Відеоігри: революція в сфері освіти

Відеоігри стають предметом гарячої критики за свій «згубний» вплив на дітей. Але у медалі є й інший бік: все частіше фахівці рекомендують використовувати ігри в навчанні! Як стверджують психологи, саме завдяки їм ми отримуємо безліч позитивних навичок.

Якщо ми, на жаль, чуємо в новинах, що якась дитина знову відкрила стрілянину у своїй школі — в першу чергу нарікаємо на ігри. «GTA» та «Call of Duty» для багатьох батьків давно стали синонімами культурної деградації, причиною зростання молодіжного насильства і тому подібних жахів.

Але граючи, ми можемо навчитися не тільки поганому: вже сьогодні вчені цілком серйозно говорять про революцію в системі освіти — гейміфіковану революцію.

Використання відеоігор в освіті може понести за собою унікальний позитивний ефект: дві міжнародні студентські програми доводять це.

У США щорічний конкурс The National STEM Video Game Challenge пропонує школярам старших і середніх класів підготувати власні проєкти відеоігор і взяти участь в конкурсі на найкращий з них.

Відеогра від Mind Research Institute — ще один приклад гейміфікації освіти. У ній використовується ігрове середовище з метою освіти, пропонуючи учасникам по-новому поглянути на царицю наук — математику. Таким чином, учні та студенти візуалізують для себе математичні задачки та швидше знаходять до них рішення. Проєкт було ініційовано ще у 2010 році в рамках урядової програми, яка так і називалася — STEM (Science, Technology, Engineering and Math = Наука, Технологія, Інженерія і Математика). Її мета проста: відродити в молоді інтерес до технологій на практичних прикладах. Питання лише в тому, чи в змозі студенти самостійно створити повноцінну гру?

Ще і як!

Гейміфікація освіти — це радикальний і ефективний метод, який несе в собі безліч змін. Безсумнівно, він заслуговує на пильну увагу.

Переможці цього року торкнулися у своїй роботі безліч наукових сфер: від соціології та охорони здоров’я до граматики та математики. Працюючи над іграми, учасники не тільки пізнають нові науки, але і багато спілкуються між собою, обмінюючись досвідом і враженнями. І саме завдяки їм, з кожним роком все більша кількість фахівців в галузі освіти в усьому світі дивиться на відеоігри вже з академічної точки зору.

Як стверджує Метью Петерсон з Mind Research Institute, навчання за допомогою відеоігор — це безліч нових можливостей для викладачів. У своєму виступі на конференції TED Петерсон наполягає, що саме такий спосіб подачі матеріалу допомагає учням значно поліпшити результати тестів з безліччю предметів: математики, фізики та інших.

«У молоді чудово виходить самостійно створювати для себе те, що їм так подобається, отримуючи, при цьому, все нові та нові знання. Підручники та зошити — лише 1% усього того розмаїття можливостей, яке перед ними лежить.»

Ми можемо і далі продовжувати засмучуватися на тему того, як наші діти ростуть в комп’ютеризованому світі, з малих років звикаючи до планшетів і смартфонів, не помічаючи за ними реальне життя. А можемо, навпаки, використовувати досягнення науки для їх користі більш ефективного і цікавого навчання, що створює нових героїв сучасності.