Крауд-маркетинг і аутріч: як отримати ефективні посилання
Хочете дізнатися, як не «злити” бюджет на зовнішнє просування і отримати ефективні посилання? Як вийти з-під фільтра за неякісні беклінки та збільшити трафік з пошукових систем? Досвідом і реальними прикладами ділиться Анастасія Коцур, менеджер сервісу LinkParty.
Скільки посилань необхідно для ефективного просування
З чого почати роботу із зовнішнього посилального просування?
Якщо сайт вже має контрольний профіль – аналізуємо його і відхиляємо у disavow неякісні донори:
- мала відвідуваність (менше ніж 100 осіб на добу);
- АГС;
- нетематичні ресурси;
- наскрізні посилання;
- безліч посилань з однієї підмережі;
- ресурси, невідповідні регіону (особливо важливо для комерційних ресурсів).
Також звертаємо увагу на тип беклінків – контрольний профіль повинен бути різноманітним:
- dofollow-посилання;
- посилання через редирект;
- з атрибутом rel = “nofollow”;
- посилання на зображення.
В ідеалі співвідношення анкорних посилань (посилання з ключових слів) до безанкорних – 1 до 10, тому що за надмірне використання анкорних посилань сайт може потрапити під фільтр пошукових систем. Зокрема Google у своїх рекомендаціях щодо забезпечення якості наводить приклад штучних посилань:
Якщо сайт новий, то починаємо формувати контрольний профіль сайту після того, як:
- проведені роботи з внутрішній оптимізації;
- сайт наповнений основним контентом;
- пройшов 1 місяць після індексації просуваються сторінок.
Скільки посилань купувати в місяць: 10 або 100? Для кожного сайту відповідь буде різною. Перше, від чого треба відштовхуватися – аналіз конкурентів. Знайти прямих конкурентів допоможе “Графік конкурентів” в сумарному звіті Serpstat:
Вибираємо конкурента з найбільшою видимістю та аналізуємо динаміку проставлення беклінків.
У конкурента в прикладі спостерігаємо “аномальне” зростання посилань:
Бачимо, що 15 521 посилання проставлені з одного домену (сайт-агрегатор) та їх враховувати під час розрахунку не будемо.
Далі розраховуємо середнє число посилань на місяць і отримуємо ту цифру, до якої будемо прагнути.
Для молодого сайту починаємо нарощувати кількість посилань поступово з 10 беклінків / місяць.
Використовуємо співвідношення 1 контекстне посилання (аутріч) до 10 крауд-посиланнь.
Аутріч – одна зі стратегій лінкбілдінга, мета якої – домовитися з власниками сайтів або блогерами про розміщення статту з посиланням на їх ресурсі.
До крауд-посиланнь відносяться посилання з постів на форумах і в соцмережах, в коментарях до статей, посилання з сервісів питання / відповідь.
Як визначити пріоритетні сторінки для просування крауд-посиланнями та аутріч
Для визначення пріоритетних сторінок можна зняти позиції ядра або скористатися інструментом “SEO-аналіз / Позиції”.
Для визначення пріоритетних сторінок для крауда виставляємо:
- фільтр по позиції домену: 15-25;
- сортування частотності спаданням.
Часто для нових сайтів при фільтрі по позиціях 15-25 нічого не знаходить. в такому випадку поступово збільшуємо діапазон.
Для визначення пріоритетних сторінок для аутріч виставляємо:
- фільтр по позиції домену: 5-15;
- сортування частотності по спадній.
Як ми відфільтровуємо донорів для посилань
Вимоги до майданчиків для розміщення посилань аутріч:
- Тематичність (шукаємо релевантні майданчики по ВЧ ключам, або аналізуємо контрольний профіль конкурентів);
- ТІЦ 100;
- Відвідуваність від 100 / добу;
- Alexa< 1M;
- Кількість сторінок в індексі > 100;
До майданчиків для розміщення крауд-посилань вимоги менше, ніж до майданчиків аутріч:
- Тематичність (тему шукаємо по ВЧ ключам у зв’язці з операторами пошуку, або аналізуємо контрольний профіль конкурентів);
- ТІЦ 20;
- Alexa< 10M;
Які інструменти допомагають автоматизувати процес
BoardReader – пошук по форумах. Тут не треба вказувати додаткові зв’язки до ключового слова, можна також вибрати: шукати ключове слово в повідомленні на форумі або в назві гілки.
CheckTrust – перевірка якості донорів посилань (ТІЦ, Alexa, LinkPad, кількість сторінок в індексі)
Serpstat – аналіз конкурентів, підбір пріоритетних сторінок для просування.
LinkParty – підбір донорів по заданих ключах і встановлених метрик, автоматична перевірка наявності посилання у звіті від виконавця, також спрощує роботу з контактами в аутріч і є можливість моніторингу посилань.
Реальні приклади
Висновок сайту з-під “Минусинска”
Сайт: інтернет-магазин Lester
Проблема: падіння трафіку з ПС Яндекс у 8 разів
Причина: фільтр “Минусинск” (спамний анкор-лист, неякісні донори)
Як “лікували” сайт: зняття посилань з неякісних ресурсів, розведення посилального профілю крауд-посиланнями (100% безанкор).
Результат:
Збільшення трафіку молодого сайту
Сайт: автомобільний портал Okuzove
Проблема: видимість сайту в ТОП – 20 Яндекс (за даними Serpstat) нульова, трафік з пошуку становив в середньому 300 осіб
Причина: відсутність беклінків
Як “лікували” сайт: формування природного посилального профілю: в місяць проставляем 1-2 контекстні посилання + 15-20 крауд-посилань, 10% – посилання на головну сторінку, 90% посилань – безанкор. Тип беклінків: Dofollow, Nofollow, редирект, посилання на зображення.
Типи посилань:
Результат:
Зростання трафіку з пошукових систем: середньодобовий трафік за липень 2017 склав 7 475 осіб:
Зростання прямих заходів:
Додаткове джерело трафіку – соц.мережі та посилання на сайтах:
Поліпшення впізнаваності сайту
Сайт: Інтернет-магазин товарів для рукоділля “Вишивай голочка”
Проблема: на початок просування сайт в середньому мав трафік з органічного пошуку 10 осіб, новий бренд (на старті просування вік сайту 5 місяців).
Причина: Кількість зворотних посилань на сайт дорівнює нулю.
Як “лікували” сайт: розміщення постів з посиланнями або згадуванням домену на тематичних майданчиках.
Динаміка приросту посилань:
Результат:
Зростання трафіку з ПС Яндекс:
Трафік з брендових запитів:
Висновок
Правильно підібрані майданчики для крауд- і аутріч-посилань допоможуть у багатьох ситуаціях: як вивести сайт з-під фільтрів, так і розкрутити новий і залучити до нього увагу. Для автоматизації процесу підбору майданчиків для розміщення беклінків підходять інструменти BoardReader, CheckTrust, Serpstat и LinkParty.
Аліна Глазиріна
головний редактор блогу Inweb