Як оптимізувати сторінки фільтрів інтернет-магазину

Фільтри – відмінний помічник покупця в пошуку потрібного товару на сайті. Але це далеко не єдина їхня задача. Вони можуть бути практичним і дієвим інструментом просування.

У цьому пості ми розповімо, навіщо їх використовувати і як це зробити з мінімумом вкладень.

Фільтри, категорії і сегменти в боротьбі з конкуренцією

Основне завдання фільтрів в інтернет-магазині – допомагати користувачу зручно вибрати товар. Крім того, з їх допомогою можна здійснювати сегментацію продукції, виділяти окремі посадкові сторінки та вести на них цільовий трафік. Використовуючи фільтри або теги, ми суттєво розширюємо охоплення цільової аудиторії, оскільки під кожну групу запитів є окрема посадкова сторінка.

Візьмемо, наприклад магазин жіночого одягу, у якого є категорія «Сукні». Серед товарів категорії можна вибрати вечірні сукні, зелені сукні та й таке інше. Мета оптимізації – створити окрему посадкову сторінку під окремі кластери запитів (наприклад, «Вечірня сукня» або «Зелена сукня») і вести цільовий трафік по цих запитах одразу на відповідні сторінки, а не основну категорію суконь.

Як оптимізувати сторінки фільтрів інтернет-магазину

MS будь-якого інтернет-магазину містить стандартну систему фільтрації, створену в допомогу користувачеві. Але якщо її оптимізувати належним чином, ми отримаємо ефективний SEO-інструмент.

За замовчуванням сторінка конкретного фільтра не є посадковою одразу з кількох причин:

  • відсутність ЧПУ URL-адреси,
  • відсутність релевантних метатегів,
  • відсутність контенту,
  • недостача кількість внутрішніх посилань, внаслідок чого така сторінка рідко сканується та індексується.

Щоб сторінка фільтру перетворилася на дієвий і ефективний інструмент просування, необхідно зробити наступне:

  1. Зібрати семантичне ядро за категорією товарів, використовуючи Serpstat, Adwords, Key collector.
  2. Проаналізувати конкурентів і виявити ефективні рішення.
  3. На основі видачі пошукових систем і конкурентів кластеризувати семантичне ядро і підготувати завдання з розширення структури сайту.
  4. Детальніше про це ми розповідали тут.

  5. Обговорити з клієнтом наявність товару під відібрані сегменти в магазині та створити під кожен посадкові сторінки. Такі сторінки повинні бути оптимізованими, містити всі необхідні метатеги, чітко відповідати на запит і, бажано, пропонувати клієнтові достатній асортимент товарів (кількість товару – один з чинників ранжування, тому тим магазинам, які можуть з більшою ймовірністю задовольнити запит користувача, пошукові системи віддають пріоритет).

Як оптимізувати фільтри того чи іншого движка ми розповідали тут.

Створюючи окремі посадкові сторінки під більш низькочастотні пошукові запити, магазин звужує коло своїх конкурентів. Тепер він не конкурує з тисячами магазинами жіночих суконь одразу. За вечірніми сукнями магазин змагається тільки з сотнею сайтів вечірніх суконь, за зеленими сукнями – з іншою сотнею.

Оскільки далеко не всі інтернет-магазини правильно створюють структуру, у них просто немає окремих посадкових сторінок під окремі популярні запити, наприклад, «Сукня в горошок».

Користь оптимізації фільтрів для контекстної реклами

Оптимізовані фільтри допомагають не тільки в органічному пошуку, але і в контекстній рекламі. Якщо за запитом «вечірня зелена сукня» користувач потрапляє на головну сторінку категорії, йому потрібно буде застосувати мінімум два фільтри для отримання необхідної групи товарів.

За наявності посадкової сторінки, створеної з підбіркою виключно зелених вечірніх суконь, нема потреби «гратися» з фільтрацією – можна одразу вибирати товар.

Направляючи користувача на потрібну групу товарів, фахівці з контекстної реклами, часто, ведуть їх на сторінку з результатами фільтра або пошуку.

