Медицина: одна з найперспективніших тематик в діджитал-маркетингу в 2017 році

Наталя Кирик, контент-студія WordFactory

У грудні ми провели масштабне опитування фахівців сфери digital і дізналися, які тематики найбільш активно розвивалися у 2016 році та будуть найбільш перспективними у 2017 році. Одна з най-най у всіх категоріях (стабільних, яка активно розвивається, високоприбуткових) – медицина. Чому медичний бізнес так активно розвивається? Які фактори впливатимуть на нього в найближчому майбутньому?

Про це ми поговорили з фахівцями «Агенції медичного маркетингу».

Катерина Фетисова, бізнес-тренерка, керівник проєктів у «Агенції медичного маркетингу»:

Кількість людей на планеті збільшується, вони продовжують хворіти та мають нормальну потребу бути здоровими й красивими. Більшість лікується ЛЗ з аптеки, процвітає неусвідомлене самолікування. На цьому і будується успішність і зростання медичного та фармбізнесу в цілому. Перевага серед населення людей похилого віку також сприяє збільшенню витрат на медицину і фармацію.

Певним поштовхом для розвитку медицини в Україні є військові дії на Сході країни. Сьогодні активно випускаються і формуються військові аптечки, препарати для невідкладної медицини. З різних країн приїжджають коучі та навчають наших лікарів. У 2017 році в Україні хочуть налагодити випуск сучасних функціональних протезів.

В Україні з 2017 р. планується поетапна реформа в державній охороні здоров’я: поступовий перехід на страхову медицину, автоматизація системи медичних установ України. Трансформація стартує з запуску сімейної медицини європейського зразка на базі існуючої первинної ланки української системи охорони здоров’я (поліклініки, амбулаторії, ЦПМСД). В результаті реформи українці зможуть вільно вибирати сімейного лікаря та педіатра для своїх дітей і підписувати з ними прямі угоди з чітко прописаним обсягом послуг, гарантованих і оплачених державою. У разі якщо пацієнта не задовольняє сімейний лікар, він зможе його поміняти. Сімейні лікарі будуть видавати довідки до дитячого садку, школи, басейну. Прив’язка до місця проживання скасовується.

Ірина Францева, керівник відділу маркетингу в «Агенції медичного маркетингу»:

Медицина — вже давно стала бізнесом. Подальше погіршення ситуації в державній медицині та невизначеність перспектив вітчизняної охорони здоров’я сприяють розвитку приватної практики. Згідно з опитуваннями, кожен третій пацієнт в Україні вибирає приватну клініку. При виборі близько 40% спираються на рекомендації знайомих або друзів. Пацієнт завжди йде за лікарем, якому довіряє, незалежно від місця, де він працює. Люди, які брали участь в опитуванні, готові платити за консультацію лікаря близько 200 грн і хочуть, щоб оплата здійснювалася офіційно. Саме тому зараз найбільш конкурентною в медицині буде бізнес-модель — максимальна близькість до пацієнта під час надання якісних послуг і високого сервісу.

Які медичні послуги, товари та напрямки будуть розвиватися більш активно?

Юрій Чертков, бізнес-тренер, директор «Агенції медичного маркетингу»:

Найбільш активно в Україні будуть розвиватися невідкладна медицина, різні хірургічні напрямки (травматологія, трасплантологія, кардіохірургія, нейрохірургія, онкологія), пластична хірургія, генна терапія, приватні лабораторії та реабілітаційні центри.
Крім того, сьогодні розробляється величезна кількість лікарських препаратів, які більш доступні за вартістю в порівнянні з оригінальними ЛЗ. Вони будуть найбільш популярні, тому що фармкомпанії вкладатимуть свої бюджети в їх просування.

У 2017 році в медицині очікуються проривні інновації: впровадження нанотехнологій, розробка і виробництво індивідуальних ЛЗ і надточної апаратури, вдосконалення біотехнологій, генних матеріалів і т.і. Потрібно розуміти, що такі технології — дороге задоволення.

З урахуванням старіння населення буде зростати потенційна небезпека хвороб, які найчастіше виникають у старості. Саме тому весь медичний науковий і практичний потенціал буде спрямовано на профілактику і запобігання важких наслідків захворювань серцево-судинної системи, інфарктів, інсультів, онкології. Також продовжуватиметься боротьба з невиліковними захворюваннями.

Медицина буде активно розвиватися в напрямках профілактики та пропедевтики захворювань, що виникають в процесі життєдіяльності; можливості контролювати процеси, що відбуваються в організмі, і перешкоджати їх відхиленню від норми (приклад — біосенсори); максимально враховувати індивідуальні особливості людини та сприяти впровадженню «розумних технологій» в повсякденне життя.

Ірина Францева, керівник відділу маркетинга в «Агенції медичного маркетингу»  (http://amm.net.ua/nasha-komanda/irina-franceva):

Сьогодні люди хочуть отримувати якісні висококваліфіковані медичні послуги та готові за них платити. Наочний приклад — приватні клініки й лабораторії, які зараз досить успішно працюють в Україні. При цьому екстрена та первинна медична допомога повинна бути безкоштовною і доступною для всіх.

Які головні події будуть визначати розвиток медичного бізнесу у 2017 році?

  • Перехід на страхову медицину.
  • Залучення медичних установ усіх форм власності.
  • Спроби впровадження системи реімбурсації.
  • Тривала війна на Сході України.

Як вплине на медичний бізнес заплановане на 2017 році введення страхової медицини?

Катерина Фетисова, бізнес-тренерка, керівниця проєктів у «Агенції медичного маркетингу»:

Основні медичні тенденції в Україні у 2017 році будуть такими: активне залучення інвесторів, впровадження нових технологій і реформування системи охорони здоров’я.

  1. Перехід від безкоштовної медицини до приватної. Лікарі будуть зацікавлені в кількості пацієнтів і наданні їм якісних послуг, тому що планується, що від цього буде залежати дохід лікаря.
  2. Медицина в Україні буде все більше наближатися до міжнародних стандартів. Цьому сприятимуть постійний обмін досвідом та навчання лікарів-професіоналів, а також впровадження в практику міжнародних протоколів лікування.
  3. Розвиватимуться приватні клініки. Інвестори з різних країн вже давно цікавляться медичним бізнесом в Україні, однак зараз їх відлякує нестабільна економічна ситуація.
  4. Активне впровадження IT-технологій. Найближчий рік в українських медичних установах буде активно впроваджуватися електронна карта пацієнта. Зараз підвищується комп’ютерна грамотність лікарів – вміння користуватися комп’ютером стане одним з обов’язкових навичок медичного персоналу. Держава активно підтримує введення електронного документообігу в медицині, а Міністерство охорони здоров’я оголосило 2017 рів роком «війни з паперами».

Ось таким, на думку наших колег, буде 2017 рік у сфері медицини. У найближчих матеріалах ми розповімо більше про медичний web бізнес. Залишайтеся з нами!

 

Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди