7 кращих практик автоматизації email-маркетингу

Головне завдання маркетолога — посилати правильне повідомлення потрібній людині в потрібний час. Тому email-маркетинг йде за сценарієм, коли одне повідомлення надсилається всім одразу. Контактна база розбивається на десятки сегментів і навіть мікросегменти, щоб сформулювати якомога більш релевантну пропозицію. Але найточніші розсилки, як не дивно, — автоматичні.

Про успішну роботу з ними розповість Олексій Данченко, директор з розвитку eSputnik.com – сервісу з автоматизації маркетингу.

Автоматична (тригерна) розсилка — це своєрідне віддзеркалення життєвого циклу клієнта: від реєстрації на сайті до повторних покупок. Для кожного етапу можна налаштувати автоматичне відправлення листа або ланцюжка повідомлень. Каталізатором, або тригером такої розсилки буде певна дія підписчика.

Для ecommerce-проєктів існують загальні сценарії, які будуть працювати в будь-якому онлайн-бізнесі: welcome-серії, кинуті кошики, реактиваційні кампанії. Через універсальність тригерні розсилки вважають однією з кращих практик email-маркетингу.

Переваги тригерних листів

  • Відчиняємісь тригерних листів в кілька разів вище, ніж у звичайних промо розсилок. Наприклад, welcome-листи в середньому відкриває 80% отримувачів. Середній показник відчиняємості для нагадувань про кинутий кошик – 50%. Для середньої промо розсилки гарний відсоток відкриття – це всього 20%.
  • Автоматизація маркетингу приносить лояльність: вибудовується послідовний діалог, який супроводжує клієнтів на всіх етапах їх життєвого циклу.
  • Автоматизація – це економія ресурсів: замість того, щоб кожен раз створювати новий email, ви робите один лист, яке буде працювати на вас постійно.

7 головних тригерів eSputnik

Хоча в конструкторі сценаріїв eSputnik можна запросто налаштувати будь-який тригер, ми зупинимося докладніше на семи. Це кращі автоматичні розсилки, які стануть в пригоді будь-якому онлайн-бізнесу. Ви побачите, як тригери відтворюють всі етапи життєвого циклу клієнта, просуваючи його воронкою продажів.

  1. Підтвердження підписки.
    Double Opt-in (подвійне підтвердження) — механізм підписки, коли після заповнення sign up-форми користувачеві приходить лист, в якому він повинен натиснути на посилання, щоб завершити підписку або реєстрацію. Ця процедура захищає від адрес з помилками, шахраїв і спам-ботів. До того ж вона дозволяє розсилці відповідати вимогам GDPR. Частіше за все компанії відправляють тільки один лист, але краще налаштувати розумний ланцюжок: користувачеві, який не підтвердив підписку, через деякий час прийде лист-нагадування.
    Реактивация базы имейлНа цій схемі сценарій обмежений трьома листами. Якщо після третього користувач не підтвердить бажання підписатися, розсилка автоматично закінчиться.
  2. Привітальна серія.
    Підтвердження електронної адреси запускає welcome-серію — ви формуєте у підписчика уявлення про себе і попутно починаєте збирати інформацію про свого читача. Так відбувається знайомство з вашою компанією, і справити гарне враження на цьому етапі особливо важливо.На схемі зображена лінійний ланцюжок, листи в якому відправляються кожні 2-3 дні.
    Брошенный просмотрЩоб не бути занадто нав’язливим, регулярні промо розсилки краще запускати після закінчення велком-серіі. Також корисно відстежувати відкриття листів з велком-ланцюжка: якщо одне або два листи поспіль не були відкриті, краще закінчити вітальну розсилку для такого підписчика.
  3. Вітання з Днем Народження.
    Найпростіше відправляти вітання, не використовуючи сценарії. Для цього потрібно створити умовну групу і задати для неї умову «день народження – сьогодні». Кожен день учасники цієї групи автоматично отримують привітання, а на наступний день їх місце займають нові іменинники. Якщо ви хочете запустити бесіду, вам потрібно в умовах запуску сценарію вибрати “Регулярний” і додати групу «Сьогоднішні іменинники».
    Поздравление с Днём РожденияНаприклад, за тиждень до свята можна відправити лист з повідомленням про знижку, а в день народження – просто гарний мейл з привітанням. Створюючи сценарії, не забувайте про альтернативні канали: SMS, Web-Push, Mobile-Push і Viber. Наприклад, якщо вітального листа не відкрили, через кілька годин можна відправити вітальне вайбер-повідомлення. Тільки не забувайте іноді міняти текст, щоб постійні клієнти не викрили вас в повторах :)
  4. Кинутий перегляд.
    Система eSputnik надає скрипти, які додаються в заздалегідь підготовлені листи. Після цього можна налаштовувати сценарії “кинутий перегляд” і “кинутий кошик”. Їх можна використовувати безкоштовно. Для цього на вашому сайті розміщується скрипт, який буде передавати необхідні для розсилки дані, про переглянуті товари.
    Отзыв о покупкеНа їх основі формується група товарних рекомендацій, яка відправляється на email.
  5. Кинутий кошик.
    На схемі видно, як товар, залишений на певний час в кошику, формує подію, яка запускає відповідну серію листів.
    Подтверждение подпискиПеред тим, як відправити чергове повідомлення, система перевіряє, чи виконано цільову дію, тобто купівлю. Спочатку найкраще відправити пуш паралельно з email листом, і за деякий час відправити ще один email. Головне – не докучати. Наостанок можна відправити SMS або Viber.
  6. Реактивація.
    Тригерна розсилка поверне «сплячих» клієнтів, які давно не відкривали листи та не робили покупок. Наприклад, за допомогою знижкового промокоду. Сценарій може бути таким:
    Приветственная рассылкаБільш того, реактивація допоможе очистити список контактів від непотрібних адрес, старих емейлів  і людей, які не хочуть вас читати (псують статистику і даремно витрачають ваші гроші): якщо користувач не відкрив реактиваційний email, його адресу краще видалити.
  7. Відгук про купівлю.
    Якщо в систему надходять дані про замовлення, на їх основі може запускатися відповідне тригер-опитування: наскільки клієнт задоволений товаром або сервісом.
    Брошенная корзинаМожна поставити таймер, щоб у клієнта було більше часу оцінити вас. В тригер підставляються товари з замовлення, щоб відгуки можна було залишити в один клік.

Юля Заліховська

Керівник відділу продажів

Дізнайтеся про рекламу для вашого бізнесу!

Задайте Юлі питання про просування сайту в інтернеті.

Натискаючи на кнопку, ви даєте згоду на обробку персональних даних і погоджуєтеся з політикою конфіденційності

Підсумки

Ми поділилися найпопулярнішими методами автоматизації, які посилять будь-який бізнес. У кожному індивідуальному випадку до цього списку можна додати ще 1-2 типу сценаріїв.

Ви напевно ще вигадаєте свої ефективні способи автоматизації, а поки запустіть ці 7 тригерів сьогодні, і ви будете на крок попереду конкурентів!


Аліна Глазиріна

головний редактор блогу Inweb

Підпишіться і будьте в курсі!

Аліна пише про головні новини інтернет-маркетингу
Користувальницької угоди