Однак якщо під кожен кластер запитів буде окрема оптимізована посадкова сторінка – показник якості підвищиться (вона більш релевантна запиту), що спричинить зниження ціни кліка.

Якої глибини фільтрацію варто використовувати

У більшості випадків не має сенсу заглиблюватися в фільтри більше, ніж на два параметри (вечірня зелена сукня).

Щоб прийняти рішення по створенню окремої посадкової сторінки завжди слід звертати увагу на видачу пошукової системи.

Для автоматичної кластеризації існує безліч сервісів, наприклад:

Якщо запитів небагато, кластеризацію можна реалізувати вручну.

Якщо за запитом «вечірні сукні» у всіх сайтів в топі видачі присутні відповідні посадкові сторінки, то і вам без такої не обійтися. Але якщо у конкурентів цих сторінок немає, це ще не означає, що вони не потрібні й вам. Швидше за все, досить буде на сторінку вечірніх суконь додати входження під зелені сукні або ж просто впорядкувати товари так, щоб зелені сукні там фігурували (товари, у яких потрібні нам входження присутні в назві та / або описі). Але це не точно.

Чи завжди потрібно створювати посадкові сторінки?

Процес оптимізації фільтрів не завжди ґрунтується на створенні посадкових сторінок з фільтрів (що часто дорого і довго). Особливо проблема ціни та часових ресурсів стосується не популярних CMS або самописів, де напочатку такий функціонал не закладено.

Ще один варіант швидкої та дешевої оптимізації фільтрів – теги. В такому випадку сама фільтрація ховається від індексації, а комбінації тегів формують потрібні нам сторінки під видачу.

Як оптимізувати сторінки фільтрів інтернет-магазину

Полегшений процес оптимізації фільтрів у конструктора інтернет-магазинів Хорошоп: тут комбінації фільтрів створюються за допомогою пресетів з мінливими url-ами, які легко і зручно оптимізувати. Можна розмістити унікальні метатеги, контент.

Як оптимізувати сторінки фільтрів інтернет-магазину

Існують і костильні рішення, коли в коді сайту налаштовується автозаміна url-адреси з результатом фільтрації на щось абсолютно прекрасне https://site.com.ua/vine/country/italy.

В результаті така сторінка сприймається як висадкова і людьми, і пошуковими системами.

Такого роду костиль налаштовується за кілька годин і економить багато коштів і часу на реалізацію. На жаль, він не є гарантованим універсальним рішенням для всіх проєктів, але лазівку можна знайти майже завжди :)

Всім клієнтам агентства інтернет-маркетингу Inweb ми, в рамках першого етапу, складаємо рекомендації з розширення структури. Адже, практично завжди, є що вдосконалювати.

Результати додавання сторінок фільтрів:

Інтернет-магазин алкоголю – сторінки брендів.

Як оптимізувати сторінки фільтрів інтернет-магазину

Інтернет-магазин алкоголю – сторінки країн виробників.

Як оптимізувати сторінки фільтрів інтернет-магазину

Нерідкі випадки, коли клієнти додають у свій перелік послуг / товарів ті, які вони раніше не надавали, бо не знали, що на них є попит.

Юля Заліховська

Керівник відділу продажів

Дізнайтеся про рекламу для вашого бізнесу!

Задайте Юлі питання про просування сайту в інтернеті.

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних і погоджуєтеся з політикою конфіденційності

Висновки

  • Завжди необхідно аналізувати попит в ніші, щоб охоплювати 100% попиту аудиторії.
  • Для інтернет-магазинів можна використовувати в якості посадкових сторінок фільтри або теги.
  • Щоб нові посадкові ранжувались відповідно до своєї релевантності потрібно взятися за їх оптимізацію.
  • Розширення структури на підставі попиту дасть перевагу перед конкурентами.

Дякуємо за допомогу в підготовці матеріалу Head of SEO Inweb Владиславу Наумову.


Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди