Налаштування електронної торгівлі за допомогою Google Tag Manager

У своїй роботі практично всі інтернет-маркетологи користуються інструментом Google Tag Manager. Переваг роботи з ним досить багато, оскільки з його допомогою можна встановити системи аналітики та показувати рекламний банер зі знижкою тільки для користувачів, які прийшли через контекстну рекламу.

Одна з найбільш корисних переваг Google Tag Manager — можливість налаштування і відстеження електронної торгівлі.

Перш ніж перейти до налаштування відстеження електронної торгівлі, необхідно переконатися, що на сайті коректно встановлений контейнер GTM і що через нього вбудований Google Analytics. Ми не будемо зупинятися на тому, як правильно встановлювати Google Tag Manager, про це ви зможете дізнатися в довідці.

Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди

Передаємо дані про вчинені транзакції в GTM

Щоб налаштувати передачу даних про проведені транзакції, насамперед потрібно включити в налаштуваннях уявлення Google Analytics електронну торгівлю:

Включить электронную торговлю в Google Analytics

 

Потім потрібно розмістити на сторінці підтвердженого замовлення (Thank you page) наступний код:

Сторінка підтвердження замовлення виглядає приблизно так

 

Програмісту потрібно підтягувати наступні дані про успішні замовлення в цей код:

  • transactionId – ідентифікатор транзакції;
  • transactionTotal – загальна сума транзакції;
  • transactionAffiliation – назва магазину де було здійснено продаж;
  • transactionTax – сума податку;
  • transactionShipping – вартість доставки;
  • transactionProducts – описує товари в транзакції:
    • sku – артикул товару;
    • name – назва товару;
    • category – категорія, тип або вид товару;
    • price – ціна;
    • quantity – кількість.

Обов’язкові параметри, без яких не обійтися, виділені курсивом. Всі інші можна не вказувати, якщо в цьому немає потреби.

Приклад реалізації:

Приклад реалізації ecommerce

 

Кілька нюансів під час налаштування:

  • Даний код обов’язково потрібно розмістити перед кодом Google Tag Manager, в іншому випадку він не буде функціонувати належним чином.
  • Обов’язково потрібно очистити змінну сесії, в якій знаходяться дані про кошик. Таким чином ми виключаємо можливість повторної відправки даних про транзакції при оновленні сторінки.

Створюємо тригер

Після розміщення коду електронної торгівлі на Thank you page нам потрібно налаштувати GTM, щоб він міг побачити цей код та відправити дані в Google Analytics.

Почнемо з налаштування тригера. Потрібно вказати сторінки, на яких знаходиться код, який ми додали. Тригер має спрацьовувати при перегляді сторінок успішного замовлення.

Вибираємо в меню: Тригери → Створити.
Тип тригера: Перегляд сторінки.
Тригер активується на наступних сторінках: Деякі перегляди сторінок.

Далі потрібно вибрати URL-адреса Thank you page, на якій знаходяться дані про транзакції.
Для Opencart цей фрагмент : checkout/success
Для Bitrix це: ORDER_ID

У кожної CMS фрагмент URL-адреси, за якою можна налаштувати активацію тригера, свій.

Налаштування тригера в GTM

 

Налаштовуємо тег — Електронна торгівля

Тепер потрібно налаштувати передачу даних про транзакції в Google Analytics. Для цього ми створюємо тег.

Тип тега: Google Analytics
Тип відстеження: Транзакция
Умови спрацьовування — вибираємо тригер, створений у попередньому кроці.

Настройка нового тега транзакции
Настройка триггера для тега транзакции

Таким чином, якщо користувач заходить на сторінку успішного замовлення і там є дані про транзакції — спрацьовує тригер і дані передаються в Google Analytics.

Перевіряємо працездатність

Перевірити коректність роботи програміста й налаштувань в GTM дуже просто. Робимо тестове замовлення на сторінці Thank you page, у вихідному коді шукаємо дані про транзакції. Я рекомендую додавати в замовлення товари із різною кількістю, щоб перевірити, як програміст налаштував передачу цих даних.

На що слід звернути увагу:

  • Код з даними про транзакції повинен знаходиться перед кодом GTM.
  • Дані про транзакції та код GTM повинні знаходиться одразу ж після тега, а не десь у футері сайту.
  • Після оновлення сторінки успішного замовлення, дані про замовлення повинні пропадати.

Якщо щось з цього не працює — вкажіть програмісту на допущену помилку.

Можливі підводні камені

  1. Бувають такі сайти, на яких відсутні Thank you page, тобто немає сторінки, на якій можна розмістити дані про досконалу транзакцію. Що робити в такому випадку?
    Є 2 варіанти вирішення:
    • Зробити так, щоб після успішного замовлення створювалася thank you page й мала URL-адресу за якою можна налаштувати тригер.
    • Вбудувати в код перед відправленням форми, якщо є валідація на javascript. Можна написати в коді, що якщо форма замовлення успішно відправлена й  пройшла валідацію — додавати дані транзакції в код сторінки.
  2. На безлічі сайтів є зручна функція “Замовлення в 1 клік”. Практично завжди після здійснення замовлення там тільки спливає pop-up з текстом “Дякуємо за замовлення, з вами скоро зв’яжеться наш менеджер” без переходу на Thank you page. Розв’язання даної проблеми аналогічно попередньому пункту, але є один нюанс: потрібно змінити налаштування тригера. В цьому випадку потрібно, щоб тригер спрацьовував на всіх сторінках сайту, де є дані про транзакції в коді сторінки. Замовлення може бути здійснено на будь-якій сторінці сайту.

Настройка триггера для случая купить в один клик

P.S. Бонус для тих, хто дочитав до кінця — готове технічне завдання з налаштування електронної торгівлі для програміста. Звичайно ж, воно не універсальне, але його можна використовувати як основу, доповнюючи згідно зі структурою та особливостями вашого сайту.