Як не втратити свій сайт: чітка стаття про рівні доступу

Існує повір’я, що один злий-презлий SEO фахівещь, втративши проєкт, задумав видалити клієнтський сайт з пошукової видачі Google. І навіки придати його забуттю. Похмурі картини виникали у хворій уяві засмученого фахівця, малюючи за спиною зловісні тіні. Все вийшло, якби SEOшнік мав повний доступ до аккаунту Google Search Console. Зрозуміло, цього не було. Він, звичайно ж, не здогадувався.

У статті ми розповімо про рівні доступу популярних сервісів Google.
Так що ж потрібно, щоб все-таки видалити сайт?

Google Search Console

Якщо ви хочете дізнатися, як ваш сайт представлено в пошуку Google і які у нього можуть бути проблеми в оптимізації, зверніться в Google Search Console.

GSC надає дві основні ролі:

Власник

Роль власника означає, що ви цар і фараон. У ваших руках зосереджена влада:

  • ви вільні призначати та видаляти холопів-користувачів і змінювати налаштування;
  • маєте повне уявлення про те, що відбувається у вашому царстві (вся доступна інформація про ресурс);
  • у вашому розпорядженні всі наявні інструменти – від додавання карти сайту до гільйотини.

Ось тут-то ви зможете, на відміну від SEO-фахівця з притчі вище, видалити інформацію про сайт для пошуковика.

При цьому власники позділяються на:

Підтверджений власник – для цього необхідно підтвердити царську блакитну кров, скориставшись одним з декількох способів авторизації.

Делегований власник – відповідно, це власник, обраний милістю підтвердженого власника.

Пам’ятка №1: Варто відзначити, що й у підтвердженого, і у делегованого власників однакові права на ресурс.

Пам’ятка №2: Якщо вам делегували володіння ресурсом, ви побачите його (ресурс) тільки після власноручного додавання.

Користувач

access levels

Користувач може, як і власник, переглядати всю важливу інформацію про сайт, виконувати деякі операції. У нього тільки немає права додавати або видаляти інших користувачів – це прерогатива власника ресурсу.

Якщо вас призначили користувачем ресурсу, він (ресурс) автоматично з’явиться в Google Search Console, на відміну від ситуації, коли вам делегують права власника.

Роль користувача також поділяється на два рівні доступу:

Повний доступ – ви переглядаєте майже всю інформацію про ресурс і виконуєте деякі дії.

Пам’ятка №3: так-так, ви все ще можете видалити інформацію про сайт для ПС.

Пам’ятка №4: щоб все було ОК, не забудьте вказати головне дзеркало сайту.

Якщо ваш сайт на https, додавати незахищену http-версію не варто, навіть не дивіться туди!

Обмежений доступ – все, що ви можете – стоїчно споглядати інформацію про ресурс, будучи нездатним щось в ньому змінити.

Повторюємо ще раз, наочно і в порівнянні.

access levels

Google Analytics

Google Analytics — це такий студент-гік, який займається збором інформації та конвертує її в докладну статистику відвідувачів сайту. Ієрархічно GA підрозділяється на наступні рівні: організація, аккаунт, ресурс і подання. Нас цікавлять останні три.

Аккаунт є вихідною точкою доступу до сервісу. Щоб користуватися Google Analytics у вас повинен бути, щонайменше, один аккаунт з указанням ресурсу, який ви збираєтеся відстежувати. Аккаунт може містити один і більше ресурсів.

Ресурс – саме з нього буде збиратися статистика. Ресурсом може бути сайт, мобільний додаток, пристрій і навіть чортів гук! Як тільки ви додасте ресурс, GA створить код відстеження з унікальним ідентифікатором для збору інформації.

Подання – це доступ до інформації та звітів про ресурс. Один ресурс може вміщати до 25-ти подань. Тому в кожному окремому поданні ви можете фільтрувати виведену інформацію про сайт. Наприклад, в одному виводити всі дані по проєкту, а в іншому – інформацію з органічного пошуку.

Всі три рівні Google Analytics (аккаунт, ресурс і подання) мають однаковий набір рівнів доступу:

Управління користувачами – додаємо користувачів, які сумлінно працюють і видаляємо тих, хто б’є байдики на поточному рівні та нижче.

Наприклад, якщо у вас доступ до управління користувачами на рівні ресурсу, ви можете видалити користувача з ресурсу та подання, АЛЕ видалити користувача на рівні облікового запису не вийде. Дозволи на рівні облікового запису передаються на підконтрольні йому ресурси та подання.

Зміна – це доступ до редагування аккаунтів, ресурсів і уявлень, але без управління користувачами.

Пам’ятка: для створення цілей вам знадобиться доступ до зміни на рівні облікового запису, а для їх використання – на рівні подання.

Спільне використання – створення персональних об’єктів і доступ до них, робота зі зведеннями та нотатками, можливість перегляду інформації сайту та аналізу.

Перегляд і аналіз – нижчий рівень ієрархії доступів. Ви можете переглядати звіти, керувати даними в них, переглядати загальні об’єкти без права редагування.

Google my Business

Google My Business — візитна картка вашої компанії в пошуку Google. Вводячи вітальний запит, праворуч в пошуковій видачі зобразиться саме GMB з інформацією про адресу, телефонні номери та т.і.

Ієрархія доступів в GMB ділиться на власників, адміністраторів і менеджерів.

access levels

Власник – управляє інформацією про компанію в сервісі, додає і видаляє користувачів. У сторінки може бути лише один основний власник, інші власники призначаються його милістю. Між основним і призначеним власниками немає ніякої різниці, крім того, що перший не може відмовитися від свого дитинча, не надавши права власності компанії.

access levels

Адміністратор – «рівень напівкровки» – те саме, що і власник, тільки без права вилучення компанії з GMB і управлінням користувачами.

access levels

Менеджер – «рівень маглу» – на відміну від адміністратора, у нього немає прав змінювати дані про компанію, влаштовувати відеозустрічі та управляти каналом Youtube.

access levels

Ще раз пройдемося по відмінностях між власниками, адміністраторами та менеджерами:

ДіяВласникАдміністраторМенеджер
Додавання і видалення адміністраторів і менеджерів
Видалення сторінок
Зміна відомостей про компанію
Управління Hangouts в прямому ефірі та відеороликами на YouTube
Відповіді на відгуки клієнтів

Грамотне делегування прав завжди може врятувати ваш проєкт від непередбачених ситуацій. А як ви ставитеся до безпеки свого ресурсу?