначати і підписуватися на людей, які вже фолловять аналогічні вашому магазини, знаходяться в цільовому місті та відвідують цільові заходи.

nfyz

Дуже важливо чітко визначити для себе свою ЦА. Розбіг у віці з 16 до 55 дуже широкий – і це одна з найпоширеніших помилок сучасних онлайн-магазинів. Так, ви дійсно вважаєте, що ваш одяг зможе купити і, теоретично, носити, будь-яка людина від 16 до 55. Але, насправді, хто найчастіше її купує? Тут коло звузиться відсотків на 50, правда? Визначаючи чіткіше свого покупця, ви зможете звертатися тільки до нього, не “розпорошуючись” на інші категорії людей і, таким чином, сформуєте власний стиль сторінки, який так шукаєте. Тут ми переходимо до контенту сторінки: дуже важливо, щоб ваш підписчик зрозумів, наскільки ви для нього корисні + наскільки ви “на одній хвилі”. Іншими словами, щоб він бачив, що у вас на сторінці він може отримати не тільки каталог з доступним до продажу одягом, а й надихаючі пости з гарними ілюстраціями, порадами стилю, лайфхаками догляду за придбаними речами.

Одяг має на увазі певний стиль, який, ймовірно, може бути малозрозумілим аудиторії, скажімо, старше 50. Звичайно, ніхто не заперечує наявність модних і стильних людей в будь-якому віці, але в нашому суспільстві це, швидше, виняток. Тому звертайтеся до своєї вузької ЦА: крім публікацій з товарами пропонуйте інші мотивуючі пости, стильні картинки. Не потрібно засмічувати стрічку цитатами в стилі МДК, але пост з крутим фільтром, на якому зображена чашка кави зі старбакс, шматочок круассана і залитий сонячним світлом стіл з підписом побажання доброго ранку Москві, яка ніколи не спить точно принесе вам увагу та любов аудиторії;)

Відсутність цін в стрічці

Ще один момент, який одразу кидається в очі, це відсутність цін в стрічці. Будь-якому покупцеві хочеться одразу отримати відповідь на своє питання, а не публікувати запит в коментарях і чекати відповіді в ЛС. Чим більше перед людиною стоїть кроків, які їй потрібно зробити, перш ніж замовити товар (питання про ціну і наявність, реєстрація, дзвінок), тим менше у неї залишається мотивації що-небудь купити. Ви навіть не уявляєте, скільки людей відсіюється тільки на етапі запиту ціни: “А, ще потрібно чекати відповіді? Та ні, краще у сусідів куплю, там всі ціни підписані “. До того ж, коли під фото двотижневої давності вже стоять 2 питання про ціну без відповіді (ви цілком могли відповідати їм в директ, але читач же цього не знає), навряд чи хтось захоче писати і своє, третє питання про ціну, – з думкою, що воно також залишиться без відповіді.

53a54077973a13795b7aa954

Що стосується бренду особистості – це лише приємний бонус до розвитку магазину. Якщо спочатку він не розвинений, я б не стала направляти зараз всі зусилля на його розвиток щоб потім, – з його допомогою, – розвивати профіль магазину. Навіщо вам посередники, нехай навіть в особі власного облікового запису? Одразу покладайте всі зусилля і витрати на розвиток магазину. Краще окремо запрошувати до співпраці лідерів думок і обмінюватися з ними постами. Також можна просити їх порекомендувати ваш магазин в своєму профілі за плату або бартер – використовуйте вже популярні акаунти прямо зараз :)

Таким чином, ми можемо підвести невеликий підсумок: плюси бізнесу в інтернеті безумовно очевидні як для власника, так і для покупця. Продавцеві не потрібно переплачувати за оренду приміщення, а для покупця – зручний сервіс, товар доставлять додому, за бажанням. На практиці ж реалізувати подібну бізнес ідею не просто, але дуже навіть можливо. Головне – ваша цілеспрямованість і знання: оскільки це потрібно робити правильно. Якщо у вас виникли питання, пишіть нам і наступним розбором польотів можете стати ви :)