«Чітке планування несе прогнозований результат», — Наталі Росс, фаундерка smile hunter

Наталі Росс — професійна стоматологиня, підприємиця та засновниця бренду smile hunter. Амбасадорка української мережевої компанії, яка створює натуральні та екологічні продукти для здоровʼя.
Аліна Глазиріна, Head of Marketing Department агенції Inweb, поспілкувалася з Наталі та попросила її поділитися досвідом у підприємництві з читачами Медіа Inweb.
— Наталі, ви професійна стоматологиня з 17-річним досвідом. Розкажіть, чому обрали саме цю професію?
Усе почалося десь у шестирічному віці, коли пішла до стоматолога і він зробив мені боляче.
Чесно, я не зрозуміла — чому? Така допитливість і привела мене до професії. Мені настільки цікаво було: чому я відчуваю те, що відчуваю. І так захопилася здоровʼям зубів.
Захотіла зробити так, щоби люди не боялися стоматологів, і пояснити пацієнтам, що стоматолог — це не боляче і не страшно. З того часу моя робота базується на принципах безболісності. В усіх сферах.
Для себе обрала напрям пародонтології, тобто займалася здоровʼям ясен і системою профілактики, яка дає змогу запобігати захворюванням зубів, лікування яких є неприємною процедурою. Своєю місією обрала — змінити систему профілактики карієсу та надати зручні й інноваційні рішення для догляду за зубами, що дарують здоровʼя та впевненість через усмішку.

— Розкажіть, у який момент ви вирішили, що хочете робити більше? Свій бізнес, свій продукт.
17 років я працювала в клініках та пояснювала людям, наскільки важливо мати здорові зуби та ясна. Але з часом зрозуміла, що цього замало. Я не хотіла обмежуватися тільки своїми клієнтами, а прагнула доносити цінність профілактики карієсу до більшої кількості свідомих людей.
Так з’явилася ідея створити систему догляду за зубами, яка змінює уявлення про щоденну рутину. Я називаю це «дентикюр» — як манікюр, тільки для зубів. Хотілося, щоби догляд за зубами був частиною б’юті-рутини: простим, зручним та ефективним.
Я часто виступала на конференціях, івентах, симпозіумах, де ділилася знаннями про догляд за зубами. У процесі я зрозуміла, що наступним логічним кроком буде відкриття власної клініки. Це мав бути салон краси для зубів, асоційований із релаксом, а не з болем.

Ми розробили концепцію простору без стресу: приємна музика, комфортні крісла, медитація під час процедур. Це мало стати місцем, де догляд за зубами стає частиною звичного ритуалу турботи про себе.
Проте лютий 2022 року все змінив. Салон ми поки не відкрили, але саме тоді народився бренд smile hunter.
Це стало втіленням моєї мрії та цілі — свідомі люди без карієсу завдяки професійному та домашньому догляду. Так я перетворилася зі стоматологині на підприємицю.
— Догляд за зубами у вигляді таблеток це цікаво. Чому обрали такий концепт?
Таблетки — це екологічна альтернатива пастам. Вони зручні, гігієнічні та дають точне дозування. Ми створили продукт, який є безпечним для людей і довкілля, а також зручним у використанні. Усе дуже легко: береш таблетку, розжовуєш її і вологою зубною щіткою чистиш зуби.
Ми довго шукали виробників, які готові працювати з унікальними формулами. Я дуже прискіплива до натуральності інгредієнтів: продукт має бути ідеальним як за складом, так і візуально. Навіть пінка має бути правильної щільності та якості.
Складові продукту ми шукаємо по всьому світу. Наприклад, деякі компоненти для формули нам доставляють із Японії. Зараз у продажу є три продукти: daily cleanser (таблетки для чищення зубів), daily rinser (ополіскувач) і fresh drops (цукерки без цукру).

— Розкажіть, як ви досліджували потенційний попит на smile hunter?
Ми ретельно підійшли до вивчення ринку. Почали з аналізу цільової аудиторії, вивчення поведінки клієнтів і трендів у суміжних нішах, таких як косметика та екологічні продукти. Ми також звернули увагу на конкурентів: які рішення вони пропонують і які проблеми залишаються невирішеними.
Важливим етапом стало спілкування з потенційними клієнтами: ми зібрали відгуки про ідею екологічного догляду за зубами та протестували кілька концепцій, перш ніж створювати остаточний продукт.
На мою думку, найкращий підхід — це внутрішнє дослідження (in-house research), адже воно дозволяє власнику та команді глибше розуміти свій ринок і споживачів.
— Як організовуєте просування продукту?
На момент запуску та в перший рік розвитку бренду ми обрали стратегію «маркетинг 360». Вона дозволяє проявлятися на всіх потенційно цікавих платформах, протестувати різні інструменти та формати, щоб знайти найефективніші способи комунікації з різною аудиторією.
Зараз основним каналом просування є Instagram, як і в більшості бізнесів в Україні. Також ми запустили сайт і регулярно беремо участь в офлайн-активностях: івенти, презентації, виставки.
Для нас важливо не лише продавати, а й знайомити людей із нашою філософією. Ми вчимо екологічного підходу до догляду за собою та допомагаємо змінити ставлення до щоденного догляду за зубами. Адже це допомагає мінімізувати болісні відчуття у стоматологів, коли доведеться їх відвідати.
— Яка ваша місія як підприємиці?
Моя місія — надати людям зручні та інноваційні рішення для догляду за зубами та зробити українців нацією без карієсу. Це не лише про здоров’я зубів, а й про формування культури догляду за собою, відповідальність за власне тіло і турботу про екологію.
Я мрію, щоб українці почувалися впевнено та щасливо, усміхалися щиро, знаючи, що вони дбають про своє здоров’я. Усмішка — це більше ніж естетика, це символ упевненості в собі.
— Наталі, ви дуже натхненно розказуєте про свою справу, про мрію, про місію. І разом з тим, ви дуже зібрана та системна. Як ловите цей баланс між мрією та операційною частиною?
Усе планую і щиро вважаю, що чітке планування несе прогнозований результат. Я визначила три горизонти для розвитку компанії: зараз ми на нульовому, де наша мета — вижити та познайомити людей із брендом.
Я постійно навчаюся: відвідую курси, слухаю лекції, і навіть зараз продовжую здобувати освіту. Це допомагає мені зберігати баланс і мислити стратегічно.
Моя суперсила — це створення системи з хаосу. Я можу багато говорити про мрію, але завжди тримаю в голові чіткий план.
— Ви — амбасадорка Choice Ukraine. Розкажіть більше про компанію та свою участь у ній.
Choice — це українська виробнича мережева компанія, яка самостійно створює та виробляє екологічні продукти для здоров’я, краси та догляду за оселею.
Я вже понад 2,5 роки є партнеркою цієї компанії. Побачила їх, написала — і так ми познайомилися. Одразу стало зрозуміло, що цінності в нас спільні, й ми можемо підсилити одне одного.
Choice Ukraine — це про наставництво, нетворкінг. Тут я знайомлюся з неймовірно цікавими людьми, які хочуть зробити світ кращим.

— Що ви змінили б у своєму підході, якби починали знову?
Я б швидше тестувала ідеї. Навіть якщо продукт не ідеальний, важливо почати й працювати з реальними відгуками. Також я більше часу приділяла б взаємодії з аудиторією. Адже це найцінніше, що є у бренду.