Як відстежувати помилки 404 за допомогою Google Tag Manager

При роботі з великими проектами дуже важливо відслідковувати всі зміни на сайті з метою оперативного виправлення всіх помилок, як з точки зору SEO, так і юзабіліті.

Для великих сайтів, особливо тих, де багато контенту, проблема наявності битих посилань є досить серйозною. Причин для цього може бути безліч: як помилки контент-менеджерів, так і проблеми технічного характеру. А якщо частина контенту генерується користувачами — битих посилань не уникнути.

Також важливо і корисно відслідковувати переходи на неіснуючі сторінки з зовнішніх ресурсів. Це потрібно, щоб не втрачати користувачів, які перейшли за застарілими або битим посиланнями.

Відстежити на яких саме неіснуючих сторінках побували відвідувачі нам допоможе Google Tag Manager.

Існує досить багато варіантів відстеження відвідувань неіснуючих сторінок. Ми розглянемо два з них.

Алгоритм налаштування відстеження битих посилань


Принцип відстеження простий: ми шукаємо всі відвідані сторінки сайту, в тезі Title яких є певний текстовий фрагмент.

Створення нової змінної в GTM


Насамперед потрібно створити змінну, за допомогою якої ми зможемо працювати з вмістом тега Title.

Додавання нової змінної в Google Tag Manager

Код змінної:

Створення тригера


Тепер потрібно створити тригер, який буде спрацьовувати на сторінках, які містять в тезі title певний фрагмент, характерний для сторінок 404 помилки.

Создание нового триггера в Google Tag Manager

Як дізнатися, який фрагмент взяти саме вам?

Потрібно додати до домену сайту довільну неіснуючу url-адресу. Таким чином ми отримаємо сторінку 404 помилки.

Розберемо декілька прикладів:

http://allo.ua/31231231
Вміст тега Title на неіснуючій сторінці:
404 Not Found 1 — інтернет-магазин ALLO.ua!

Ми можемо використовувати фрагмент « Not Found » або « 404 «, але не варто брати « — інтернет-магазин ALLO.ua! «, так як швидше за все такий фрагмент є і на інших сторінках.

https://www.seonews.ru/31231/
Вміст тега Title:
404 Not Found

Ми можемо використовувати фрагмент «Not Found» або «404», або повністю вміст. Не має значення.

http://www.lamoda.ua/13231/
Вміст тега Title:
Інтернет-магазин модного одягу Lamoda.ua — Сторінку не знайдено

Тут краще використовувати фрагмент « Сторінку не знайдено «.

Створення тега відправки події в Google Analytics


Тепер потрібно створити тег, який буде відправляти виконані події в Google Analytics.

Додавання нового тега в Google Tag Manager

Натискаємо зберегти і не забуваємо опублікувати нову версію контейнера на сайт.

Готово, тепер потрібно перевірити коректність відправки подій в Google Analytics.

Для цього заходимо в звіт «В режимі реального часу» — & gt; «Події», після цього потрібно перейти на будь-яку неіснуючу url-адресу свого сайту.

Проверка события

Працює! Коректно передається і категорія події, і URL-адреса сторінки, на якій спрацювала подія.

Кілька нюансів:


  1. Можливо статись так, що на сторінках 404 помилки не встановлено код GTM, і, отже, не працюватиме відстеження подій.
    На неіснуючих сторінках не буде фрагмента тексту в тезі Title, до якого можна прив’язатися.

  2. У сайту немає сторінки 404 помилки (відбувається редирект на головну). У таких випадках потрібно перед початком настройки відстеження відвідувань неіснуючих сторінок поправити поточні проблеми.

Алина Глазырина

главный редактор блога Inweb

Подпишитесь и будьте в курсе!

Алина пишет о главных новостях интернет-маркетинга
Пользовательского соглашения

Алгоритм налаштування відстеження відвідування неіснуючих сторінок №2


Цей метод більш складний, але у нього одна дуже важлива перевага: можливість відстежувати відвідування сторінок за кодом відповіді сервера.

Насамперед потрібно створити змінну під назвою HTTP Request . Якщо ви хочете дати їй іншу назву, необхідно буде його змінити і в коді наступної змінної.

Створення нової змінної в GTM

Тепер потрібно створити другу змінну, яка буде звертатися до першої і віддавати код відповіді сервера.

Додавання другої змінної величини в GTM

Тепер потрібно створити тригер, який спрацює при отриманні певного коду відповіді сервера. Таким чином можна налаштувати спрацьовування тригера при будь-якому коді відповіді сервера, а не тільки 404. Цим даний метод і краще, ніж попередній.

Створення та налаштування тригера в GTM

Наступний крок — створення тега, який буде відправляти дані про виконання події в Google Analytics.

Додавання нового тега в GTM

Після того як настройка завершена, можна провести перевірку коректності відстеження. Зробити це можна так само, як і в попередньому методі.

Висновок


Застосувавши кожний із запропонованих методів відстеження 404 помилок, ви можете без особливих проблем вчасно виявляти, які неіснуючі сторінки відвідують користувачі, і вжити всіх необхідних заходів для усунення проблеми.

Если вы нашли ошибку, выделите участок текста и нажмите Ctrl + Enter или , чтобы сообщить нам.

Влад Наумов, 21.09.2018

К сожалению, тут не смогу Вам помочь. Не специалист в этом.

Константин Мещеряков, 20.09.2018

а с помощью js?

Влад Наумов, 10.09.2018

Добрый день. Вы можете настроить это в настройках представления, в разделе "Специальные оповещения". При условии срабатывания события посещения несуществующей страницы отправлять уведомления на определенные e-mail адреса.

Константин Мещеряков, 07.09.2018

как добавить уведомление на почту(мне и разработчику) при получении статуса сервера отличного от 200?

Влад Наумов, 20.02.2018

Добрый день, работает.

Только он несет в себе серьёзную проблему,он создает дополнительную нагрузку на сервер, так как идет дополнительный запрос. Лучше использовать первый метод.

meteorr, 20.02.2018

Метод 2 еще работает ?
Ругается на определение функции ответа сервера: http://img.qrcodes.com.ua/1...

Влад Наумов, 03.02.2017

Добрый день. На следующей неделе данная статья будет дополнена другим методом отслеживания страниц, которые отдают 404 код ответа сервера. Отслеживание именно по коду ответа сервера, а не title.

Михаил, 30.01.2017

Спасибо за очень подробную инструкцию, очень помогло!


ASK Inweb: Задать вопрос специалисту