Як подвоїти трафік за допомогою трендів

13 липня минулого року на блозі Inweb з’явилася стаття про те, як гра Pokemon GO вплинула на маркетинг малого бизнесу. За добу вона набрала понад півтори тисячі переглядів, а його щомісячна аудиторія збільшилася вдвічі. Цей кейс змусив нас замислитися над тим, який маркетинговий потенціал у ситуативних реакцій – і як не витратити його даремно.

Де шукати тренди

Якщо про тренд пишуть все медіа навколо і говорять всі користувачі у френдстрічці, може бути вже занадто пізно. Своєчасно виявити тренд можна за допомогою Google Trends, новинних агрегаторів і RSS-стрічок. Наприклад, створивши в новинному зібранні перелік з десятка профільних ресурсів, ви будете залишатися в курсі всіх ключових змін, не втрачаючи час на відстеження новинної стрічки всіх видань окремо.

Список ресурсів в добірці залежить від того, в якій тематиці необхідно відстежити тренд. Досвід показує, що чим ретельніше сегментовані добірки, тим легше аналізувати інформаційний потік і не розпилятися.

RSS-аггрегатор Feedly

Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди

У липні 2016, після виходу гри Pokemon GO в добірці західних профільних ресурсів з маркетингу ми помітили купу згадок гри в перші два дні після її виходу. Спочатку це було схоже на звичайний інтерес до релізу, але 11 липня в стрічці з’явилися скріншоти з Google Trends, де запит “Pokemon GO” обганяв за популярністю запит “porn”, а по частоті завантажень – Twitter. Всі фактори говорили про те, що популярність тренду поки ще не досягла піку, треба було діяти одразу.

Pokemon Go в Google Trends

 

Завдяки новинному агрегатору можна панорамно дивитися за тим, що говорять західні і вітчизняні видання, і вживати своєчасні редакторські рішення.

Ви знайшли тренд, що далі?

Щоб вірусний контент виглядав органічно на вашому ресурсі, його потрібно логічно пов’язати з тематикою ресурсу.

Перше, що ми зробили, – вивчили всі західні джерела зі згадуванням Pokemon GO і знайшли інформацію про те, як власники магазинів, кафе і перекусних можуть використовувати покестопи, бази битв для гравців Pokemon GO, для залучення клієнтів. Такий новий вектор в маркетингу був цікавий нашій ЦА – малому і середньому бізнесу, який активно розвивається. Так і сформувалася тема статті — як Pokemon GO змінив маркетинг малого бізнесу.

Через тиждень подібне рішення прийняли й інші компанії. Інтернет-магазини пропонували портативні акумулятори для гравців, оскільки гра мала на увазі довгі піші прогулянки з включеним екраном і GPS, мобільні оператори продавали тарифні плани з пакетом метрів для мобільного інтернету.

Коли весь цей покемоновий ажіотаж скінчився, стало ясно, де маркетинг вільно творить, а де подовгу погоджує кожну дію з керівництвом: на головній сторінці Приват24 через 3 дні після релізу гри з’явилося відео, яке обіцяло бонуси біля відділень ПриватБанку, – це була оперативна реакція. Невдалим прикладом роботи з трендами була SMS-розсилка від одного з мобільних операторів, що обіцяла 3 гігабайти мобільного інтернету, «щоб зловити всіх покемонів». Все б добре, якби не була ця розсилка жовтневою.

Зараз або ніколи

Гра вийшла 6 липня, статтю ми опублікували 13 липня. Ми не встигли структурувати статтю, вичитували майже одразу перед публікацією і деформували контент-план, але публікацію про Pokemon Go російською мовою зробили одними з перших.

Тренд – швидкопсувний продукт, працювати з ним треба одразу, як він з’явився. Своєчасно опублікований тренд приведе трафік, а запізнілий повісить на вас тавро слоупока.

Оскільки ми опублікували статтю всього за тиждень після появи тренду, нам вдалося зібрати півтори тисячі переглядів статті при середніх 100-200 переглядах.

Ми турбувалися, що цей результат проміжний, але після зацікавленості щомісячна аудиторія блогу збільшилася вдвічі.

trends-pokemon

 

Після було багато різних статей за темою Pokemon GO, які за якістю та обсягом були вище за нашу. Але чим пізніше вони виходили, тим менше був зацікавлений читач.

Вимикайте внутрішнього перфекціоніста. Краще редагувати статтю з трендами по ходу справи, ніж опублікувати її ідеальною, але пізніше всіх.

Що в підсумку

Працюючи з трендами, варто дотримуватися кількох принципів:

  • Систематизуйте відстеження трендів. Використовуйте Google Trends, новинні агрегатори і RSS-стрічки.
  • Публікуйте оперативно. У роботі з трендами рахунок часу йде на години, не зволікайте.
  • Не обманюйте читача. Не використовуйте тренд, щоб заманити. Створюйте якісний і релевантний контент. Що в коробці, то і на коробці.
  • Не користуйтеся простроченими трендами, бережіть репутацію.